Totaal aantal Berichten: 482
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
ik heb,denk ik,het probleem met het inschakelen van de dimlichten in tunnels e.d. opgelost/oorzaak gevonden: nou zit er met aflevering een waxoyl beurt op je auto (en dus ook op je ruiten) ik heb met glassex de gehele voorruit ontdaan van die zooi en voila: de verlichting schakelt nu wat sneller over van LED naar dim en andersom (sproei maar eens op je voorruit na aflevering,dan zie wat voor troep waxoyl is,lijkt net op vorst die loskomt,kortom smeurie)
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange
Hallo mede DS3 rijders vandaag onze auto (DS3 E-hdi) ontvangen en de eerste 150 km zit erop. We zijn erg blij met de auto. Wel even wennen aan de dode hoeken maar de grote spiegels vangen dat wel goed op. Het is gewoon even wennen. Het is alleen erg oppassen want je gaat voordat je het door hebt te hard. Auto is erg stil en als je ontdekt hebt op welk moment je moet schakelen dan kan je er goed mee versnellen. Al hadden wij een corsa benzine 1.4 die niet echt vooruit te branden was. We hebben komende week vrij dus gaan veel kms maken en zal snel onze ervaringen vertellen.
Heb nog wel iets naar mijn mening raars ontdekt. Als je de lichten op auto zet gaan zowel de dim lichten als het stads licht branden. 4 lampen dus. Heb dit zelf nog nooit gehad. Kan iemand zeggen of ie dat ook heeft en of dat normaal is? Verder hebben wij voor de dim lichten extra wit licht gekocht maar nu dus ook het stads licht aan gaat hebben we dus wit en geel licht. Is het stads licht ook te koop als wit licht?
Hoor het graag
Volgens mij is het standaard dat stadslicht en dimlicht altijd tegelijk branden. Is ook zo in mijn huidige Punto (is te koop trouwens ) Normaal gesproken zijn stadslicht en dimlicht inderdaad dezelfde kleur, en het dimlicht overstemt het stadslicht waardoor dit niet altijd opvalt.
Oke het lijkt dus wel normaal te zijn maar weet je toevallig ook of er wit licht is voor stadslicht? en dan bedoel ik geen led want dan is er waarschijnlijk nog een kleur verschil.
Geen idee, even gegoogled:
http://forum.fok.nl/topic/1557938/1/25
Waarschijnlijk zit er canbus op het stadslicht, en dan ben je 22 euro kwijt.
super bedankt
sfs schreef:Volgens mij is het standaard dat stadslicht en dimlicht altijd tegelijk branden. Is ook zo in mijn huidige Punto (is te koop trouwens ) Normaal gesproken zijn stadslicht en dimlicht inderdaad dezelfde kleur, en het dimlicht overstemt het stadslicht waardoor dit niet altijd opvalt.
Klopt, ook mijn C2 heeft dit. Door de witte Xenon 4300k zit er nog een kleine gele gloed in van het stadslicht. Denk dat ik maar eens achter LED-lampjes aan moet dan.
Vandaag onze DS3 wezen ophalen.
Lange rit geworden, iets van 200km.
Hierbij veelvuldig op de snelweg gereden, variabele snelheid en stilstaan.
De auto is meer dan voldoende snel. 150 km/h stelt niet veel voor.
Nadelen:
- schakel indicator heeft aan volgende versnelling, doe je dat, ga je harder rijden dan toegestaan.
(zal ik nog wel aan moeten wennen)
- Sportief willen rijden (beetje doortrekken in eerste versnellingen, geeft tussen de 1 en 2 een dip omdat de turbo te langzaam lijkt te reageren. Zal een kwestie van wennen zijn welke toerentallen goed uitpakken.
Start stop systeem werkte al na 100 meter van de dealert.
Blijkbaar zet ik de auto al regelmatig in z’n vrij en laat de koppeling opkomen.
(Tijdens de 200km is hij dan ook een aantal keren uitgegaan)
Systeem lijkt me perfect te werken.
Myway doet zijn werk goed. Kaart lijkt me gedateerd. Eens zien als er een update beschikbaar komt, of de lease of dealer deze wil verstrekken.
Hifi klinkt goed. Redelijk goed instelbaar. Mis alleen (of nog niet gevonden) de setup voor de kantelfrequentie van de subwoofer)
Bluetooth en bellen werkt prima samen met m’n Nokia.
Perfo sportstoelen, wat een verademing. Zeker een aanrader t.o.v. de niet slechte standaard stoelen.
ESP…. sjips systeem. Grijp nogal snel in bij sportief rijden op wat hogere snelheid.
Gaf me bij een uitrit op de snelweg met haakse bocht het gevoel al het contact met de auto kwijt te zijn.
(door het semi indirecte stuurgedrag en licht wordende achterkant)
(zou ook kunnen komen doordat de banden nog niet geheel ingereden zijn)
Woon werk verkeer springschansen zijn inderdaad nu schansen geworden.
Met de Peug kon ik er met 90 overheen, nu is 60 zo’n beetje de grens.
Voor de rest… ik kan nog steeds niet geloven dat ik voor 1/3 van de prijs van de Peug zo’n leuk ding kan rijden.
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Vandaag een proefrit gemaakt met een DS3 e-hdi.
Mijn ervaringen zullen wel niet veel nieuws toevoegen aan deze thread.
Ik moet zeggen dat het me goed bevallen is.
Motorisch beviel het me erg goed na 5 jaar benzine (Focus 2.0). Lekker soepel en bij normaal gebruik zeker niet langzamer. Wel weer lekker dat koppel laag in de toeren.
Aan het start stop systeem ben je zo gewend. Ik was daar een beetje huiverig voor, maar dat is zeker niet nodig. Ik verbaas me erover hoe snel de motor weer gestart wordt.
Ik vind de auto wat te veel overhellen, misschien komt dat door de combinatie banden/velgen, maar ik denk dat er bij mij een verlagingsset onder komt. Mijn vrouw had vroeger last van wagenziekt en ze had hier tijdens de proefrit weer een beetje last van.
Wat me verder wel opviel is dat het dashboard een enorm stofnest is. Vooral op de zwarte pianolak valt het erg op. Hoe zijn de ervaringen hier mee op andere kleuren?
ik ga waarschijnlijk voor de combinatie Rouge Sanguin met een zwart dak icm zwarte 17"velgen.
groet, Stefan
Vanmiddag op wezen halen. Rijdt geweldig. Maar baal er wel van dat mijn spoiler niet goed afgewerkt is. Lijm laat los bij het 3e remlicht. Zeer slordig, nu moet ik maandag WEER terug. Kost me weer allemaal vrije uren….
Dealer nog niet gebeld, kom er pas net achter. Bel morgen wel ff… Is een smetje…..
Allemaal hartelijk dank voor het delen van jullie ervaringen! Het heeft me zeker geholpen bij de voorbereiding op de aankoopbeslissing! Was na de proefrit eigenlijk al verkocht (wat een heerlijke auto!), maar alle extra info was zeer welkom!
Gisteren de knoop doorgehakt en onze DS3 E-HDI besteld: volledig wit met alle opties behalve navigatie. Levertijd wordt op 2 maanden geschat dus moet nog even geduld hebben…tot die tijd zal ik jullie berichten zeker blijven volgen en ik kan niet wachten tot ik mijn eigen ervaringen kan posten!
T.a.v. het stofnest-dashboard: was me ook opgevallen en heb dat enigszins opgelost door interieuraccent wit te nemen…dat kan echter alleen i.c.m. een wit dak!
Gr. Bart
Ik heb mijn interieur blauw laten spuiten (kleur van de auto) en dus zijn alle kleuren mogelijk onafhankelijk van de dakkleur
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Donderdag E-HDI opgehaald, en wat een fijne auto vind ik het na de eerste 700 km. Hiervoor een nieuwe Ibiza 1.6 benzine en Opel Ecoflex 1.3 gereden, maar de DS3 steekt er wat mij betreft ver boven uit. In de Ecoflex was onderin de 2 helemaal geen power en schokte de auto bij loslaten en intrappen van het gaspedaal. De DS3 rijdt soepel, pakt bochten lekker en met name op de snelweg is hij erg stil vergeleken met de vorige auto´s. Bluetooth is ook super, dus kan lekker veel bellen in de auto. Navigatie is erg fijn als je eraan gewend bent, maar dat de kaart bijna een jaar achterloopt op TomTom vind ik onbegrijpelijk. De A2 bij Eindhoven is nu toch al een poosje open in de nieuwe staat.
Verdere opvallende zaken: Kofferbak is ruim, maar wel smal. Wieldoppen zijn echt prima, ondanks dat ik altijd op LM heb gereden. Standaard stoelen geven iets minder steun in de bochten dan sportstoelen die ik altijd had, maar zijn erg comfortabel. Achterin is echt krap, voor mij niet erg want rijd bijna altijd alleen of met zijn 2en. Iedereen in mijn omgeving vindt het een vette bak die net zo eigenwijs is als ik. Brandstofverbruik is in de eerste 700 km 5.3l/100km, verwacht dat dit gaat dalen na het inrijden. Was met de Ecoflex hetzelfde.
Sinds maandag de 26e in het bezit van mijn DS3 e-Hdi.Mativore met zwart dak, en bijna alles erop een eraan. Met de velgen ben ik tevreden, vind het echt de meerprijs niet waard. (mijn persoonlijk mening) Nu bijna 1000 km gereden, gemiddeld verbruik 1 op 23.8, en terwijl ik echt niet truttig rij. Maar ik vind het wel een sport zo zuinig mogelijk te rijden. Alles rijd en werkt zoals ik verwachtte, alleen het navigatiesysteem…... Er staat wel op 2010-2011, maar is echt verouderd. Ik had daar al over gelezen, en het bij het afleveren ook al over gehad, maar volgens de dealer was daar niets aan te doen. Dat is eigenlijk het enige minpuntje. Ik vind het een lekker autootje waarvan iedereen hem leuk vindt. Misschien een apart topic “navigatie”, want daar moet echt een oplossing voor komen. En er zijn altijd iets slimmere mensen dan ik. Ik wens iedereen heel veel veilig rijplezier.