4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
CX 2000 Pallas van Voiture -> Nieuwe plaatjes
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 mei 2011 08:07 PM
  [ # 46 ]

Zitten die niet om de as?

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 16 mei 2011 09:21 PM
  [ # 47 ]

Geen idee waar die ringen voor zijn zaten bij mij er niet bij,

maar de de linker aandrijfas is altijd lachen (not) om dat ding los te krijgen. Deze zit met een verende ring op het einde van de as in de bak geklemd en de kunst is om de as recht eruit te trekken zodat deze ring niet klem komt te zitten en anders kun je er met grof geweld aan voor het “kreng” eruit te krijgen.

Succes

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
J v Heel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 16-10-2010

Gepost: 16 mei 2011 09:54 PM
  [ # 48 ]

Deze ringen zitten om de in de groef van de stofhoes om de rubberen hoes in model te houden.
Als het goed is kun je ze zien zitten aan de andere kant als deze nog origineel is.
Jan

Profiel  
 
Gepost: 17 mei 2011 01:24 AM
  [ # 49 ]
Voiture schreef:

Waar ik over twijfel: als er 1 leiding kapot is, dan is de kans natuurlijk groot dat de andere leidingen ook niet al te best meer zijn. Is het dan niet verstandiger om ze gelijk allemaal te vervangen?

Een zeer nobel streven, maar da’s wel een mega-klus hoor, als je ze werkelijk allemaal wilt vervangen.
Je kunt ze ook rustig eerst eens uit de klemmetjes trekken, schoonmaken en met een schuurpapiertje roestvrij maken (meestal is het vliegroest namelijk), daarna met beschermende lak of Oatrol behandelen.  Ook nog zat werk, maar wel minder dan alles vervangen.

Ik denk trouwens, dat als je alles wilt vervangen, het zeker wel loont zo’n felsset aan te schaffen, maar niet voor een paar leidingen. Dikte is inderdaad meestal 3,5 of soms 4,5 mm.

Succes met het project!
Léo

P.S. Lachen dat die ringen erbij zitten als je die hoezen van Citroën koopt, had ik nog nooit gezien eigenlijk, behalve op originele hoezen die van auto’s afkwamen, dan zijn die ringen soms ook rood.

Heb je wel een Ligarex tang? Die zijn niet echt duur dacht ik.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 17 mei 2011 01:29 AM
  [ # 50 ]

Citroworld verkoopt die ligarex tangen, en ook doosjes met band en klemmetjes. Postorder.

Profiel  
 
Voiture
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 05-01-2011

Gepost: 19 mei 2011 09:39 AM
  [ # 51 ]

Een Ligarex tang had ik al gekocht. Komend weekend ga ik de ashoes vervangen. Voor wat betreft de leidingen, ik ga in ieder geval de leidingen vervangen die lekken, het blijken er twee te zijn. De andere ga ik grondig controleren en bij twijfel vervang ik die ook. Iedereen bedankt voor de tips!

Ik heb gisteren de lichtmetelen velgen opgehaald van het stralen en coaten. Ze zijn echt super geworden!

Voor:

Na:

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 19 mei 2011 09:45 AM
  [ # 52 ]

dju! dat ziet er weer fris en heel fraai uit zeg!
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 19 mei 2011 10:05 AM
  [ # 53 ]

Netjes! die velgen.

Waar heb je dat laten doen?

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Voiture
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 05-01-2011

Gepost: 19 mei 2011 10:44 AM
  [ # 54 ]

Ik heb ze laten doen bij Gerritsen Coatings: http://www.gerritsen-coatings.nl/

Profiel  
 
Voiture
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 05-01-2011

Gepost: 23 mei 2011 09:27 AM
  [ # 55 ]

Ik hoorde linksachter een verdacht gekraak. Gisteren heb ik de linkerachterdraagarm gedemonteerd om de draagarmlagers te controleren. En niet te vroeg, want van lagers was eigenlijk geen sprake meer: de kogeltjes kwamen er zo uitvallen. Gelukkig is de draagarm zelf verder niet aangetast.

In het reparatieboek wordt aangegeven om voor het monteren van de nieuwe lagers gereedschap 6311-T te gebruiken om ze op voorspanning te zetten en de lengte van de drukringen te bepalen. Hoe is dit te doen zonder gereedschap 6311-T? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 23 mei 2011 08:37 PM
  [ # 56 ]

Als tip voor een goede anti-roest behandeling, wil ik,  Mike Sanders vet aanraden. Dat komt vele malen beter uit een langjarige test dan het alom bejubelde dinitrol. Dan weet je zeker dat hij tegen de winter e.d. kan.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 23 mei 2011 08:57 PM
  [ # 57 ]

Sjiek, die velgen! Ze waren er zelf ook wel blij mee zeker, de foto staat al bij hun referenties Wink

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 24 mei 2011 12:14 AM
  [ # 58 ]

Wat de Adals betreft kwam ik nog een fotoverslag tegen op het franse forum:

link

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 24 mei 2011 12:02 PM
  [ # 59 ]

gaaf fotoverslag! Ik schat dat Robin een slabbetje nodig heeft; vers gespoten vert Chartreuse op een GTI… cheese

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 24 mei 2011 01:38 PM
  [ # 60 ]

Verdorie wat is dat toch mooi zo’n net gespoten CX…

Profiel  
 
 
4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook