174 van de 224
« Eerste  < Vorige 172 173 174 175 176 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 10 mei 2011 12:24 AM
  [ # 2596 ]
sans-pareil schreef:

De 2500d is mijn budget-bak totdat de SM op LPG rijdt. ... alleen vind ik hem boven de 110 te rumoerig.

Welkom in de wondere wereld van de ongeblazen psa-diesels love6

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 mei 2011 12:52 AM
  [ # 2597 ]

Het vastlassen probleem is meer iets van de glijlager turbo’s. Hij zit dan ook niet vast, hij is uitgelubberd. Toen ie het goed deed, draaide de turbo nog een hele tijd na als je de motor uitzetten, ook gewoon vanaf stationair.

En kwa 2500d’s. Het is een CX, dus het is tolerabel, de vering en besturing is in orde. Maar doe mij toch echt de souplesse van benzine/lpg.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 mei 2011 07:43 PM
  [ # 2598 ]

Na controle blijkt de olieaanvoer ruim voldoende te zijn. Enig overleg hier en daar wijst op nog 2 zaken. Onvoldoende koelwater is een mogelijkheid, maar ook niet heel waarschijnlijk aangezien de slangen allemaal goed warm werden, en de geometrie van de koelslangen van en naar de turbo maakt een luchtbel ook nogal onwaarschijnlijk. Dan blijft er een mogelijke oorzaak over, namelijk de eerste olieleiding naar de turbo die ik bij een slangenspecialist had laten maken met de melding dat de slang tegen hitte moest kunnen. Dat kon die dus niet, en die slang begaf het al na drie keer vol gas geven zo’n beetje. Vermoedelijk is toen de schade al ontstaan. Dat lijkt tenminste de enige mogelijke conclusie.

Maar goed, er komt dus een vervangende turbo, dure grap, maar hij kan er wel tegen het eind van de week zijn, waardoor de presse niet in gevaar komt.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 10 mei 2011 10:25 PM
  [ # 2599 ]

Wat voor type turbo ben je er nu van plan op te zetten?

Ex: CX 22 TRS

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 mei 2011 11:00 PM
  [ # 2600 ]

Na enig beraad, dezelfde denk ik, mogelijk dat degene die ik erbij koop er een wordt met een iets andere turbine kant, dan kan ik later in het proces schakelen van 0.63 naar 0.81 als ik dat zou willen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 18 mei 2011 09:08 PM
  [ # 2601 ]

Nieuwe turbo is binnen. Morgen er even op fietsen…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 mei 2011 01:57 AM
  [ # 2602 ]

Turbo er half op gefietst. Morgen verderfietsen.

Verder besloten dat de SV even naar DP engineering gaat om firmware te updaten en even de boel op de rollerbank te zetten voor de afstelling met de nieuwe deeltjes. Dan loop ik weer achter natuurlijk want de RVS uitlaat en incremental optische PT zijn dan niet gelukt voor de Presse, maar dan is alles voor de Presse wel even zo goed mogelijk in order en is het risico om meltdown als ik ergen volgas een berg op trek geminimaliseerd.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 21 mei 2011 03:40 AM
  [ # 2603 ]

in nog geen dag de turbo om zeep geholpen ??? mozes kriebel, dat gaat vlot.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 mei 2011 11:44 PM
  [ # 2604 ]

Nee, paar weken rijden geloof ik. Nieuwe turbo zit er nu op, morgen auto in Nijmegen deponeren.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 mei 2011 11:46 PM
  [ # 2605 ]

Tripding al ingeklust sans?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 mei 2011 11:30 AM
  [ # 2606 ]

Nee nog niet, die turbo inbouwen kost toch altijd meer tijd dan je denkt. En ik ga denk ik zo de auto in Nijmegen neer zetten zodat DP engineering genoeg tijd heeft voor de firmware upgrade en om hem even te banken.

Er is toch wel een verschil aan de olieleiding nu, die wordt veel en veel warmer alsof er veel meer olie doorheen gaat, dat valt wel op. Alleen hoe dat kan blijft een beetje een mysterie.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 mei 2011 07:08 PM
  [ # 2607 ]

Ik ben benieuwd naar het resultaat van de test.

Volgens mij heb je inmiddels toch aardig wat aanpassingen gedaan sinds de vorige keer.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 mei 2011 10:22 PM
  [ # 2608 ]

Ja het zal niet enorm veel schelen zonder een veel grotere uitlaat, maar ik heb nu een andere turbo (GT30R), andere grotere intercooler, grotere inlaatbuizen, gti inlaatspruitstuk met een iets grotere gasklep, een 900nm koppelling, en ik geloof dat dat het is.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 mei 2011 10:42 PM
  [ # 2609 ]

Lijkt me toch interessant om te zien wat het verschil is.

Dan kan je later nog vergelijken wat de grotere uitlaat als opbrengt gaat opleveren.
Al is het niet goedkoop natuurlijk Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 mei 2011 04:45 PM
  [ # 2610 ]

Ach per pk is het niet duur, als je kijkt wat een auto met veel vermogen kost. Blijft wel een boel geld.

De CX staat nu in nijmegen. Wachten op rapport van de heren van DP engineering.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
174 van de 224
« Eerste  < Vorige 172 173 174 175 176 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook