Xsara picasso diesel versus benzine als caravantrekker
Cheesecurve
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 20 mei 2011 11:21 PM

Wie heeft er ervaring met zowel diesel als benzine bij xsara picasso en caravan trekken?
Zelf heb ik naar tevredenheid met pic 20hdi een 1300 kg caravan getrokken
En ga nu over naar 1.8 16v, waarvan ook aangegeven is dat deze 1300 kg mag trekken,
Maar dus met deze en benzine nog geen trekervaring,
Ik vermoed dat hellingen nu wel moeilijker zullen worden, ondanks hogere toeren, maar waarschijnlijk minder
koppel,
Bij caravantrekker.nl word er wel een ford focus benzine en disel met elkaar vergeleken, maar dat is toch
weer een andere auto

Profiel  

donald
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101

Gepost: 21 mei 2011 12:41 AM
  [ # 1 ]
Profiel  

Bimbam2
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184

- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Gepost: 21 mei 2011 08:16 PM
  [ # 2 ]

Ik heb een c4 grand picasso 18 16V op LPG G3 en hiervoor een Seat Toledo 1.9 TDI.

Mijn ervaring is dat de diesel het koppel laag in de toeren heeft en de Picasso hoog in de toeren.
Je moet bij een helling voor het klimmen al eventueel teruggeschakeld om toeren te maken hebben anders hou je ‘m niet in de toeren.

Voor ons was dat even wennen, omdat in onze beleving de diesel rustig naar boven rijdt en de benzine/gas auto heel hard moet werken.

Het vergelijk is wel twee verschillende auto’s, maar de ervaring wilde ik toch met je delen.

Profiel  

Cheesecurve
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 21 mei 2011 09:05 PM
  [ # 3 ]
donald schreef:

even invullen en je weet het:

http://caravantrekker.nl/vergelijken/index.php

en hierbij de gebruikers ervaringen:

http://caravantrekker.nl/review/gebruikservaring.php?merk=Citroen&serie=Xsara+Picasso

Bedankt, veel reviews en ook,
Het kan dooien en het kan vriezen (:-) zo te lezen
Maar ik troost me maar met het feit dat ik destijds met een xanta 18 benzine ,waarvan de
Picassomotor 18 afgeleid is de simplonpas zonder noemenswaardige problemen heb
kunnen rijden, weliswaar met een iets lichtere caravan, maar de techniek van benzine
Motoren is sinds die tijd ook vooruit gegaan
Bovendien lees ik dat tunen ook nog een optie is als de praktijk uitwijst dat het
Vermogen te kort zou schieten

Profiel  

Wolgast
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182

- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Gepost: 21 mei 2011 09:16 PM
  [ # 4 ]

Vergeet niet dat de Xantia een stuk gestroomlijnder is en waarschijnlijk ietsje lichter zal zijn. En als je al aangeeft dat je toen ook nog eens een lichtere caravan erachter had geknoopt….Heb even de reviews gelezen en het viel mij eerlijk gezegd wat tegen. Had meer van een 1.8 verwacht. De HDi daarentegen schijnt weinig moeite te hebben met een caravan.
En ach….als je vakantie hebt maken die paar extra minuten ook niet uit toch? Zie je net weer eist meer van de omgeving! Wink

Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook