Eindelijk tijd gevonden om een update te plaatsen.
Foto’s moeten nog gemaakt, maar de tijd (of zin) ontbreekt even om ‘m te wassen…
Ik heb de C4 nu iets meer dan 2 weken, en we zijn zo’n 3000km onderweg.
Opmerkelijk:
- Ik ben niet de eerste, maar ook bij mij komt het paneel van de plafoniere los van het plafond. Bij de eerst volgende beurt laat ik hier wel naar kijken. Het stoort me niet genoeg voorlopig
- Bij 2200km heb ik mijn eerste storing mogen verwelkomen. Tijdens het file rijden op de linker rijstrook kwam er een ontzettende ratel onder de auto vandaan. Meteen gingen alle toeters en bellen in het dashboard af waarna de auto zichzelf uitschakelde. De melding motorstoring bleef in het scherm staan. Na de auto opnieuw gestart te hebben deed deze het gelukkig weer waarna ik verder kon (wel met de storing nog in het scherm). De volgende dag bleek bij de dealer dat er een storing in de brandstoftoevoer zat. Nieuwe softwaredownload was de oplossing.
- Terwijl ik een leen C4 meekreeg voor die dag, viel me op hoeveel strakker de 1.6 VTi op de weg ligt. Ik vind zelf dat de e-HDi ontzettend zijwindgevoelig is, maar de VTi heeft hier veel minder last van. Ook mini rotondes gaan veel vlakker in de benzine variant. Ik heb de dealer gevraagd hier is naar te kijken want die kon het eigenlijk niet geloven.
- Het verbruik valt nog iets tegen. Volgens de BC is het 1 op 18,8. Mijn eigen berekening aan de hand van de tankbon komt op 1 op 17,7 . 80% snelwegkm’s met een kruissneheid van 130km/u en een kwartier file per dag. Ik ga ervan uit dat dit nog wel wat beter gaat worden.
- Het lijkt alsof de motor meer is gaan ‘nagelen’ naarmate de kilometers vorderen. Kan ook zijn dat ik nu gewend ben en dat het meer gaat opvallen.
Verder ben ik zeer te spreken over de wagen. Het comfort is super, de motor is heerlijk smeuig. De EGS-bak is een uitkomst. Het blijft nog wel ‘s wennen, maar het gaat steeds beter.
Ik ben nog wel een beetje huiverig vwb storingen. Ik hoop maar dat het een beetje opstartproblemen zijn.
Gr Hans
Life is what happens 2 u while you’re busy makin’ other plans - John Lennon
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Basti schreef:Eindelijk heb ik tijd gehad om mijn auto te wassen. Hij is nu 3 weken oud en er staan al 4.400 km op. Hij moet nog steeds terug naar de dealer voor een trilling in het stuur tussen de 110 en 135 km per uur. Na een eerste balancering is het iets minder geworden, maar nog steeds zit de trilling er in. Eindelijk ben ik ook in de gelegenheid geweest om een drietal foto’s te maken. Weliswaar met mijn telefoon dus excuses voor de kwaliteit!]
Dat rood staat de C4 heel goed vindt ik persoonlijk.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Ikgeetgans schreef:- Het verbruik valt nog iets tegen. Volgens de BC is het 1 op 18,8. Mijn eigen berekening aan de hand van de tankbon komt op 1 op 17,7 . 80% snelwegkm’s met een kruissneheid van 130km/u en een kwartier file per dag. Ik ga ervan uit dat dit nog wel wat beter gaat worden.
Ik zit na 2600 km op 1 op 16,5 volgens mijn eigen berekening, dus dan doe je het nog netjes!
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Totaal aantal Berichten: 196
Geregistreerd: 06-01-2007
- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Vandaag bij 8266 km getankt, en het lijkt erop dat de auto (eHDI met EGS) wat zuiniger wordt. Vanmiddag 50 ltr getankt na 934 km, wat op een verbruik van 1:18,68 neerkomt. Volgens de boordcomputer 1:18,1 gereden. Ik rijd elke dag 75 km (enkeltje) hoofdzakelijk op 80 km wegen, met een klein deel 100 km (als ik niet achter een vrachtwagen zit ......)
Volgens mijn MyCitroen account heb ik afgelopen week 1:18,18 gereden en de week daarvoor 1:17,85.
CO2 uitstoot ligt met 144 gr/km nog ver boven de door Citroen beloofde 114 gr/km. Maar dat zal voor de meeste mensen niet een echte verrassing zijn.
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Morgen kan ik mijn nieuwe C4 Ligne Business gaan ophalen. 1 week eerder dan de planning dus de verwachte levertijd klopte aardig (3 maanden).
Zo, dan is de C4 1.6 VTI 120 pk Tendance binnen, met City Pack en navigatie, kleur Rouge Babylone.
De eerste 600 km zitten erop. Heerlijk comfortabel rijden is het. De 5 versnellingen kennen voor- en nadelen.
Voordeel is dat het relatief op toeren rijden betekent dat er altijd pit in zit voor een inhaalactie. Nadeel is weer wat motor-rumoer als de snelheid voorbij de 110km/uur gaat. Een 6e versnelling was geen straf geweest. Best zuinig is ie wel. 7.2l/100km op de eerste 600 inrijkilometers vind ik zeker acceptabel.
Wordt vervolgd.
Groeten,
Kaj
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gefeliciteerd Kaj! De foto’s zien we wel tegemoet hè?
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
jhvink schreef:Gefeliciteerd Kaj! De foto’s zien we wel tegemoet hè?
Dank je wel !
Nou, de foto’s zijn eigenlijk dezelfde als die van Basti 1 pagina hiervoor.
Misschien wacht ik even, tot dat men vergeten is hoe mooi de kleur Rouge Babylone is
Groeten,
Kaj
hoi ,
vandaag mag ik om mijn c4 1.6 hdi 110 man seduction shark grijs !!
ben benieuwd naar de rijervaring en vooral het verbruik
greetz
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 20-05-2011
- C4 (2004-heden) Ligne Business 1.4
Dubbelpost
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 20-05-2011
- C4 (2004-heden) Ligne Business 1.4
Mocht een nieuwe leaseauto uitzoeken, elk moment kan de Citroën C4 1.4 Ligne Business besteld worden. Ik ben ERG nieuwsgierig naar de levertijd…
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Kaj schreef:jhvink schreef:Gefeliciteerd Kaj! De foto’s zien we wel tegemoet hè?
Dank je wel !
Nou, de foto’s zijn eigenlijk dezelfde als die van Basti 1 pagina hiervoor.
Misschien wacht ik even, tot dat men vergeten is hoe mooi de kleur Rouge Babylone isGroeten,
Kaj
Da’s waar ook, daar zal niet veel verschil in zitten ops:
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
De eerste 400 kilometer zitten erop. Heerlijk comfortabel en de 90HDI heeft power genoeg voor mij. Verbruik volgens de boordcomputer is 1:19 maar bij de eerstvolgende tankbeurt maar eens kijken of het klopt.
De Show Rouge in combinatie met het beige interieur en panoramisch dak vind ik persoonlijk een mooie combinatie en lekker licht.
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Mooi! in Show Rouge had ik ‘m nog niet gezien. Sjieke kleur!
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
De Hill Assist blijkt ook te werken op de uitvoering met handbediende handrem, en dat is best handig.