vandaag de c4GP voor de 90k beurt naar de garage.
Bij het innemen van de auto werd nog aangegeven dat de kosten ongeveer 270 euro (incl apk) zouden zijn. Krijg ik net een belletje:
- beurt + apk, 270 euro
- reinigen airco, 39 euro
- pollenfilter vevangen, 45 euro
- ‘tuneup’ bij de benzine doen voor smering van de kleppen etc, 25 euro
- 3e remlicht stuk (al de 2e keer in 4 jaar!), 138 euro
- richtingaanwijzer lampjes vervangen omdat de oranje verf eraf is door de warmte die de
lampjes uitstralen, 14 euro
- beschadeging aan de V-snaar, 49 euro
- 1 van de afstandsbedieningen is stuk, 116 euro
- voorbanden moeten vervangen worden 350 euro per stuk voor een michelin band!!!
in plaats van 270 euro wordt het slechts 1400 euro!
gaat wel lekker zo.
De afstandsbediening laat ik wel zitten, en de banden haal ik wel ergens anders vandaan. Bij profile tyrecenter zijn de michelin banden 250 euro, maar die slijten me te snel. Ik ga wel voor toyo banden voor 180 euro per stuk.
Rijdend sinds 11 juni 2007 een C4 Grand Picasso Exclusive. Maar al op 15 januari 2007 besteld.
Is het een dealer? Als je de PDF die hier staat download: http://www.citroen.nl/home/#/services/onderhoud-reparatie/onderhoudspakketten/ (onderaan bij personenautos’) dan zie je dat dat overeen komt met de prijzen die ze hanteren. 249,- voor de basisbeurt, 39,- voor het interieurfilter. De dealer is gewoon niet de goedkoopste.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ja het is een dealer (motorhuis). De 249 voor de beurt klopt. Voor de apk afmelding komt er nog 22 euro bij.
Het interieur filter in de pdf is ‘vanaf 39 euro’.
Maar ik vind de rest een beetje flauw. Lampjes waar de verf van afvalt? Drede remlicht voor de 2e keer in 4 jaar stuk… het is een led verlichting, en we moeten allemaal over op ledverlichting omdat het zo duurzaam is en nooit stuk gaat! Een led lampje vervangen hoeft tooch geen 138 euro te kosten. Maar dat komt omdat het een geintegreerde unit is. Waarom maken ze zoiets niet dat je er een nieuw ledstripje op kan zetten. Gelukkig hoeft niet de gehele auto vervangen te worden omdat het een geintegreerd geheel is…
Een een afstandsbediening die het niet meer doet. Het gaat hier om mijn reserve afstandsbediening. Ik heb alleen het kapje overgezet omdat die van de dagelijkse sleutel wat was doorgesleten.
Ik heb met de picasso in 4 jaar tijd al veel meer onkosten gehad dan in de 8 jaar daarvoor met een opel vectra te hebben gereden.
Zelf had ik al een parkeerlampje vervangen. De luchtvering achter is al een keer vervangen (natuurlijk buiten garantie, maar toch een deel coulance gekregen).
Ik ben gewoon een beetje teleurgesteld in de kwaliteit van citroen (C4 picasso). Hij rijdt verder lekker en het zicht met het grote raam is fantastisch, maar toch…
Rijdend sinds 11 juni 2007 een C4 Grand Picasso Exclusive. Maar al op 15 januari 2007 besteld.
Ik ben het deels wel met je eens hoor. Ik gok dat dat 3e remlicht hetzelfde probleem is als bij de C5 en dat is makkelijk zelf te verhelpen, zie http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=2856 . Desalniettemin zou dat spul gewoon heel moeten blijven. Wellicht volgende keer weer een Opel?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Ik herken je verhaal, daar is echter weinig aan te doen, voor de goedkoop moet je op lange termijn geen citroen meer kopen, dat is verleden tijd.
De opel vectra was waarschijnlijk duurder in aankoop (dan een vergelijkbaar citroen-model), maar het onderhoud achteraf was waarschijnlijk minder duur, niet wat stukken betreft, want opel (in belgie althans) is ook duur op dat gebied hoor ik zeggen, maar wel door wat stuk gaat binnen x aantal km of jaren.
Zo’n remlicht bijvoorbeeld hoort inderdaad niet snel stuk te gaan, net zoals dat knipperlicht niet zou mogen afbladden op die korte termijn, dat is iets wat je ziet op autos van 10 jaar of ouder, niet op autos van jou ouderdom. Enige wat je kan doen aan de hoge facturen op 3-4 jaar ipv op 10 jaar is verkopen en iets anders kopen, dat kost dan wel veel voor een auto van die ouderdom, want weinig mensen willen een (G)C4P kopen omdat ze weten na een klein beetje internet-opzoeken dat het niet al te best is gesteld met onverwachte problemen en kosten(lees kwaliteit). De prijzen zijn daarom ook laag, reken een 20% minder dan bij eenzelfde prijs van de concurrentie. Voor een 3 a 4 jaar oude GC4P Exclusive vind je weliswaar een vraagprijs van 13000 a 15000 op internet, maar hij verkoopt met veel moeite (in belgie) voor 10000 a 11500.
Bij profile tyre center is het inderdaad veel goedkoper. Wij hadden daar goodyears laten monteren (alle 4 vervangen). De Michelins gaan inderdaad niet lang mee, dat was bij ons ook bedroevend, ca.30k km, ik denk met een sportievere rijstijl dan de onze, de 20k km amper gehaald zou zijn. De oorzaak kan ook onze auto geweest zijn ipv de banden, we hadden een zogenaamd maandagmodel :/ en de bandenslijtage was wel erg hoog, niet enkel volgens mij, maar ook volgens ervaringsdeskundigen met vergelijkbare autos, het zijn kenissen met een taxi-bedrijf, die jaarlijks meer dan 500k km met hun autos rijden en weten denk ik wel wat een normale slijtage voor een soortgelijke auto zou moeten zijn.
In profile tyre center gemonteerde goodyears hebben we niet opgereden, we hebben de GC4P verkocht, maar geschat naar wat profiel er nog op stond zou het circa 40k km zijn voor goodyear Excellence, met wat sommigen hier waarschijnlijk een ‘opa’-rijstijl zouden noemen en ik een rustige, relaxte noem (zonder banden te wisselen was het profiel bij michelin en bij goodyear nagenoeg evenveel afgesleten vooraan als achteraan) .
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Ik kan de kritiek op de Michelins niet delen. De twee voorbanden waren na 46k kilometers versleten met nog 1,2 en 1,6 mm profiel. De twee achterbanden konden nog wel een aantal maanden mee, maar deze voor de zekerheid ook maar vervangen.
Ik heb het bij Kwikfit laten doen: 4x Michelin Primacy 215/55 R16 93V
Ik zie nu dat ze in de webshop gaan voor € 145 p.st
Inclusief balanceren ben je klaar voor € 325
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 16-11-2008
- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Wellicht wat offtopic en ik heb niet veel verstand van banden, maar ik heb mn winterbanden gekocht bij http://www.deBandenenVelgenConcurrent.nl in Zoetermeer, volgens mij hebben die zo ongeveer alles en niet duur…
Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive - Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX