Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Die ouwe dieseltjes deden het best, ook al zette je ze aan het werk. Turbos’ zetten toch meer aan tot zuipgedrag als je niet oppast.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Verhogen voorzijde stoel.
Bij de Golf heb ik een plaatje gemaakt met nieuwe boutgaten zodat de stoel aan de voorkant ongeveer 15 mm. hoger staat, dit lijkt niet veel maar is echt een verschil, je bovenbenen liggen nu op de stoel wat echt veel relaxter rijdt.
Bij de C3 kan dit niet , maar je kan aan de voorkant wel de rails losdraaien( achter natuurlijk wel iets “lossen”) en hier iets onder vullen zodat de rails aan de voorkant hoger liggen.
Dit wel schuin afslijpen of frezen anders ligt de rail niet helemaal äan”.
Waarschijnlijk langere bouten kopen maar dit moet geen probleem zijn.
( voor mij althans niet of het moet een exotische maat schroefdraad zijn.)
Wat ik wel apart vindt voor een europese auto van het platteland dat de tankdop links zit, dit is normaal alleen nij rechts gestuurde auto’s het geval.
Totaal aantal Berichten: 383
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
hogervp schreef:Die ouwe dieseltjes deden het best, ook al zette je ze aan het werk. Turbos’ zetten toch meer aan tot zuipgedrag als je niet oppast.
Inderdaad, laat je het turbootje flink werken, dan loopt het verbruik flink op…..
Maar 1 op 22-23 haal ik als gemiddeld verbruik met mijn C3 1.4HDi uit 2004 ook.
De afgelopen 2 weken heb ik met veel snelwegwerk (rond de 100 km/h) gemiddeld 1 op 25 gereden.
Nu is mijn C3 inmiddels wel ingereden na bijna 260.000 km geloof ik
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Xsara Coupe schreef:Op dit moment hoef je daar helemaal niet over te twijfelen, want uitgezonderd van de ESP en Zenith ruit zijn er geen opties meer te bestellen op de c3 ehdi voorlopig…
Voorlopig voor mij dus geen C3 e-HDi. De (niet-leverbare) opties zijn daar een reden van, maar de voornaamste reden is dat ik inmiddels een nieuwbouwwoning gekocht heb, met een garage van ruim 15m lang.
Dan heb ik mooi plek voor de 2CV, de Acadiane en de C3 .
De spaarcentjes hebben even een andere bestemming gekregen dan een C3 e-HDi.
Die betekent wel dat mijn huidige C3 nog een kleine 3 jaar (ong. 100.000km) mee zal moeten gaan.
De tijd zal het leren
Totaal aantal Berichten: 807
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
jeroen-2cv schreef:Die betekent wel dat mijn huidige C3 nog een kleine 3 jaar (ong. 100.000km) mee zal moeten gaan.
De tijd zal het leren
Nou, de tijd leert ons net dat je geen drie jaar meer hebt, zojuist is uitgelekt dat de belastingvoordelen na 2013 ophouden. Vanaf 2013 weer BPM betalen(% lijkt afhankelijk van muesli-gehalte van de auto) en vanaf 2014 ook weer MRB.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Over 3 jaar zal de e-HDi heus nog wel leverbaar zijn .
Doorrijden met de huidige C3 is goedkoper dan een nieuwe te kopen….. ondanks dat deze nu (nog) belastingvrij is.
Ik heb geen noemenswaardige afschrijving meer, het verbruik ligt nauwelijks lager dan van een e-HDi.
Ik heb een auto die het nog wel even uithoudt.
Er zal heus wel een regeling komen die de staat minder geld kost, en waarbij je minder “gestraft” op het bezit van een mueslimolen, dan op een ouderwetse koffiemolen.
Eind 2012 zullen er nog wel wat importeurs een aantal auto’s op kenteken zetten en in 2013 uitverkopen…... .
Wie dan leeft wie dan zorgt…....
Iets klopt er gewoon niet met de info van Citroen. Volgens hun wordt de kleurstof voor Blue Belle Ile pas weer vanaf juli gemaakt als de fabriek in Japan weer opstart. Toch raar dat andere types Citroen wel gewoon besteld en geleverd worden in deze kleur. Heeft iemand daar meer info over?
Totaal aantal Berichten: 807
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
De kleur Blue Belle Ile was al vervallen voor de e-hdi versie voordat de aardbeving/tsunami van Japan plaats vond. Voor zover ik weet is dat gebeurd omdat de C3 e-hdi op dit moment in een andere fabriek wordt gemaakt en niet gezamelijk met de andere c3 uitvoeringen,ds3 en peugeot 207 van de band rolt. De andere fabriek zou zogezegd niet om kunnen gaan met deze kleuren, maar volgens mij is het gewoon een logistiek verhaal; hoe minder kleuren, hoe makkelijker de productie, hoe sneller de achterstand is weggewerkt.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Al 30% goedkoper.
Nu met een kilometerstand van 1775 rijdt de C3 1 op 26 of 3,8 liter/100km.
Nu was ik een LPG auto gewend die 10 liter per 100 km nodig had.
Bij 1000 km is dat dan 100 liter x Euro 0,70 = Euro 70,-.
Met de C3 bij 1000 km is dat 38 liter x Euro 1,30 = Euro 49,40.
Een opmerkelijk verschil van Euro 20,60 of bijna 30%.
Eigenlijk is het verschil nog groter omdat je bij LPG ook nog benzine nodig hebt.
En natuurlijk tot 2014 geen wegenbelasting.
Omdat je op het duidelijke display goed het verbruik op dat moment kunt zien, nodigd deze auto uit om te kiezen voor de rechter rijbaan van de snelweg met de cruise control aan, waarbij je niet alleen uitgeruster maar ook goedkoper op je bestemming aankomt.
Wordt vervolgd…
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Dat zijn hele nette verbruikscijfers en op deze manier idd nog goedkoper ook dan LPG.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
ArrY schreef:Al 30% goedkoper.
Nu met een kilometerstand van 1775 rijdt de C3 1 op 26 of 3,8 liter/100km.
Wordt vervolgd…
Is dat volgens de computer…. of gewoon kilometertjes delen door de liters getankte diesel?
een gemiddelde van 3,8 haal ik volgens de boordcomputer ook wel eens maar bij het aftanken blijkt het dan toch vaak 4,2-4,3 te zijn.
Op zich nog geen verkeerde waarden.
Ennuh volgens mij dealer is gas om op te koken
update gebruik: volgens de gebruiksmonitor van Autoweek 1 op 21,73 en volgens de boordcomputer 1 op 23.8
Alleen het vervelende van deze auto dat deze een stuk stiller is dan de C1tjes die we hiervoor hadden en daardoor gemakkelijk te snel rijdt, nu al twee snelheids overtredingen,een van € 67,- en een €54,-
niets bespaard dus.
Totaal aantal Berichten: 197
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
na 2 dagen bevalt de C3 e-HDI prima.
Weet iemand of bij de auto ook appelverlichting in te stellen is?
Oftewel dat je altijd met dimlicht aan rijdt.
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Totaal aantal Berichten: 197
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
dthiemann schreef:Nog twee foto’s die ik jullie niet wil onthouden.
Ben net ook nog een vraag vergeten te stellen.
Zijn er al mensen die een C3 eHDI hebben die zelf een trekhaak hebben laten monteren?
Ik wil er graag ene monteren maar het schijnt dat het problemen geeft als je deze niet bij de dealer laat monteren. De boordcomputer zou geprogrammeerd moeten worden in verband met de electronica.Ik wil graag een Thule - Brink trekhaak monteren. Type: 526700 met kabelset: 705611.
Prijsverschil: € 246,00 !!!
Dealer: € 731,00
Zelf montage: € 485,00Alle reacties met betrekking tot de trekhaak zijn welkom!
Ik denk dat de trekhaak met de lexia aangemeld moet worden, kan de dealer of iemand met een lexia computerprogramma.
Ik had een C5 wwarbij dealer Oldenhage in Nieuw Vennep veel van dit soort zaken weet/uitzoekt en uitvoert.
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Totaal aantal Berichten: 66
- C5 break 2.2hdif exclusive aut
- C1 Ambiance
- C3 E-HDI
Als je de licht schakelaar op aan laat staan gaat ie op het contact slot uit en aan.
Groet martin