Leon75 schreef:Een paar van die rubber dingen met die reflectoren aan je deur monteren!
Nee, beter aan de muur monteren.
Lééf je droom - in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir
Neem je jouw muur dan overal mee heen?
Klote zeg, meteen zo’n schade!
Goede tip voor dit specifieke probleem: tegen de wind in parkeren!
Of via je raam uitstappen
Maar alle gekheid op een deukie….........
het is nooit leuk….......
Jammer, ff huilen, repareren en weer van voren af aan beginnen.
De eerste kras en of deuk doet het meest pijn
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Thanks voor de reacties lieve mensen, maar laten we er nu maar over ophouden (ofwel: ik wil het er niet meer over hebben)! Ik vind het al straf genoeg dat ik nu 3 dagen in een Mini moet rondrijden en niet wat mooie foto’s en eerste ervaringen van mijn DS3 hier kan plaatsen.
Kun je mooi even een vergelijk maken: Mini tegen DS3. Meer zal ik er niet over zeggen..
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 03-03-2011
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
Ondertussen heb ik hem tot op de dag een week, zit nu tegen de 700km, nog steeds op de eerste tank.
na vroeger een C5 te hebben gehad (hydropneumatique ), is dit toch echt wel wat anders qua afstelling van de veren… heerlijk zoals die DS3 reageerd. Ik sta te kijken van hoeveel pit dit autotje heeft…
nog niet echt problemen tegengekomen met de auto/navigatie etc…. Phoon doet het enkel nog niet precies zoals ik wil, maar dat zal eerder aan mij liggen, dan aan de auto telefoon
DS3, Blanc Banquise/Noir Onyx, Pack Perfo, Pack Select Confort Myway
18 Mei 2011 Ds3 Ontvangst
01 Jun 2015 DS3 af, over naar captur… aircross 7mnd levertijd, was mij te lang.
Maandagmiddag heb ik de auto opgehaald en inmiddels al 600 km weggestuurd. Ik kan alleen maar beamen wat iedereen hiervoor gezegd heeft. De auto voelt groot en luxe aan, de motor is behoorlijk krachtig, je hebt veel bekijks, de leren stoelen zitten zeer fijn, het zwarte dashboard is inderdaad stoffig .
Wat dingen die mij verder zijn opgevallen, ik heb geen MyWay, maar wel het hifi pakket. Bluetooth audio streaming gebeurd met een zeer lage kwaliteit, de muziek klinkt voor geen meter. Het klinkt als mp3’s met een lage bitrate/kwaliteit. (Heel vlak, geen hoog, geen laag.)
Verder heb ik de audio instellingen op dit moment staan op Techno, Balans een tikje naar rechts, Fader iets naar achter, Treble op -4 en de Bas op +2, Loudness staat uit en de actieve volumeregeling icm de snelheid staat aan. De subwoofer vult netjes aan maar is niet overduidelijk aanwezig. Verder vind ik het geluid redelijk te noemen. Misschien dat ik ooit de speakers ga upgraden. Radio upgraden is ook een optie, maar ik weet niet precies wat voor opties ik dan ga missen van de boordcomputer qua verbruik en de handige bluetooth telefoon functie. Over bluetooth bellen kan ik wel melden dat dit heel goed gaat, wederom een klein nadeeltje: je kan 4 telefoons opslaan om mee te koppelen, maar volgens mij kan je maar met 1 telefoon daadwerkelijk koppelen, en niet 2 gelijktijdig. (zakelijk en privé bijvoorbeeld).
Zondag maak ik wel even wat foto’s en open ik mijn eigen topic over de auto en de plannen die ik ervoor heb.
Het koppelen van slechts een telefoon is niet iets heel bijzonders, ik heb tot op heden nog geen BT installatie gezien die met meer telefoons tegelijkertijd kan koppelen.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Update nr1.
Inmiddels is de auto op 1 dag na al weer 1 week oud.
Gisteren getankt, bij ongeveer 800km begon ie te zeuren
Kon er met moeite 40 liter in krijgen, wat al eerder gemeld werd (voortdurend afslaan van de pomp)
Gemiddeld verbruik was rond de 1:21. Hierbij moet ik vermelden redelijk geprobeerd te hebben om de schakelindicator te volgen, maar wilde toch niet als een mietje gaan rijden. Gemiddelde maar net boven de 50km/h, maar ik rij veel op binnenwegen en dorpjes, snelheid is dan niet echt hoog, veel schakelen en optrekken bevorderd het gemiddelde niet. (ben niet boven de 150km/h geweest)
Wat ik eerder aangaf dat ie een beetje dood valt bij pittig optrekken en schakelen is toch een kwestie van het juiste toerental zoeken. Dan is het effect niet aanwezig. Anders lijkt het op te traag spoelen van de turbo.
- Veel bekijks.
- Luxe gevoel, zeker voor een kleinere auto.
- Goede wegligging (met de standaard 16 inch banden op Ashera’s), ook op nat wegdek.
- Minder zicht rondom, door kleinere ramen dan m’n vorige auto.
- Motor is lekker stil en voldoende krachtig.
- Myway kaart is oud, maar het systeem werkt prima.
- Hifi via Myway valt niet tegen.
- Sportstoelen van Perfo pakket zijn perfect.
- Intuitief zet ik nog iedere keer mijn verlichting uit (terwijl ie op automaat staat)
- Start/stop werkt perfect en zeker niet hinderlijk
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Ik heb inmiddels de 10.000 kilometer op de teller staan en heb dus een uurtje of 130 achter het stuur gezeten en dan wordt het tijd voor een update in de rubriek “eerste ervaringen”
De auto kreeg ik op 30 maart en het was voor mij bijzonder omdat ik jaren lang in de (standaard) lease stations cars had gereden maar zoals ik in de proefrit al merkte (en ook al aan de ritten die ik in de Fiat 500 van mijn vrouw maakte), kleine auto’s kunnen grote rijeigenschappen hebben.
Zelf vond ik het diesel verbruik belangrijk en daar kan ik duidelijk in zijn, in al mijn calculaties ben ik uitgegaan van 1 op 20 en die cijfers zijn zonder veel problemen haalbaar, ik rijd gewoon 120 en rijd met het verkeer mee. De vele snelweg kilometers zorgen er niet voor dat ik onder de 1 op 20 duik maar er precies op blijf, de 400 van mijn vrouw doet het op de snelweg minder goed en verbruikt dan behoorlijk wat benzine.
Lange afstanden rijden is heerlijk in de auto, heb inmiddels diverse keren Groningen-Arnhem gereden en een aantal keren Groningen-Brussel, heerlijk geen probleem en de reis naar Spanje voor de komende zomer zie ik ook helemaal zitten.
De zit is goed, de leren sportstoelen geven veel steun en zitten heerlijk. Het stuur voelt goed en de zwaarte van het sturen spreekt mij ook aan. Voelt stabiel en robuust aan.
Muziek in de auto is geweldig, heb als optie de HIFI pack aangeschaft en ik vind het geluid geweldig, luister veel naar mijn Ipod die ik heb aangesloten via de AUX aansluiting. Telefoon via bluetooth werkt goed maar het blijft een beetje achterhaald dat ik op mijn display niet kan zien wie mij belt (gelukkig hangt de telefoon ernaast zodat ik op de telefoon kan zien wie belt).
MyWay heb ik erbij besteld omdat ik het scherm erg mooi vind en een sieraad in de auto is, MyWay werkt goed als ie de weg kent, ben al aardig de weg kwijtgeraakt in Den Haag terwijl ik door straten heen reed die echt al heel veel jaren bestaan. Achterhaalde kaarten is niet goed en dat de USB box niet past is echt jaren 90. Breng de update uit en zorg dat de MyWay bezitters ook gewoon een USB stickie kunnen meenemen ipv die dure IPOD die je analoog moet aansluiten.
Automatische verlichting werkt uitstekend, gaat op tijd aan bij schemer en werkt zonder zorgen, automatische ruitenwissers heb ik te weinig gebruikt om iets over te zeggen. Climate control werkt zeer goed dus met de luxe hebbedingetjes is helemaal niets mis.
Ik rijd veel alleen en mijn kinderen zijn de deur uit maar zo nu en dan zit er iemand achterin, laatst zat ik achterin en daar zitten is geen ramp maar om daar te komen is niet heel handig, sjonge dat is slecht instappen. Dat de voorstoel niet in zijn oorspronkelijke stand terugkomt is onhandig maar niet onoverkomelijk.
Hij is leuk, valt op (niet zo erg als de rose 500 van mijn vrouw), rijdt lekker, is stil, is luxe, is (betrekkelijk) zuinig en ik ga mij daar zeker de komende tienduizenden kilometers mee redden.
Het is iedere ochtend weer een plezier om de klik te horen van de afstandsbediening, het leer te ruiken en het stuur in handen te hebben en de straat uit te rijden, op weg naar de vele plezierige kilometers die ik nog met de auto hoop te rijden.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Vandaag maar een paar kilometer op de teller gezet. Een ding weet ik echter wel al: ik stond in dat verkeersinfarct bij Rotterdam vandaag en de eco-stand gaat uit in stapvoets rijdend verkeer. Anders blijft ie stoppen & starten. Zodra ik uit de file was gelijk de eco-stand weer aan. T is een goed gevoel als ie uitstaat terwijl je een minuut bij het stoplicht stil staat.
hbeck schreef:Het koppelen van slechts een telefoon is niet iets heel bijzonders, ik heb tot op heden nog geen BT installatie gezien die met meer telefoons tegelijkertijd kan koppelen.
Je kan maximaal 6 mobiele telefoons koppelen aan je systeem.
Laat je systeem de draadloze mobiele toestellen zoeken.
Als ze zijn gevonden geeft het systeem een code die je in je mobieltje moet intoetsen.
Zorg wel dat je alle toestellen op bluethoot heb staan.
Wrkt perfect. Ik heb zelf mijn zakelijke en privenummer geinstalleerd en mijn kinderen ook hun eigen nummer (voor als ze pa zijn auto willen lenen)
Het werkt echt super!!
M. Kops, je hebt helemaal gelijk, je kunt meerdere telefoons koppelen maar niet tegelijkertijd. Ik heb op mijn setje ook meerdere telefoons staan maar het is altijd maar de vraag welke telefoon connectie gaat krijgen. Daar zit blijkbaar geen regelmaat in.
Ja, meerdere telefoons koppelen is mogelijk maar uiteindelijk kan er maar een tegelijkertijd contact maken.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus