23 van de 41
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
De nieuwe Citroën C4 II (2010)
Ikgeetgans
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 14-04-2011

Gepost: 09 mei 2011 08:56 PM
  [ # 331 ]

Eindelijk tijd gevonden om een update te plaatsen.

Foto’s moeten nog gemaakt, maar de tijd (of zin) ontbreekt even om ‘m te wassen…

Ik heb de C4 nu iets meer dan 2 weken, en we zijn zo’n 3000km onderweg.

Opmerkelijk:
- Ik ben niet de eerste, maar ook bij mij komt het paneel van de plafoniere los van het plafond. Bij de eerst volgende beurt laat ik hier wel naar kijken. Het stoort me niet genoeg voorlopig

- Bij 2200km heb ik mijn eerste storing mogen verwelkomen. Grrrr Tijdens het file rijden op de linker rijstrook kwam er een ontzettende ratel onder de auto vandaan. Meteen gingen alle toeters en bellen in het dashboard af waarna de auto zichzelf uitschakelde. De melding motorstoring bleef in het scherm staan. Na de auto opnieuw gestart te hebben deed deze het gelukkig weer waarna ik verder kon (wel met de storing nog in het scherm). De volgende dag bleek bij de dealer dat er een storing in de brandstoftoevoer zat. Nieuwe softwaredownload was de oplossing.  sleepy

- Terwijl ik een leen C4 meekreeg voor die dag, viel me op hoeveel strakker de 1.6 VTi op de weg ligt. Ik vind zelf dat de e-HDi ontzettend zijwindgevoelig is, maar de VTi heeft hier veel minder last van. Ook mini rotondes gaan veel vlakker in de benzine variant. Ik heb de dealer gevraagd hier is naar te kijken want die kon het eigenlijk niet geloven.

- Het verbruik valt nog iets tegen. Volgens de BC is het 1 op 18,8. Mijn eigen berekening aan de hand van de tankbon komt op 1 op 17,7 . 80% snelwegkm’s met een kruissneheid van 130km/u en een kwartier file per dag. Ik ga ervan uit dat dit nog wel wat beter gaat worden.

- Het lijkt alsof de motor meer is gaan ‘nagelen’ naarmate de kilometers vorderen. Kan ook zijn dat ik nu gewend ben en dat het meer gaat opvallen.

Verder ben ik zeer te spreken over de wagen. Het comfort is super, de motor is heerlijk smeuig. De EGS-bak is een uitkomst. Het blijft nog wel ‘s wennen, maar het gaat steeds beter.
Ik ben nog wel een beetje huiverig vwb storingen. Ik hoop maar dat het een beetje opstartproblemen zijn.

Gr Hans

Life is what happens 2 u while you’re busy makin’ other plans - John Lennon

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 10 mei 2011 01:00 PM
  [ # 332 ]
Basti schreef:

Eindelijk heb ik tijd gehad om mijn auto te wassen. Hij is nu 3 weken oud en er staan al 4.400 km op. Hij moet nog steeds terug naar de dealer voor een trilling in het stuur tussen de 110 en 135 km per uur. Na een eerste balancering is het iets minder geworden, maar nog steeds zit de trilling er in. Eindelijk ben ik ook in de gelegenheid geweest om een drietal foto’s te maken. Weliswaar met mijn telefoon dus excuses voor de kwaliteit!]

Dat rood staat de C4 heel goed vindt ik persoonlijk.  very good

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 10 mei 2011 01:02 PM
  [ # 333 ]
Ikgeetgans schreef:

- Het verbruik valt nog iets tegen. Volgens de BC is het 1 op 18,8. Mijn eigen berekening aan de hand van de tankbon komt op 1 op 17,7 . 80% snelwegkm’s met een kruissneheid van 130km/u en een kwartier file per dag. Ik ga ervan uit dat dit nog wel wat beter gaat worden.

Ik zit na 2600 km op 1 op 16,5 volgens mijn eigen berekening, dus dan doe je het nog netjes!

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
knarfield
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 196
Geregistreerd: 06-01-2007

- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Gepost: 18 mei 2011 07:35 PM
  [ # 334 ]

Vandaag bij 8266 km getankt, en het lijkt erop dat de auto (eHDI met EGS) wat zuiniger wordt. Vanmiddag 50 ltr getankt na 934 km, wat op een verbruik van 1:18,68 neerkomt. Volgens de boordcomputer 1:18,1 gereden. Ik rijd elke dag 75 km (enkeltje) hoofdzakelijk op 80 km wegen, met een klein deel 100 km (als ik niet achter een vrachtwagen zit ......)

Volgens mijn MyCitroen account heb ik afgelopen week 1:18,18 gereden en de week daarvoor 1:17,85.

CO2 uitstoot ligt met 144 gr/km nog ver boven de door Citroen beloofde 114 gr/km. Maar dat zal voor de meeste mensen niet een echte verrassing zijn.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Gepost: 18 mei 2011 10:36 PM
  [ # 335 ]

Morgen kan ik mijn nieuwe C4 Ligne Business gaan ophalen. 1 week eerder dan de planning dus de verwachte levertijd klopte aardig (3 maanden). Smile

Profiel  
 
Kaj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 29-03-2011

Gepost: 19 mei 2011 07:40 PM
  [ # 336 ]

Zo, dan is de C4 1.6 VTI 120 pk Tendance binnen, met City Pack en navigatie, kleur Rouge Babylone.
De eerste 600 km zitten erop.  Heerlijk comfortabel rijden is het. De 5 versnellingen kennen voor- en nadelen.
Voordeel is dat het relatief op toeren rijden betekent dat er altijd pit in zit voor een inhaalactie. Nadeel is weer wat motor-rumoer als de snelheid voorbij de 110km/uur gaat. Een 6e versnelling was geen straf geweest. Best zuinig is ie wel. 7.2l/100km op de eerste 600 inrijkilometers vind ik zeker acceptabel.

Wordt vervolgd.

Groeten,
Kaj

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 20 mei 2011 10:01 AM
  [ # 337 ]

Gefeliciteerd Kaj! De foto’s zien we wel tegemoet hè?  nice day

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
Kaj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 29-03-2011

Gepost: 20 mei 2011 10:47 AM
  [ # 338 ]
jhvink schreef:

Gefeliciteerd Kaj! De foto’s zien we wel tegemoet hè?  nice day

Dank je wel !
Nou, de foto’s zijn eigenlijk dezelfde als die van Basti 1 pagina hiervoor.
Misschien wacht ik even, tot dat men vergeten is hoe mooi de kleur Rouge Babylone is Smile

Groeten,
Kaj

Profiel  
 
ccc666
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 28-04-2011

Gepost: 20 mei 2011 12:02 PM
  [ # 339 ]

hoi ,

vandaag mag ik om mijn   c4 1.6 hdi 110 man seduction     shark grijs !!

ben benieuwd naar de rijervaring en vooral het verbruik


greetz

Profiel  
 
edge
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 20-05-2011

- C4 (2004-heden) Ligne Business 1.4
Gepost: 20 mei 2011 12:54 PM
  [ # 340 ]

Dubbelpost

Profiel  
 
edge
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 20-05-2011

- C4 (2004-heden) Ligne Business 1.4
Gepost: 20 mei 2011 12:54 PM
  [ # 341 ]

Mocht een nieuwe leaseauto uitzoeken, elk moment kan de Citroën C4 1.4 Ligne Business besteld worden. Ik ben ERG nieuwsgierig naar de levertijd…

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 20 mei 2011 01:40 PM
  [ # 342 ]
Kaj schreef:
jhvink schreef:

Gefeliciteerd Kaj! De foto’s zien we wel tegemoet hè?  nice day

Dank je wel !
Nou, de foto’s zijn eigenlijk dezelfde als die van Basti 1 pagina hiervoor.
Misschien wacht ik even, tot dat men vergeten is hoe mooi de kleur Rouge Babylone is Smile

Groeten,
Kaj

Da’s waar ook, daar zal niet veel verschil in zitten Surprisedops:

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Gepost: 20 mei 2011 04:32 PM
  [ # 343 ]

De eerste 400 kilometer zitten erop. Heerlijk comfortabel en de 90HDI heeft power genoeg voor mij. Verbruik volgens de boordcomputer is 1:19 maar bij de eerstvolgende tankbeurt maar eens kijken of het klopt.
De Show Rouge in combinatie met het beige interieur en panoramisch dak vind ik persoonlijk een mooie combinatie en lekker licht.

Afbeelding Bijlagen
c4.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 20 mei 2011 05:01 PM
  [ # 344 ]

Mooi!  very good in Show Rouge had ik ‘m nog niet gezien. Sjieke kleur!

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Gepost: 24 mei 2011 12:18 AM
  [ # 345 ]

De Hill Assist blijkt ook te werken op de uitvoering met handbediende handrem, en dat is best handig.

Profiel  
 
 
23 van de 41
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook