Totaal aantal Berichten: 6129
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik wil niet weten hoe je dat filter hebt doorgezaagd, maar besef je wel hoe gevaarlijk dat kan zijn?
Ik heb het gedaan met een slijptol met lekker veel vonken en voor de zekerheid er nog een gasbrander naast gezet…
Heel voorzichtig met een kleine ijzerzaag en een emmer water er naast just in case.
Las een tijd terug nog van iemand die zijn hele garage had afgebrand tijdens werkzaamheden met zijn verstuivers, ik heb groot respect voor benzine.
pUch
1.4 break’97, vstrom 650’11
De versnellingsbak vloeistof vervangen en nu is mijn waslijst klaar. Op naar de volgende niet zo dringende dingen.
Ik wil de koppaking en klepdeksel pakking vervangen.
Gelijk wil ik dan kijken naar de spanrol en preventief de dis riem vervangen, moet ik dan ook de multiriem vervangen?
Is er iemand in de buurt van Utrecht die er een keerje een ritje in wil maken om te kijken hoe hij rijd en even naar de riemen en rol te kijken en mij te adviseren. hoeft niet lang te duren(mag wel)
en het sleutelen doe ik voornamelijk zelf.
Ik heb namelijk geen enkel vergelijkings materiaal en de riem voelt niet heel los of versleten maar ja, wat weet ik.
Daarnaast ben ik dan op zoek naar mooie aanbiedingen op de onderdelen die ik noemden dus als ieamand nog iets tegen komt laat het mij weten.
Ik het haynes manual kom ik geen speciaal gereedschap tegen voor de bovengenoemde werkzaamheden, klopt dat?
O ja, gisteren even getest hoe lang ik nog door kon rijden vanaf het moment dat het oranje benzine lampje ging branden. Na 95km getankt(ik wilden hem helemaal leeg rijden maar vrouw moest de auto hebben) en er ging 56.22 liter in, ik denk dan dat hij behoorlijk leeg was want er staat maar 56 liter opgegeven voor dit type toch.
Ik vind het altijd goed om te weten dat soort dingen.
Op deze tank met 4 keer onluchten van een kwartier er vervangen van ben.filter 1 op 13.5 gereden.
Overigens veel minder gespaard dan vorige tank. Toen reden wij 1 op 15.9
Hoop dat ik die laatste waarden in de toekomst blijf halen
pUch
Even een update de ruitenwissers doen het niet op standje 1, als je hem dus naar boven klikt het eerste standje.
De rest doet het wel,
zou het gewoon een vuil contactje zijn
of heeft dat ding bijzondere aansluitingen voor elke stand?
Bedankt weer
pUch
- C1 1.0 Collection
Ik heb hetzelfde bij mijn ZX. Ik heb begrepen dat dit in het interval-relais zit. Ik ga er nog mee aan de slag en zal het wel posten als het opgelost is.
Hilko heb jij het probleem met je ruitenwissers al opgelost?
pUch
- C1 1.0 Collection
Yep. Ander relais erop, werkt weer prima.