Uit ervaring weet ik dat gedeukte ego’s vanzelf uitdeuken, dus ook dat is niet zo’n grote ramp
Enne… rijden als een trein zal ie nu idd wel doen ja.
(Rob GT rijdt teveel mee met treinen om ze te vergelijken met auto’s/Citroëns)
Mooi als je de BX gaat opknappen, zie soms nog hele mooie BX-en op de sloop staan! Succes met de schade in ieder geval!
Nou vandaag een snipperdagje genomen om de schade eens nader te bekijken en wat vervangings onderdelen te kopen.
De schade valt opzich mee, de motorkap heeft een kleine breuk maar niets ernstigs. de koelvinnen en de balk onder de koplampen hebben de ergste knal gekregen (zie foto’s).
De koelvinnen zijn beide kapot en de onderste voorbalk is ook helemaal krom, deze laat ik vervangen, de koplamp balk wordt rechtgetrokken. Vandaag een nieuwe TZI bumper gescoord in het zwart een redelijk netjes exemplaar en 2 andere koelvinnen. Na herstel van de balk zal eea weer in kleur worden gespoten en dat was het dan wel weer. Mochten jullie nog een bumper in mijn kleur tegenkomen dan houd ik me warm aanbevolen (er was 1 TZD op de sloop met precies mijn bumper echter deze had ook forse schade… )
Nu nog een tweedehands radiateur want deze kost nieuw EUR 200 ex BTW. Dus ff wat rondbellen en vragen of ze wat 2e hands kunnen leveren.
Tot zover mijn troubles….
Groetjes,
Jorik
stuur even een pb-tje aan TinusTilburg, die heeft laatst z’n 19 tzi in Gris Silex naar de sloop gebracht omdat de dynamo kapot was…. hij weet vast nog welke sloop dat was, nou maar hopen dat ie nog niet in de pers is gegaan
Harm schreef:stuur even een pb-tje aan TinusTilburg, die heeft laatst z’n 19 tzi in Gris Silex naar de sloop gebracht omdat de dynamo kapot was…. hij weet vast nog welke sloop dat was, nou maar hopen dat ie nog niet in de pers is gegaan
Even offtopic.. maar.. Een auto naar de sloop brengen omdat de dynamo kapot is?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Nou de BX is weer op de weg hoor. ziet er weer keurig toonbaar uit, alleen vind ik zijn motorkap niet goed sluiten. Deze zit voor mijn gevoel nog te hoog (boven de koplampen en de grille). Als jullie nog een gris silex bumpertje weten dan houd ik me warm aanbevolen.
Ik zal binnenkort nog even een fototje plaatsen!
Gr.
Jorik
Kijk dat is nog een goed nieuws! Veel rijplezier er weer mee.
Robin schreef:Harm schreef:stuur even een pb-tje aan TinusTilburg, die heeft laatst z’n 19 tzi in Gris Silex naar de sloop gebracht omdat de dynamo kapot was…. hij weet vast nog welke sloop dat was, nou maar hopen dat ie nog niet in de pers is gegaan
Even offtopic.. maar.. Een auto naar de sloop brengen omdat de dynamo kapot is?
schande
Cooper schreef:Nou de BX is weer op de weg hoor. ziet er weer keurig toonbaar uit, alleen vind ik zijn motorkap niet goed sluiten. Deze zit voor mijn gevoel nog te hoog (boven de koplampen en de grille). Als jullie nog een gris silex bumpertje weten dan houd ik me warm aanbevolen.
Ik zal binnenkort nog even een fototje plaatsen!
Gr.
Jorik
Hoe heb je de bumperbalk weer rechtgekregen?
Hoi Marten,
die balk was niet meer te redden, hij moest er in delen worden uitgeslepen. De radiateur was ook zo krom als een hoepel, al met al toch een flinke tik gehad allemaal. Er is een nieuwe bumperbalk ad EUR 95 (ex BTW) ingelast en de koplampbalk is recht geslagen. Hij moet nog iets verder worden rechtgeslagen want de motorkap sluit nog niet mooi aan op de grille en koplampen, het zit nog te hoog. De radiateur is een gebruikte van Bart Ebben maar ziet er netjes uit, de overige onderdelen heb ik zelf even op de sloop gehaald (zwarte TZI bumper, twee koelvinnen etc.), al met al was de auto voor EUR 700 weer klaar, alleen heb ik nu een zwarte ipv antraciete bumper…. Ik heb vandaag mijn achterspeakers aangesloten en een nieuwe electrische spiegel gemonteerd, ook nog wat andere schoonheidsfoutjes in het dashboard hersteld en ik zit er nu weer prinsheerlijk bij!!! Supergeluid (6 speakers) en alle comfort van de wereld (16v stoelen, een middenarmsteun en een handgreep aan de bestuurderskant). Ik zoef weer lekker over de weg en zal snel de laatste fototjes hier plaatsen!
Gr.
Jorik
Cooper schreef:De radiateur is een gebruikte van Bart Ebben maar ziet er netjes uit
Uhm, loonde zich dat wel? Die gast rekent een prijs voor een gebruikte radiateur wat bij de dealer een nieuwe kost.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Klasse dat je hem weer netjes hebt gemaakt. Veel plezier er weer van!
Zo zie je toch maar dat je van een TZD Turbo echt gaat houden hè!!
voge schreef:Zo zie je toch maar dat je van een TZD Turbo echt gaat houden hè!!
Een turbodiesel heerscht gewoon gigantisch. Jorik, mooi dat de turbodiesel weer op de weg is! En houden zo he!
T(h)ijs schreef:Cooper schreef:De radiateur is een gebruikte van Bart Ebben maar ziet er netjes uit
Uhm, loonde zich dat wel? Die gast rekent een prijs voor een gebruikte radiateur wat bij de dealer een nieuwe kost.
Goedkoop is ie niet. Maar de radiateur van een turbodiesel is 1. afwijkend van alle andere BX-radiateurs en 2. nieuw de prijzigste van het BX-spectrum.
Ich bin ein Breaker
Zoals beloofd de laatste pics! De 300.000 km is nu bijna op de klokken, ik cruise heeeeeeeerlijk (soms zelfs door een dik pak sneeuw…zie pics). Volgende week op voor de APK maar ik verwacht geen rare dingen, de auto is altijd goed onderhouden.
De kap sluit nog te hoog en ook het nummerbord lijkt wel op een ontkreukeld propje papier…maak ik nog in orde…maar eerst weer even een paak kilometersvreten…hahaha
Ennuh bedankt voor de tips en advies, de radiateur was de grootste kostenpost maar scheelde via Ebben toch nog EUR 119 met een nieuwe…
Voor een gris silex TZx voorbumper houd ik me nog altijd warm aanbevolen!!!
Ciao
Jorik