Poll
Auto houden?
Ja tuurlijk kan gebeuren 22
Weg doen en een andere Xsara kopen 0
op naar Duitse degelijkheid (VW en Opel) 0
Nee 1
Totaal Aantal Stemmen: 23
U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen
Lees het verhaaltje en oordeel!
xsaraprettig
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 08-05-2011

Gepost: 22 mei 2011 03:17 PM

Ik heb deze auto nu 2 maanden in mijn bezit. Na best intensief te hebben gezocht naar een degelijke auto voor weinig geld kwam ik mede door dit forum en problemcar.nl uit op een xsara. Mijn relatie met citroen is nooit echt een goede geweest maar ik had wel vertrouwen in de auto.

Ab Mulder (skoda)
De Citroen Xsara gekocht bij Ab Mulder (Skoda dealer) bij aanschaf bleek dat er een pakking vervangen moest worden, de radiator is vervangen, achterream leidingen vervangen en een totale kleine beurt (vloeistoffen) Dit alles met 125.000 NAP op de teller en nieuwe APK en dat maar voor 1350 euro. Leek mij een goede deal.

ATU(prutsers):
1,5 maand zeer prettig gereden met de auto, toen begon het, na een verjaardag wilde de auto niet in een keer starten. Dacht zal wel de startonderbreker zijn die niet goed contact maakte, auto startte toch en we reden naar huis. Auto geparkeerd voor het huis en de volgende dag wilde hij niet meer starten. ANWB gebeld na overleg met de wegenwacht de auto af laten slepen naar de eerste beste garage die tijd had. Nadat ik 9 garages gebeld had bleek de ATU tijd te hebben, een zeer grote fout. Ik heb geleerd dat de ATU een zeer incapabele garage is. De wegenwacht had mij mee gegeven dat de DBP sensor kapot was. Dit verteld aan de ATU. De auto stond vervolgens 1 week bij ATU en toen kwamen ze met het verhaal dat ik ze een week geleden had verteld, prutsers, blijkt dat ze lang niet alle Xsara’s uit kunnen lezen en dat ze eigenlijk alleen bandjes kunnen wisselen en olie verversen…. De auto deed het nog steeds niet en nu moest ik voor de sleepkosten opdraaien naar een andere garage..

Zelf:
Trommelremmen achter vervangen na een schurend geluid gehoord te hebben de trommelremmen vervangen, na het verwijderen van de wielmoer een klein klusje alleen de veren zitten er wel strak in! Blijkt dat een van de remvoering los onderin de trommelrem ligt!!!??!? kosten 32 euro

van Hunnik Citroen
Auto hier aangekomen leg ik het probleem uit aan de monteur en die zegt direct Ow dat is de DBP sensor.
Auto binnen 6 uur gemaakt en volgens hen ook de Dubbel(hoofd) relais kapot dus vervangen kosten: 171 euro. Auto opgehaald en 5 dagen meegereden, Gaat de centrale deurvergrendeling kapot. Blijkt een kabel breuk te zijn (informatie ingewonnen hier op het forum), gerepareerd en hij doet het weer. Vervolgens alsof het lot er mee speelt staat de auto weer voor de deur stil, startmotor gaat rond maar auto doet niets, en je hoort het relais tikken onder de motorkap, toerenteller gaat heen en weer maar de auto heeft alleen behoefte om de startmotor te laten draaien. Auto weer oplaten halen, naar van Hunnik, vervolgens 2 dagen later is de auto weer klaar. met de boodschap “De stekker is vervangen”, (wat later bleek dat ze die schoon hadden gemaakt), Zaterdag ochtend samen met mijn vriendin naar de dealer. Wel 400 mtr meegereden en toen viel hij stil midden op een kruispunt.

De monteur gaf aan de kabelboom eigenlijk vervangen dient te worden maar een goedkope oplossing is het omlussen van een hoop kabels. 3 uur arbeid!!! a 85 euro daar word ik niet vrolijk van. De auto is na 4 dagen(weekend er tussen) weer klaar! Rekening 298 euro. Na kort overleg met van Hunnik Citroen te Arnhem crediteren ze de vorige rekening en verrekenen ze het met deze. Ik gaf namelijk aan dat ik vermoed dat de vorige keer dit al aan de hand was ipv de relais en DBP sensor.

Auto rijdt nu 4 dagen zonder problemen, alleen…. als ik de auto start dat gaan alle controle lampjes uit (zoals dat normaal gaat) maar dan licht het accu lampje 0,5 seconden op. Is dat normaal?

Kosten:

1350 euro aanschaf incl nieuwe radiator etc.
171 euro DBP sensor + dubbel relais en arbeid (later gecrediteerd)
32 euro trommelremmen (zelf geplaatst)
298 euro Omlussen kabels
103,25 euro sleepkosten (ANWB vergoed maar 2x per jaar)
—————
1783,25 totale kosten na 2 maanden


Is de auto een miskoop of is dit wel normaal?

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 22 mei 2011 03:31 PM
  [ # 1 ]

Hai ...,

Als jij verwacht dat je een ‘oude’ auto koopt voor 1350 euro en daar zonder verdere kosten mee kan rijden, dan heb je een miskoop gedaan.

Als je een ‘oude’ auto koopt met het idee dat er wel kosten aan zouden kunnen komen (of je de auto nu koopt bij een dealer of bij Henkie op de hoek, maakt naar mijn ervaring in dat aspect niet zo heel veel uit, het blijft een ‘oude’ auto), dan heb je nu wat kosten gehad en hoop ik voor je dat je eerst wat fijne kms kan gaan maken voor er weer kosten aan komen.

Veel plezierige kms gewenst met je Xsaar!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Wolgast
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 21-04-2010

- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Gepost: 22 mei 2011 06:55 PM
  [ # 2 ]

Ben het met 25trd eens.
Je kan niet de wereld verwchten van een auto van slechts 1350 €. Hoe goed deze ook in de pechstatistieken mag zijn.
Het is en blijft een oude auto en ja, die kunnen weleesn wat hebben. Dat je het allemaal achter elkaar krijgt is natuurlijk sneu en niet goed voor het vertrouwen in de auto (en Citroen).
Die remmen zijn lopend onderhoud en zijn de kosten niet. Sleepkosten zou ik terug verhalen op ATU (zijn idd. niet de beste)
Tsja, en verder….
ik hoop voor je dat je zoals 25trd zegt eindelijk probleemloos je kilometers kunt gaan draaien en verschoont blijft van verdere -hoge- kosten. Al zou ik je dynamo en accu nog wel even door laten meten ivm dat acculampje….

Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 mei 2011 07:21 PM
  [ # 3 ]

Je zet neer dat je dik 1700 euro kosten heb gehad.
Maar eigenlijk heb je 433.25 euro aan kosten gehad. De aanschaf kosten mag je natuurlijk niet mee tellen.

In je verhaal zie ik dat je een paar keer pech heb gehad met wat kleine dingen, maar niets wat nu echt schokkend is.
Zoals hierboven al werd gezegd, remmen zijn natuurijk normaal onderhoud.

Gewoon lekker doorrijden dus, zeker als de auto verder netjes rijdt.

Let wel even op die accu / dynamo, je wilt natuurlijk niet nog een keer afgesleept worden…
Zet des noods eerst even zelf een voltmeter over de accu bij een draaiende motor om te kijken of de laadspanning wel in orde is Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 mei 2011 07:24 PM
  [ # 4 ]

Wij hebben vorig jaar een xsara uit 98 gekocht met toen 160.000 km op de klok. Ook voor 1350 euro. Nu, een jaar en 10.000 km later heb ik de koppeling, de aandrijfaskeeringen, de dynamo en de complete distributie al vervangen. Een miskoop? nee hoor. Gewoon wat onderhoud. dat kan bij elke auto voorkomen. En zeg noiu eerlijk, 1350 euro is toch geen geld? 

Een opel of vw zou ik niet betrouwbaarder durven te noemen. Ik heb genoeg drama’s met die auto’s mee mogen maken. En dat kost vaak nog veel meer dan bij een vrij simpele xsara.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 mei 2011 07:31 PM
  [ # 5 ]

Ik zal ook even een voorbeeld toevoegen van alleen dit jaar al:

Radiator vervangen (lekte) +/- 250 euro
2 banden vervangen (APK punt) a 160 euro per stuk
Handremkabel vervangen (APK punt) +/- 150 euro

Dan nog eens een klein beurtje.

Dan is mijn Xsara nog een stuk nieuwer als die van hier Wink

Profiel  
 
xsaraprettig
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 08-05-2011

Gepost: 25 mei 2011 01:34 AM
  [ # 6 ]

Eigenlijk moet ik niet zeuren dus, hopelijk blijft dit probleem nu weg en is het alleen “normaal” onderhoud…..wat nog rest!! bedankt voor de reality check…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook