Mijn C4 4 deurs Caractére diesel 110PK van januari 2007 heeft een erg bonkende achtervering, de wielen springen los van de weg bij scherpe oneffenheden. De dealer heeft de schokbrekers onder garantie vernieuwd en zegt verder niets te kunnen doen. Ik heb de bandenspanning al verlaagd tot 2,1 atm. De dealer beweert dat andere C4’s het ook hebben, de vertegenwoordiger van Citroen beweert dat de vering op zijn eindblokken stuit (zelfs met een lege kofferbak!!!) Het bonken voel je door de hele auto en geeft een zeer onaangename schok Zijn er meer ervaringen?
Welke C4?
Berline?
C4Picasso?
C4GrandPicasso?
Mijn C4GP glijd nog steeds.
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Ik heb een C4 Berline maar ervaar niet hetzelfde als alex1946. Het is wel zo dat de C4 niet meer zo zacht geveerd is als sommige mensen zouden verwachten in het vergelijk tot de “franse auto’s van ooit” en ik moet zeggen dat ik bij mijn proefrit ook enigzins was verbaasd. Des al niet te min, het rijdt zeer prettig en de hardere vering komt tot uiting in goed stuurgedrag.
de vertegenwoordiger van Citroen beweert dat de vering op zijn eindblokken stuit (zelfs met een lege kofferbak!!!)
Dit kan dus never-nooit!!! Diegene die dit recht in je gezicht beweerd, liegt zonder rood te worden!!!
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
de vertegenwoordiger van Citroen beweert dat de vering op zijn eindblokken stuit (zelfs met een lege kofferbak!!!)
Dit kan dus never-nooit!!! Diegene die dit recht in je gezicht beweerd, liegt zonder rood te worden!!!
Wat nog vreemder is dat zo’n vertegenwoordiger dat zou kunnen zeggen over een produkt dat íe zelf verkoopt…..Dat zou des te meer reden zijn om de auto als wanprodukt terug te moeten nemen…
ambijajance schreef:de vertegenwoordiger van Citroen beweert dat de vering op zijn eindblokken stuit (zelfs met een lege kofferbak!!!)
Dit kan dus never-nooit!!! Diegene die dit recht in je gezicht beweerd, liegt zonder rood te worden!!!
Wat nog vreemder is dat zo’n vertegenwoordiger dat zou kunnen zeggen over een produkt dat íe zelf verkoopt…..Dat zou des te meer reden zijn om de auto als wanprodukt terug te moeten nemen…
Zeg Alex1946, ik ben van 1947 en heb òòk een bril nodig.
Weet je wel zéker dat je bij een Citroëndealer binnen was? fftopic
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
Re: Bonkige achtervering
alex1946 schreef:Mijn C4 4 deurs Caractére diesel 110PK van januari 2007 heeft een erg bonkende achtervering, ...Het bonken voel je door de hele auto en geeft een zeer onaangename schok Zijn er meer ervaringen?
Yep bekend gevoel, de dealer wist te zeggen dat het normaal was.
Van een verhoogd kruispunt afrijden met buiten mij als bestuurder lege auto bonkt het al, net als tramsporen die wat hoger liggen en kleine putjes( dwarse sporen van vrachtwagens ) in de baan.
De snelheid is aangepast dus niet als een idioot ergens afvliegen.
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Ik ben nog steeds van mening dat een “erg bonkende achtervering” (met uitleg van alex1946) niet normaal is. Het is zelfs niet normaal voor een Duitse auto die over het algemeen al stugger zijn geveerd. Daarom vermoed ik dat er iets met de achterwielophanging iets niet klopt.
Neem van mij aan, hij is stugger dan duits, zelfs stugger dan een Focus Station met sportonderstel die we ook rijden. Ik heb een c4 hdi 110, en ervaar hetzelfde. Het hoort helaas bij de auto, het lijkt net of je met een leeg busje rijd, en op korte richels in asfalt doet ie inderdaad een stapje opzij,. Oppassen in bochten dus, en zo voelt het ook.
Ga eens met een man of vier in de auto rijden, en dan merk je hoe een auto hoort te veren, maar helaas ik rijd ook altijd maar alleen in de auto.
Helaas Groet
Totaal aantal Berichten: 7815
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik zou eens naar een andere dealer gaan voor een second opinion.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
daaristieweer,wiedurft schreef:Neem van mij aan, hij is stugger dan duits, zelfs stugger dan een Focus Station met sportonderstel die we ook rijden. Ik heb een c4 hdi 110, en ervaar hetzelfde. Het hoort helaas bij de auto, het lijkt net of je met een leeg busje rijd, en op korte richels in asfalt doet ie inderdaad een stapje opzij,. Oppassen in bochten dus, en zo voelt het ook.
Ga eens met een man of vier in de auto rijden, en dan merk je hoe een auto hoort te veren, maar helaas ik rijd ook altijd maar alleen in de auto.
Helaas Groet
Ik rijd ook voornamelijk alleen en ervaar zeker niet helzelfde. Het gaat dan wel om een iets zaarder model door 2.0HDI en extra’s maar dit zou toch niet echt het verschil moeten zijn… Wellicht is mijn beleving anders omdat ik nooit de"echte” Citroen heb gereden met HP-vering maar ik doe zeer geregeld sportief rijden (ook bochten werk) en merk niks van het onverwachte springen. Overigens, in de bochten en op een richel springt iedere auto iet wat opzij als je maar voldoende snel rijdt. Ik heb dan ook helemaal niet het gevoel dat het onveilig is, mits de snelheid niet buiten proporties is natuurlijk.
Vreemd verhaal.
Ik heb ook een berline en ervaar dit nooit. Zit er voor 90% alleen in en heb de kofferbak nagenoeg leeg.
De vering van mijn CeeVier is gewoon soepel (heb ook nog een 2cv, dus ik weet wat soepel is )
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 18-12-2009
- C4 (2004-heden) 1.6.16v. hdi 80kw berline ligne prestige
Sluit met graag aan bij deze post. Reed hiervoor een xsara break hdi110 pk exclusief en kan daar “on the limit” mee over een fly-over.
Echter rij ik nu in een c4 berline hdi110 pk en heb deze rijstijl driftig af geleerd. wanneer ik met mijn ex stampertje over een schuin gelegen wegnaad rijd krijg ik een klap te verwerken van jewelste. Klap voor ik in het stuurwiel en in de kont van de wagen, het lijkt alsof de auto met de achterkant opzij wordt gezet maar dan op een hele plotse wijze.
Wagen moet in januari beurt krijgen, ben benieuwd voor de reactie.
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 06-12-2009
- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 VTi by Loeb
- C2 1.4 VTR
Kijk eens of de stofkappen van de achtervering naar beneden zijn gekomen. Je kijkt boven het achterwiel of je het glimmende deel ziet van de vering. Is dit het geval, dan liggen de stofkappen los. De kap(pen) met enige kracht naar boven duwen zodat deze weer goed klemmen.
Het loszitten van de stofkappen veroorzaakt over het algemeen het bonkerige geluid. Het is inderdaad of de vering op de eindblokken lijkt te zitten met inveren. Bij mijn C4 Coupé is dit namelijk altijd het geval.
Bij mij is dit ook het geval, zeer irritant!
Het zelfs de dempers vervangen en het geluid bleef nog steeds.
Daarom ga ik idd die stofkappen maar eens vast zetten want die komen steeds weer los, grote kans dat daar de oorzaak zit.
Ik houd jullie op de hoogte.
Gr. Arjan
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 06-12-2009
- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 VTi by Loeb
- C2 1.4 VTR
Bij de C4 model 2 (2008-2010) zijn de achterveren volgens mij vervangen door andere exemplaren. Mijn Loeb uitvoering heeft dus de nieuwe veren achter. Citroen zal dit probleem wel intern erkent hebben. Er zitten in ieder geval andere en betere stofkappen op.
Geen gebonk meer. Het “oude “model had dit wel.
die stofkappen zitten vast met een klem. dus bij de mensen waarbij de stofkap eraf valt is 10/10 de klem eraf gevallen. dan kan je blijven omhoog drukken.
heb vorige week nieuwe vering gestoken op mijn C4, en heb de kappen eens goed bekeken. Zit een klem op die kappen omhoog houden.