Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Hallo allemaal,
Terugkomend van de wandeling met mijn hond zag ik aan de linkerzijde, aan de voorzijde, een natte plek liggen onder de auto.
Gelijk met mijn vingers even over de plek gestreken en het voelde een beetje olieachtig aan, maar zonder geur.
Mijn eerste gedachte was, LHM olie of eventueel koelvloeistof, maar omdat het olieachtig is ben ik bang dat het toch LHM olie is.
Heeft iemand dit ook een keer meegemaakt?
Joop.
Bedoel je linksvoor als je voor de auto staat ? dus bijrijders kant?
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Nee, de bestuurders kant.
Heb je al onder de motorkap gekeken ?
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Uiteraard, maar kan nog niets vinden.
Het vreemde is, als ik naar mijn werk rijd en weer terug kom bij mijn auto, dan is niets te vinden onder de auto.
Thuis aangekomen zet ik de auto neer en de volgende morgen ligt er een plasje onder de auto.
Het is wel zo dat de auto dan hellend naar voren geparkeerd staat omdat de parkeerplaats een klein beetje afloopt en ik parkeer altijd achteruit.
Maar ik zoek wel even verder want ik denkt toch dat ik in de richting van het koelsysteem moet zoeken.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Alle niveaus al gepeild?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Jazeker, ik controleer regelmatig het LHM en koelvloeistof niveau.
Ik moet wel zeggen dat ik soms wat koelvloeistof met bijvullen dus daar zal het euvel wel liggen.
Wat ik ook al een tijdje heb is, dat als ik de verwarming aanzet, na een poosje niet gebruikt te hebben, dan ruik ik een lichte maggiegeur.
In andere topics heb ik gelezen dat dat inhoud dat de kachelradiateur lekt maar ik heb geen lekkage binnen en het is een helse klus om dat te vervangen, dus dat doe ik maar niet zolang het goed gaat.
Net toen ik thuis kwam van mijn werk heb ik onder de motorkap gekeken en geroken bij de radiateur en rook zo’n beetje het zelfde.
Ik zal binnenkort de radiateur gaan vervangen en kijken of dat helpt.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Voor je de radiateur gaat vervangen, zou ik ergens een second opinion proberen te krijgen…. Zou zonde zijn als je het ding vervangt en het blijkt niet de oplossing te zijn!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Dat zou inderdaad een goed idéé kunnen zijn, maar een goede en gecontroleerde radiateur kost ongeveer
€ 25.
Ik heb een geweldig adres in Emmeloord, G.A.O.S. Flevoland, via onderdelenzoeker.nl, die verkopen deze dingen gedemonteert en al.
Maar nogmaals, het kan geen kwaad om even een soort drukpomp erop te zetten om te kijken of de radiateur lek is.
Joop 49 schreef:Wat ik ook al een tijdje heb is, dat als ik de verwarming aanzet, na een poosje niet gebruikt te hebben, dan ruik ik een lichte maggiegeur.
Dan lekt de kachelradiateur al heel lichtjes, heb ik ook gehad met mijn vorige Xantia.
Is c.a. 3 jaar en meer dan 100K goed gegaan, maar op een gegeven moment ging de zoete koelvloeistoflucht niet meer weg en werd sterker. Dan moet je snel zijn en de kachelradiateur vervangen, wat inderdaad een pestklus is, vooral als je ook Airco heb.
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Ik heb helaas geen airco, maar als het echt vervangen moet worden gaat deze dame naar de sloop.
Ik heb begrepen dat het ongeveer € 600,- kost om het te laten repareren, deze € 600,- ga ik liever besteden aan een nieuwe aankoop van een xantia nieuwe type, want een xantia van ‘95 blijft op een gegeven moment met problemen komen.
Joop.