Totaal aantal Berichten: 5492
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Jammer Niels….
Maarre kan niet de KVS slangen poreus zijn bij de waterpomp, vandaar de lekkage?
En Dat ze niet omhoog komt kan indd aan de droge aanzuigslang liggen naar de pomp toe..(vandaag geleerd.)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Dat van die slang heb ik vandaag ook geleerd, alleen was de tijd op dus konden we daar niet meer naar kijken. Maar even een kronkel mijnerzijds; zou de pomp niet moeten aanslaan, ook al krijgt hij geen LHM? Of doet de pomp het pas als ‘ie LHM krijgt? Pomp deed namelijk helemaal niets…
Die KVS slangen heb ik even bekeken, maar ik kon niets zien. Maar misschien kijk ik niet goed hoor! Dat kan zomaar!
Way out in the water, see it swimming.

Totaal aantal Berichten: 5492
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Als je je hand op houdt en je voelt de bol(pomp) niet tikken, dan kan dus de aanzuigslang leeg zijn..
Dat dachten we eerste instantie ook maar toen begon ze te tikken en voelde ik aan de pomp een getik, dat wil dan zeggen dat ze LHM aanzuigt.
De probeer eens wat de andere forummers zeggen lhm in de aanzuigslang doen..
Edit verbeter me als ik het verkeerd uitleg!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?

Totaal aantal Berichten: 10404
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als de pomp geen tegendruk heeft hoor je hem niet. En tegendruk krijgt hij alleen als hij LHM aanzuigt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Een denkfout die vrijwel iedereen maakt, is, dat je de pomp hoort tikken. Dit is niet waar. Het is de drukregelaar die je hoort tikken. Dat is dus dat ding waar die veerbol op z’n kop aan hangt.
De pomp draait/werkt continu, alleen de drukregelaar ‘beslist’ wanneer er druk opgebouwd moet worden. En dát is dus: tik-tik-tik.
Maar goed als de pomp niets aanzuigt (omdat ‘ie alleen lucht krijgt aangeboden) kan de drukregelaar niet tikken, die reageert simpel gezegd op op vloeistofdruk of het wegvallen daarvan.
En: ik meende dus abusievelijk dat jullie eerst hadden laten checken wat de APK-afkeurpunten waren voordat jullie überhaupt begonnen waren met klussen. Op die manier kun je namelijk een beter plan de campagne maken en doe je geen dingen voor niets, omdat het ‘object’ uiteindelijk reddeloos blijkt binnen het gestelde budget dan wel de gegeven handigheid van de betrokkenen.
Maar waarom dat ding niet toch op een brug hijsen en ernaar laten kijken? Wat kan het voor kwaad? Beetje olie op de vloer is toch niet zo erg? Just another day at the office hoor!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
OK, nou dan moeten we daar nog even naar kijken. Dat moet dus niet zo’n groot probleem zijn…
En zo ontzettend aan het klussen zijn we nog niet geweest hoor, haha Ruitenwisser, lampen, claxon en dat soort kleine dingen. Daarna móest het apparaat wel even normaal lopen, dus die bougies vandaag gedaan. Lekkage moest óók even gedaan worden, dat zou vandaag, en dán zou ‘ie naar de APK. Dan waren de ‘obvious’ dingen alvast even klaar. Misschien dat we dat toch nog wel even doen, ook handig bij een eventuele verkoop.
Way out in the water, see it swimming.