2 van de 21
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De SM van Mark
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 mei 2011 11:24 PM
  [ # 16 ]

Jawel. De nippel smeert de beide kruizen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 23 mei 2011 11:30 PM
  [ # 17 ]

Ok, volgens wphb gaat er 200 gr vet in, ik neem aan dat dat per complete as is, dus tripoide huis en kruisstukken is?

gr Mark

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 mei 2011 11:31 PM
  [ # 18 ]

Die 200 gram is alleen voor het tripoidehuis. Per kant dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 23 mei 2011 11:33 PM
  [ # 19 ]

Dan moet er nog wat vet bij dus…Thnx

gr Mark

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 mei 2011 12:32 AM
  [ # 20 ]

Ik dacht dat aan de wielzijde alleen de centrale kogel door de nippel gesmeerd wordt en dat de kruisstukken “voor het leven” gesmeerd zijn. Te zien in de doorsnedetekening van de RTA DS23.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 24 mei 2011 12:42 AM
  [ # 21 ]

Ja Jan, ik had hier dus ook mijn twijfels over, ik hoor het vet lekker uit het kruisstuk “knetteren” welke het dichtst tegen de bak zit. En ik had niet het idee dat het tweede kruis bereikt werd.
Als ik een groothoek-aftakas in de landbouw machines bekijk, moeten ook alle twee de kruizen afzondelijk gesmeert worden.
Morgen eens kijken of ik ook zo’n doorsnede tekening kan vinden…

gr Mark

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 mei 2011 12:55 AM
  [ # 22 ]

Het kan ook eigenlijk niet. De 2 kruizen (ik heb het over de buitenste koppeling) zijn in het midden open om doorgang te geven aan de staartstukken waar de centrale kom en kogel op zitten. Ik heb die tekening niet digitaal, maar op papier is het erg duidelijk. Het tripoïdehuis wordt dus niet met de nippel gesmeerd. Die moet gewoon uit elkaar en vet erin.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25596
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 mei 2011 10:42 AM
  [ # 23 ]

klopt. as smeer nippel smeert alleen de kogel. Niet de kruizen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 01 juni 2011 11:56 PM
  [ # 24 ]

Het was een gedenkwaardige dag vandaag, de “maiden voyage” is een feit.
Tijd om eens met een bezem over de brug te gaan, dat was lang geleden !!!
Alles werkt nu goed, veering, stuuring en remmen. Enkel de voorraad bol is niet OK
Volgende stap wordt de kabelboom met de nieuwe thermo-zekeringen en relais monteren. Daarna auto achteruit binnen rijden en dan de achterzijde onder handen nemen

Er komt langzaam zicht op dance   (heel langzaam)

Afbeelding Bijlagen
2011-06-01 21.10.08.jpg2011-06-01 21.10.44.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

gr Mark

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25596
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 juni 2011 11:58 PM
  [ # 25 ]

goed bezig!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 02 juni 2011 12:09 AM
  [ # 26 ]

http://www.youtube.com/watch?v=jEoL_DVNfX8

Hier is dus de “Maiden voyage”

gr Mark

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 02 juni 2011 12:23 AM
  [ # 27 ]

Top! En wat een geluidje.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 12 juni 2011 11:35 PM
  [ # 28 ]

Zo, vandaag ook maar eens aan de raam-relais begonnen, het is mode lijkt het wel,om dat in het pinkster-weekend te doen Laughing
Aangezien ik de kabelboom helemaal open heb liggen, is dit het moment om alles aan te passen en de boom er zo orgineel mogelijk uit te laten zien.(onder de kap…)
Ik heb er voor gekozen om de zekeringkast en de relais te plaatsen in de midden console. Er is immers net genoeg plek om het boeltje met een paar “home-made” alum. beugeltjes in te bouwen.
Er moest wel een extra gat gemaakt worden om alle bedrading van de schakelaars en de zekeringkast, naar de relais te voeren. Doorvoer rubber voor het kapotschuren van de bedrading gemonteerd en het kan eigenlijk niet meer fout gaan…

Afbeelding Bijlagen
extra gat met rubber.jpgzekeringkast.jpgzekeringen en relais.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

gr Mark

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 12 juni 2011 11:37 PM
  [ # 29 ]

En nog een totaal overzichtje

Afbeelding Bijlagen
ingebouwd in console.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

gr Mark

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 juni 2011 11:37 PM
  [ # 30 ]

Oeeeee…. dat wil ik ook zo!!! netjes weer zeg!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
2 van de 21
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook