Ik heb een vraagje over de stukjes stof die op de deurpanelen van een serie 1 zitten. Die simpele rechthoekige stukjes. Zijn die te vervangen door de kleine stukjes die in een serie 2 deurpaneel zitten? Zodat ik in een type 1 een VIP interieur kan zetten, met bijbehorende bekleding op de deurpanelen.
Het gaat om deze stukjes:
Niemand die dit weet? Jammer.

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Volgens mij past dit niet direct op de serie 1 deurpanelen. Misschien is het wel met wat creativiteit er op te krijgen.
Maar als je er een serie 2 VIP interieur in zet, waarom doe je dan ook niet de serie 2 deurpanelen er op? Vloeken in de originaliteitskerk, maar dat past wel…
Overigens heb ik ook een VIP interieur in m’n serie 1 gezet. Simpelweg omdat het lekker zit en omdat m’n originele interieur dan niet verder slijt. Ik heb wel gewoon de serie 1 deurpanelen er in gelaten.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Op de foto, de bovenste van een serie 1, de onderste van een serie 2. Allebei van een voorportier.
Niet alleen de bevestiging is anders, ook de lengte.
Duidelijk, dat gaat niet passen dus!
@ PE: Omdat de vormen van het dash en de deuren dan vloeken. Alleen een VIP interieur vloekt weer bij de deurpanelen dan. Maar ik heb nu een serie twee interieur gevonden met dezelfde bekleding als mijn late serie 1. Das mooi.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Voor wat betreft de lengte past het wel, maar je zult iets moeten verzinnen voor de bevestiging. De lipjes van de serie 2 afzagen en er bouten op zien te zetten die door je serie 1 paneel kunnen. Het zou te doen moeten zijn…
...als je per se zou willen.
Ik denk dat het dan makkelijker is om de bekleding te verwisselen. Dat past zo te zien wel, qua maat.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Ook een idee, ja.