Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Ik doe altijd het volgende:
Na demontage van de remblokken zet ik tussen elke zuiger en de remschijf een steeksleutel.
Trap daarne een paar keer op de rem totdat de zuigers áan” zitten. Daarna druk ik d.m.v. de steeksleutels de zuigers terug. Dit herhaal ik enkele keren. De laatste keer laat ik een paar druppels LHM op de uitgeschoven zuigers vallen. Daarna monteer ik de nieuwe remblokken met op de achterzijde en de zijkanten (uiteraard alleen op het metaal) een likje kopervet.
Uiteraard is dan de remklauw helemaal schoon.
Bij elke 10.000 km beurt verricht ik deze handeling.
Ik heb nooit last van vastzittende remblokken.
Prima tip Drik,
Dit lijkt me een uitstekende handeling!
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Mieters! Valt ineens mijn vermogen weg op het Prins Clausplein! Nog net de vluchtstrook kunnen pakken, en een stukje door kunnen rollen richting afrit. Uiteindelijk op de plateau naar het ANWB HQ gesleept. Ging wel een vonk de verdelerkap in, maar kwam er niet uit. Nu denken ze dat de rotor doorslaat. Helaas had ik die niet bij me, en anwb ook niet. Morgen dus maar even kijken of ik zoiets kan vinden.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Zijn 2 type’s verdelers, ducelier en marchal. Haal dus wel de juiste.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Hadden alle 1220’s een Ducellier of ligt het niet zo simpel. Dan haal ik er namelijk even 1 uit een andere 1220 zodat de gs iig bij de anwb weg kan.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Hebben alles door elkaar gebruikt.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Hij rijdt weer. Dankzij de rotor van MKatgert’s gs.
Kon nog een verdelerkap scoren bij gZg in den haag. Rotors hadden ze niet.
De oude rotor sloeg door op de as van het ontstekingshuis.
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Mooi dat je weer op weg bent gekomen. De onsteking van m’n GS was nog gloedjenieuw, komt mooi uit dat het hetzelfde type was.
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
beter dat het in één keer paste, ik ben bij het magazijn weleens drie keer heen en weer gelopen naar de auto voor ik de goede had
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Vandaag het onderhoudsrondje even afgemaakt. Na de pech dus al een nieuwe rotor en verdeelkap. Afgelopen week zaten de bougiekabels bij de post. Bougies had ik niet lang geleden al eens gedaan. Meteen via eBay even een rotor geritseld voor de reserve. Ook een brand new bobine gekocht, voor als deze de geest gaat geven. Vandaag nog even de olie ververst met een nieuw filter. Het luchtfilter wat ik had meegekregen was niet de goede helaas. Morgen een afspraak voor 2 nieuwe bandjes, en dan kan ik er weer even tegenaan.
Bij de volgende ronde ga ik de bollen en de lhm eens onder handen nemen.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
De vibratie zat dus ergens in de band/velg. Nu met de nieuwe banden is het weg, wel zo prettig.
Lekker bezig! Nou, CEE-IKS kan bij jóu terecht als ‘ie vragen over de GS heeft!!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Haha, dan moet ik nog heul veul sleuteluurtjes maken voor het zover is Franq!
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Nou,lekker dan. Heeft er een of andere jat-kees aan m’n GS gezeten. Alles overhoop in de auto. Parkeer muntjes zijn weg en….mijn voorraad sigaren Nouja, hopelijk geniet ie ervan. Geen schade gelukkig.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Jammer van de sigaren. Gelukkig was het een dief die niet éérst een ruit inslaat en dan pas kijkt of het slot met een schroevendraaier open wil… Of hij/zij had er belang bij dat de ruiten er in zouden blijven. In dat geval heeft diegene er waarschijnlijk een nachtje in geslapen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30