18 van de 92
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Digit oftewel “de karakterbak”..
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 15 mei 2011 09:27 PM
  [ # 256 ]

Gisteravond erachtergekomen dat de rechterkant van de dashboard de verlichting kapot is… hmz

Dat wordt ook op het lijstje gevoegd…

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 17 mei 2011 01:53 AM
  [ # 257 ]

Poeh! Hopelijk is dat niet al te exotisch geregeld bij een Digit?....

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 17 mei 2011 08:50 AM
  [ # 258 ]

welnee. Zelfs veel makkelijker dan bij een type 2/3

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 mei 2011 08:19 PM
  [ # 259 ]

Ik heb toevallig een instructiefolder op CM gekocht met de info hoe ik de dashboard uit elkaar kan halen..
Wel in het Duits maar met plaatjes…. Smile

Vandaag een brief gekregen van de belastingdienst… Vanaf 8-8 heb ik vrijstelling van de rijtuigenbelasting op de Digit….Boejah!  banana

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 17 mei 2011 09:18 PM
  [ # 260 ]
Hilko16TZI schreef:

welnee. Zelfs veel makkelijker dan bij een type 2/3

Het is ook zo fijn dat bij een digit al het plastic afbreekt als je er aan zit Laughing
(of was dat alleen bij mijn digit zo, de PH 82 BJ heef het dashboard in elk geval provisorisch vast zitten na mijn lampjes repareer actie..)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 mei 2011 10:58 PM
  [ # 261 ]

Dat heb ik gelezen Lars, dus ik moet even wat moet verzamelen…. Laughing

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3834
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 21 mei 2011 06:55 PM
  [ # 262 ]

Dat hoeft niet hoor. Bij mijn ex zit alles gewoon vast zoals het hoort na een loshaalactie. Wel zeer voorzichtig zijn in ieder geval Very Happy

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 21 mei 2011 07:41 PM
  [ # 263 ]

NIETS forceren. Als het niet fijn los wil komen, dan zit het nog ergens vast. NIET trekken, NIET rukken, NIETS buigen.

Succes! Very Happy

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 21 mei 2011 08:33 PM
  [ # 264 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Dat heb ik gelezen Lars, dus ik moet even wat moet verzamelen…. Laughing

Ik zie hem morgen wel… heb ervaring zat met type I dash, dus komt wel goed. Als je lampjes meeneemt tenminste.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 21 mei 2011 09:10 PM
  [ # 265 ]

Okey, dan begrijp ik dat ik effe lampjes moet gaan scooren..

Huh welke precies dan, staat niks in de Digit informatieboekje… hmz

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 22 mei 2011 09:55 AM
  [ # 266 ]
Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 22 mei 2011 11:02 AM
  [ # 267 ]

top, dan ga ik effe de plaatselijke benzinepomp een bezoekje brengen…

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 23 mei 2011 12:18 AM
  [ # 268 ]

Zo, en in eens heb je weer een dashboard verlichting rechts.. Waarschijnlijk ergens een los contactje aldus Hilko..

Door een klap op de dashboard deed hij het weer aldus Hilko.. En verrek in het praktijk werkt het ook nog!
Geweldig deze karakter trekjes…..Hahahaha!


Maar goed, vandaag was er een technische BX-meeting waar ik afgesproken had dat de Digit even de lucht in gaat via een brug… Er bleken géén nieuwe dingen aan het licht die ik niet wist…

Wel dat waarschijnlijk nog erg leuk wordt om de voorbumper los te krijgen, de bouten zitten waarschijnlijk vastgeroest aan de chasis (type 2/3 is het anders gemonteerd), en dat zijn er dus 10 bouten….. Hoezo niet stevig gemaakt een BX Type1!

De stuurbekrachtiging is een keerring ter hoogte van de stuurstanglek waarschijnlijk brengt ...lock (kan effe niet op de naam meer komen) uitkomst…

Vandaag ook de LHM vervangen door hydraurincage hierdoor wordt alles schoongespoelt..

Maar hier mag ik niet te lang mee rijden 1500/3000 kilometer.. Dus voor de winter even weer LHM erin met ....lock om te zien of de lekkage bij de stuurbekrachtiging stopt..

Voor de rest rijdt ik nog steeds met een glimlach rondt.. Geweldig z’n Digit!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11787
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 23 mei 2011 11:20 AM
  [ # 269 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Wel dat waarschijnlijk nog erg leuk wordt om de voorbumper los te krijgen, de bouten zitten waarschijnlijk vastgeroest aan de chasis (type 2/3 is het anders gemonteerd), en dat zijn er dus 10 bouten….. Hoezo niet stevig gemaakt een BX Type1!

De stuurbekrachtiging is een keerring ter hoogte van de stuurstanglek waarschijnlijk brengt Leak Lock (kan effe niet op de naam meer komen) uitkomst…

Voor de rest rijdt ik nog steeds met een glimlach rondt.. Geweldig z’n Digit!

Type 1/2/3 voorbumpers zijn allemaal hetzelfde gemonteerd. Alleen bij de T.1 zijn de plastic steuntjes in de zijstukken van de bumper iets anders, namelijk smaller. Ook bij types 2 en 3 wil het wel gebeuren dat de bumperschroeven vast rotten in de balkjes. Bij het terugmonteren gewoon even RVS bevestigingsmateriaal gebruiken, dan kan het er de volgende keer gewoon ook af als je er weer eens bij moet Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 23 mei 2011 11:29 AM
  [ # 270 ]

De bovenste 3 schroeven zitten anders vast in de bumperbalk, bij de type een (en twee?) met stalen klemmen (rotten vast en draaien door) bij een type 3 met plastic klemmen.
De bouten in de onderste balk rotten bij bijna alle bx-en vast…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
 
18 van de 92
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook