Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Is die hoogte niet afstellen met die moeren aan de voorkant van het remplateaus (foto 3,)
of is dit een domme suggestie!?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Dat is wel het uitgangspunt, maar de draadeinden zijn niet lang genoeg om het plateau ver genoeg omlaag te kunnen stellen.
Heb je dezelfde rubbers als op de foto? De onderste rubbers zijn anders dan de bovenste!
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ja, dat zijn inderdaad de rubbers die ik heb gebruikt. En de onderste zijn inderdaad anders dan de bovenste.
Het rubber busje voor de schakelstang heb ik gevonden bij Chyparse:
En de Diabolo rubbers (8 per kant)? Zijn die nog heel? soms zijn die dingen helemaal weggeteerd door LHS lekkages. De V-bak (en dus de schijven) zakt dan naar beneden aan de voorkant.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Dat is best een aardige suggestie, het zou me gezien de staat van de rest van het rubberwerk niets verbazen. Kun je die ook los krijgen? Vervangen lijkt me ook wel mogelijk door de bouten los te draaien en de beugel iets los te halen van de bak? Ik heb niet zo’n zin om de assen e.d. los te halen namelijk. Ik zal straks even langs de DS rijden en een blik werpen op de rubbers in ieder geval.
Ik heb ze ook vervangen zonder de difstukken te verwijderen. Dat is even prutsen maar het is goed te doen. De Diabolo rubbers zijn overal te krijgen zoals bij chyparse citrotech of natuurlijk het clubmagazijn.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik ben even wezen kijken en ze zien er inderdaad behoorlijk slecht uit. Het lijkt net als bij veel van de andere rubbers of ze gesmolten zijn. Ook maar vervangen dus.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je blijft bezig
sm kope?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Je bedoelt, met een SM blijf je ook bezig?
Het moeten deze dan zijn http://citrotech.nl/shop/shop/diabolorubber-versnellingsbakophanging-ds-65-kopieer/
Ik zie er op de foto en op de tekening geen 8, maar 6 per beugel. Dat wordt dus 12 stuks. Dat zal dan de klus voor zaterdagmiddag worden. Fijn.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Vrijdagochtend ben ik even langs Chyparse geweest en heb een treiterslang, diabolorubbers en leidingrubbers voor de persleiding van de pomp gehaald.
Vanmiddag heb ik met Wes de diabolorubbers vervangen en dat was prima te doen met de baksteunen nog in de auto. Wel hebben we de onderplaat onder de bak en de koeltunnels verwijderd en dat had ik eigenlijk veel eerder moeten doen. Je krijgt de remplateaus zo ook veel makkelijker los.
De oude rubbers waren echt slecht zoals is te zien op de volgende foto met daarbij ter vergelijk ook 1 nieuw rubber.
Het vervangen van de rubbers van de schakelstang was zo eenvoudig, daar heb ik niet eens een foto van gemaakt. Nodig was het wel, want hier was ook niet veel meer van over.
Wel stuitten we op een ander probleem dat we nog op moeten zien te lossen. De motor staat verkeerd in de auto, hij staat als het ware met zijn neus naar links, je kunt ook zien dat het gat voor de slinger in de bak niet uit komt met de geleiding voor de zwengel. Daarnaast denk ik dat de motor ook te ver naar voren staat, want om de dwarstraverse te kunnen monteren moesten we hem best een stukje naar achtere duwen. Naar mijn gevoel staat het gevoel te veel onder spanning en als de motor inderdaad te ver naar voren staat zou dat ook verklaren waarom de koppelingshevel het stuurhuis raakt bij intrappen van de koppeling.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Zijn de motorsteunen links en rechts niet verkeerd om gemonteerd aan het blok? Klinkt erg vergezocht, maar deze staan uit het midden dus zouden dit verschijnsel zomaar kunnen veroorzaken…
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Dat zou uiteraard kunnen, er zal in de afgelopen 47 jaar al aardig wat geklust zijn aan de wagen. De motorsteun rechts kun je nauwelijks nog zien zitten nu dat prachtige hitteschild er op zit.
Is de versnellingsbak nu nog wat omhoog gekomen zodat de remblokken beter passen?
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Iets, maar niet veel.