hyrdo druk valt weg bij nacht vorst
macdoedel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 26-06-2005

Gepost: 18 november 2005 02:33 PM

Heren

De eerste nachtvorst heeft haar intrede weer gedaan mijn DS reageert erop

‘s morgens start de auto prima maar ± 10 minuten valt de druk weg (geen pomp functie meer)

Na een kwartiertje gaat de pomp weer lopen en dan heb je “reutelende” geluid bij de versnellings pook bij het stuur

Wat kan dit zijn ??????

robert

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 november 2005 03:27 PM
  [ # 1 ]

Lijkt op lucht in het systeem….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
macdoedel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 26-06-2005

Gepost: 18 november 2005 04:08 PM
  [ # 2 ]

wat is de relatie met de lucht en vorst dan

het gebeurt alleen met vorst boven de 10 graden heb ik er geen last van.


hoe moet je ontluchten??????

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 november 2005 04:26 PM
  [ # 3 ]

geen idee wat de vorst er mee te maken heeft.. Het KAN lucht zijn.. het kan ook iets anders zijn…De kou kan door krimpen of zo een seal laten lekken….

onluchten van een half automaat.. Ik zou het boek er even op naslaan!

Als het optreedt eerst de ontluchtschroef op de HD regelaar een slagje open en dicht..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
macdoedel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 26-06-2005

Gepost: 18 november 2005 06:03 PM
  [ # 4 ]

heb je daar een plaatje van??

ontluchtschroef op de HD regelaar een slagje open en dicht..

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 18 november 2005 06:27 PM
  [ # 5 ]

Ik heb laatst de LHM vervangen…

Zie ook hier: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=165944

Groet, Rob

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 18 november 2005 07:44 PM
  [ # 6 ]


Profiel  
 
macdoedel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 26-06-2005

Gepost: 18 november 2005 10:25 PM
  [ # 7 ]

Ik heb een hele andere motor

deze foto is genomen als je voor de auto staat aan de linkerkant

steeksteutel 8 past op de nippeltjes de rechter met het rubberen kapje toen ik die los draaide kwam er LHM uit.

Waar heb ik aan zitten draaien dat is de quiz vraag voor vanavond

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 18 november 2005 10:48 PM
  [ # 8 ]

Eerste plaatje is genomen met motor uit de auto. Tweede plaatje laat zien waar het ongeveer verstopt zit. Als je ervoor staat aan de rechterkant van de auto.

Een van die 2 nippels is voor de remmen te ontluchten en de andere voor de centrifugaal regelaar te ontluchten. (op jouw plaatje dan he)
Ding waar je naar kijkt is dus de centrifugaal regelaar.

Profiel  
 
macdoedel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 26-06-2005

Gepost: 18 november 2005 11:31 PM
  [ # 9 ]

te gek jeroen bedankt voor de uitleg

mij regelaar zit dus vlak bij iets waar benzine doorgaat (BinG)

ik moet dus aan de rechterkant kijken

kan je er van de boven kant bij ???? en is er makkelijk bij te komen?

ds23 gaz 1973

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 19 november 2005 12:35 AM
  [ # 10 ]

te gek jeroen bedankt voor de uitleg

mij regelaar zit dus vlak bij iets waar benzine doorgaat (BinG)

ik moet dus aan de rechterkant kijken

kan je er van de boven kant bij ???? en is er makkelijk bij te komen?

ds23 gaz 1973

Eronder. neem aan dat je de benzinepomp bedoelt. Je kunt er van de bovenkant bij. Redelijk makkelijk. Als je het ding eenmaal hebt gevonden.

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 19 november 2005 02:05 PM
  [ # 11 ]

Gebruik een zaklamp. Dan zie je ‘m wel zitten… Achter de dynamo naar beneden. Steeksleutel 12

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 20 november 2005 12:59 PM
  [ # 12 ]

Ik adviseer je om eens heel goed te studeren op de werking van het hydraulisch systeem. Je ontdekt wat de componenten doen, waar ze zitten, en kunt dan ook beter de fouten analyseren.
Ik zeg het niet om flauw te doen, maar volgens mij moet je met de basis beginnen, niet met zomaar schroeven open te draaien aan de verkeerde apparaten. Dat kan ook mis gaan.
Probeer ander samen met iemand te sleutelen.
Succes,
maarten

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
macdoedel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 26-06-2005

Gepost: 20 november 2005 05:42 PM
  [ # 13 ]

ben het helemaal met je eens Maarten maar aldoende leert men!!!

heb de moer gevonden maar durf het bijna niet te vragen…. moet de motor lopen als je onlucht????

Groet Robert

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 20 november 2005 05:57 PM
  [ # 14 ]

-Zet je hoogteregelaarshendel in de hoogste stand.
-Draai de ontluchtschroef een halve slag open en start de auto.
-Laat de motor zo een tijdje stationair draaien.
-Draai de ontluchtschroef dicht en de auto komt weer in de benen. Klaar!

Hoe sneller de auto omhoog komt, hoe beter het systeem ontlucht is.

Groet, Rob

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
macdoedel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 26-06-2005

Gepost: 20 november 2005 10:47 PM
  [ # 15 ]

mooie tekst Rob

ik ga het stap voor stap doen, leuk heb ik weer wat bijgeleerd

dank aan alle


robert

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook