Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Lucas Unger schreef:Dat. En dan nog M5 met spoed 1,25 van een mm of 25 .
Spoed 0.75 toch?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik heb zaterdag bij het clubmagazijn stuurhuishoezen gehaald, M5 boutjes voor borging van de remblokken en een originele beugel voor de stalen HD-regelaar, die zal ik dus maar gebruiken. Bogaard heeft nog een zakje bouten aangeleverd, waarvoor dank. Morgenochtend nog even langs Chyparse voor een hoes voor het rondsel op het stuurhuis, een verse treiterslang en wat andere kleine rommeltjes. En dan morgen maar ff een beetje tempo maken, want zondag wil ik eigenlijk de motor weer draaiend hebben.
En niet te vergeten, ik heb vanavond bij Gérard een hitteschild en steun voor de vlampijp op kunnen halen. Bij deze nogmaals bedank!
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Succes, maak je er een filmpje van!?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik heb nog wel een filmpje van de lopende motor, maar volgens mij heb ik dat al eens gepost. Even zoeken.
EDIT, zie hier:
Geen dank, graag gedaan! Fijn te horen dat je er happy mee bent.
Veel succes met sleutelen vandaag en morgen. Prachtig weer voor een paar ongelooflijk zwarte handen!
“Conduire une DS19 signifié: conduire dans un petit palais confortable et luxueux… Son confort est sans égal. C’est celui d’un avion qui ne quitterait pas le sol”
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Nou,
vandaag wat minder ver gekomen dan ik graag had gewild, maar gelukkig hebben we morgen nog. Eerst zijn we voor niks naar Chyparse gereden, die zijn blijkbaar niet meer open op zaterdag, in het verleden waren ze dat in de zomermaanden wel, onhandig hoor dat dat niet meer zo is. Het stuurhuis was er rap uit en weer in met nieuwe hoezen. Hiervoor dank aan Waterman die dat duidelijk al veel vaker heeft gedaan. Na terugbouwen is het stuurhuis met wat hulpstukken ook weer afgesteld zoals het moet. Daarna hebben we de beugel die de vlampijp ondersteunt gemonteerd. Dat is een flinke verbetering, het geheel zit nu veel steviger en het is evident dat dit ook veel fijner is voor het spruitstuk. De RVS flexpijp onder de auto vangt nu de beweging tussen het deel van de uitlaat dat aan het blok zit en het deel dat onder de auto zit prima op.
Ik had van de hitteschilden eigenlijk een voor en na foto moeten maken, maar daar is het nu te laat voor. Ik heb ze grondig schoongemaakt en ze zien er nu weer erg fris uit. In de middag hebben we nog een fijn ritje gemaakt naar de Brezan voor een paar verse snaren voor de HD-pomp. Daar kun je nu ook behoorlijk bij dus die nemen we ook maar mee, want de oude zijn erg gaar.
Voor morgen staan montage van de HD-regelaar met van der Laan slang, de dwarstraverse en eindpijpen van de uitlaat op het programma. Hopelijk zijn we morgen ver genoeg om weer te kunnen starten. Ik wil zo graag weer wat rijden, al is het maar een rondje op het achterterrein…....
Uitgebouwd stuurhuis met hulpstuk er op, ingewikkeld in tape en ingevet met lagervet. De hoezen waren al opgewarmd in een emmer heet water.
En zo ziet het er uit als het weer is ingebouwd:
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lekker geklust en het was gezellig!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Vandaag zijn we weer verder gegaan waar we waren gebleven. Eerst maar eens begonnen met montage van het hitteschild. Gelukkig was het wat beugeltjes betreft wel compleet, maar het was toch nog een beetje een gepuzzel om de juiste moertjes, ringetjes en montagepunten correct te plaatsen. Het hangt er nu in ieder geval mooi op en ook op een manier dat de kans dat het gaat trillen vrijwel nihil is. Vanwege een reden die me nu niet meer helder voor de geest staat, moest ik ook de koelwaterpijp richting kachelkraan loshalen en daar bleek tegen het waterpomphuis een gare asbest pakking tussen te zitten dus daar hebben we maar iets nieuws voor gemaakt.
De onderste plaat op zijn plek:
En het hele hitteschild er op:
Vervolgens hebben we de dwarsbalk gemonteerd en de plaat waar ook de radiateur op staat. Nu doet zich daar een probleem voor. De remblokken moeten volgens het WPH aan de voorkant 1mm boven de schijf uitsteken. Nu is het zo dat als de plateaus zo laag mogelijk hangen de blokken aan de voorzijde ongeveer 5mm boven de schiif uitsteken. We hebben nieuwe Textar remblokken en die kunnen echt niet dieper het remplateau in worden geduwd. De oude blokken lijken aan de slijtage te zien ook te ver boven de schijf uit te hebben gestoken. Iemand een idee wat hier fout gaat?
Een detail van de voorste ophanging van de plateaus:
Een overzicht:
De te hoog uitstekende remblokken:
En dan zijn er nog twee dingen, de bakbediening bestaat in de motorruimte uit een kabel en een stang met een oog aan het eind. Nu heeft er een rubber busje in het oog aan het eind van deze stang gezeten. Dit is echt helemaal aan gort. Is dat nog ergens nieuw te krijgen, ik zie het zo snel nergens, of is er een andere goede oplossing? Een nylon busje draaien? Het volgende punt ga ik zo eens even proberen te vinden in het WPH. We hebben het stangetje dat in de koppelingshevel haakt losgehaald om de snaren naar de HD-pomp die we overigens ook nieuw hebben gemonteerd te kunnen demonteren en monteren, maar nu zijn we kwijt hoe dit stangetje in de hevel moet worden gehaakt. Er zit een heel assortiment aan moertjes op het draadeindje en hoe we het ook monteren, het draadeind draakt bij ontkoppelen altijd de stuurhuishoes en dat kan niet de bedoeling zijn.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat van die remblokken klopt wel hoor. Gaat wel werken. De koppeling is een beetje ruk. Daar moeten we samen eens naar kijken. Ik heb daar misschien nog wel een klein trucje voor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vreemd! In mijn WPHB staat juist dat de schijf 1 mm boven de remblokken uit moet komen. In mijn auto staan ze ook zo. Heb je nieuwe rubbers voor de traverse/radiatorsteun gebruikt? Ik had die rubbers eerst van CP maar die passen slecht. Toen ik rubbers van der franzoze heb gemonteerd zat het zaakje pas goed.
Het rubberen busje voor de schakelstang kun je wel gewoon bij CP krijgen.
Succes
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik heb inderdaad nieuwe rubbers voor de traverse gebruikt. Die heb ik gekocht bij Tom Verheyden op Citromobile. Ik zal nog eens in mijn WPH kijken, misschien heb ik niet goed opgelet. Als de schijf inderdaad 1mm boven de blokken moet uitsteken is het eigenlijk nog problematischer dan het leek, want dan zou ik nog 2mm verder moeten zakken.
Zo op de foto te zien, ziet het er wel goed uit! Zoals Waterman al zegt, het zal wel niet zoveel uitmaken.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het zou zo kunnen zijn, dat de gebruikte rubbers er onbelast op het oog goed uitzien, maar belast volledig “door het ijs” zakken?
Bij het magazijn hebben we waarschijnlijk nog orgineel. Zal ik dat nakijken voor je?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Dat mag uiteraard, maar als deze rubbers te slap zouden zijn zou met stuggere rubbers de plaat aan de dwarstraverse alleen maar hoger komen te hangen en hij zou eigenlijk lager moeten komen.