in principe is het dus gewoon het beste de auto naar de dealer te brengen, en dan te laten achterhalen wat er precies mee aan de hand is, en daarmee verder te gaan?
Iemand enig idee wat zo’n diagnose zal gaan kosten?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Niet gelijk naar de dealer maar naar een goede algemene garage. Dat scheelt al flink wat geld.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Geld, dat is ook het probleem…...
De vorige eigenaar komt met een voorstel vanochtend,
Omdat hun denken dat het de kleppen etc etc zijn….. kunnen ze, als ik 350 kan betalen, een ander blok erin zetten, met 130,000km op de klok….. incl ombouwkosten…....
De vorige eigenaar betaald dan de helft mee, doen of niet?
En wat vervangen ze daar van? Distributie? Koppeling? Of helemaal niets?
Als het alleen een 2ehands blok omhangen is, vind ik 700 euro wel extreem veel geld. Zo’n blokje koop je voor 150 euro en de arbeid is bij deze motoren ook niet extreem…
Ik zou die vorige eigenaar maar eens laten. ALs jij zeker weet dat alle cilinders 10 bar compressie hebben, KUNNEN de kleppen niet krom zijn. De reden waarom die dan shit zou lopen is namelijk dat de klep niet goed afsluit en dus compressieverlies heeft.
Breng hem naar een garage en spreek een diagnose tarief af. Met het verhaal wat je zelf al hebt moet je een eind komen bij ze..
ik had het verkeerd berekend
het blok kost 275 euro, en het inbouwen 150 euro (degene die dat doet is zijn schoonzoon)
De oude eigenaar beaald de helft van de inbouw, dus 75,00 en ik het blok (275) + helft van inbouw (75) dan kom ik op de 350 euro die ze vragen.
Het blok wat erin komt is de koppeling goed van, en de distributie die daarop zit is bij 110,000 vervangen, dus 20,000 terug….
blokje komt van een schadeauto die van achter total loss is gereden…...
Mooi verhaal allemaal van die verkoper, maar iemand die roept de kleppen zijn krom als de compressie gewoon 10 bar over allemaal is en die verder nog niet de kop los heeft gehaald… Ik weet het niet!
Voor het zelfde geld is het wel elektronisch en hangt die alleen de kabels over van die auto..
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik sluit mij daar graag bij aan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Inderdaad dit klinkt alsof iemand jouw een poot wil uitdraaien.
Nouja, Ik heb op bepaalde plekken op het blok voor de zekerheid mijn initialen licht gegraveerd met een dremel dus ik zie gauw genoeg wat er vervangen is.
Feit is;
Ik kan mijn baan kwijtraken als mijn auto niet snel klaar is, dat is gewoon het probleem…..
Als ik hem naar een garage breng voor een diagnose kom ik er achter wat er aan de hand is, dan kan ik er nog niet weer mee rijden…..
Misschien handig de compressie nogmaals eens te testen? echt op de officiele manier??
alle 4 bougies eruit, en dan om en om meten toch?
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
koop er voor 100 eu een bx bij en ga daar in rijden. repareer op je gemak je saxo.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
jaja, maak er maar geintjes over
Mensen,
toch wil ik jullie via deze weg even bedanken voor alle hulp die ik gehad heb.
Maar we hebben uit tactische overwegingen er toch voor gekozen de auto te verkopen.
we zijn nu van plan een leuke Xantia op de kop te tikken, maar daarover later meer!
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Wat een omslag. maar succes met de verkoop.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*