1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Zoektocht naar een BX…
Bossinkje
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 735

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 27 mei 2011 04:31 PM

Hoi,

Ik moet ‘t toegeven. Het begint langzaam aan steeds meer te kriebelen om een leuke BX te kopen.

Nu is dit helaas niet zo heel makkelijk. Buiten dat ik nog maar 16 ben, heb ik ook nog niet zo heel veel geld, ik wil eigenlijk maximaal, op dit moment, maximaal 100, 125 euro uitgeven een een BX. Logsich dan ddat de BX niet in nieuwstaat hoeft te zijn. Een beetje leuke BX die je gewoon leuk kan opknappen aan de buitenzijde, eventueel nog met een paar probleempjes die een beetje makkelijk te verhelpen zijn.

Ik kan zobiezo dan wel een plekje vinden waar ik hem dan neer kan zetten, met overleg.

Alleen is het jammer dat er bijna geen BX’en meer te koop zijn voor zo’n laag bedrag. In Frankrijk vind je er wel wat meer, maar het probleem is dan dat ik amper een woord Frans spreek. En aangezien Fransen bijna geen Engels spreken, is dat niet zo handig.

Nu komt ook de vraag ; is dit nou wel verstandig om te doen? Zijn er meer mensen die op deze leeftijd al een auto gekocht hebben?

Als jullie nog een BX weten te staan voor het eerder genoemde bedrag, wil ik dit natuurlijk ook graag van jullie horen! Andere citroens die jullie tegenkomen/kennen voor dit bedrag zijn ook goed, maar natuurlijk het liefst een BX!

Ik ben benieuwd naar de reacties, of dit verstanndig vinden, en wat jullie er van vinden!

Groet, J.

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  

robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 851

Gepost: 27 mei 2011 06:27 PM
  [ # 1 ]

Je moet vooral heel goed opletten en lang wachten voor je een bx voor zo’n bedrag kan kopen.
Het kan nog wel ik heb er vorig jaar een gekocht voor 75 euro, en die rijdt nu nog steeds ergens in Groningen rond.
Of het verstandig is weet ik niet ik denk dat de auto dan zowiezo een paar jaar stil komt staan? dat is natuurlijk ook niet goed voor de auto.

Profiel  

Bossinkje
> 700 berichten

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 27 mei 2011 06:47 PM
  [ # 2 ]

Of hij dan helemaal stil komt te staan, weet ik dan niet. Ik laat hem dan zobiezo af en toe wel even lopen, misschien dat anders mijn pa er af en toe eens een stukje mee kan rijden, of een goede kennis van me!

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  

MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1802

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 27 mei 2011 07:28 PM
  [ # 3 ]

Of ik. Mr. Green

Een verstandige keus? Vast niet… Maar het is een hobby, en die zijn niet altijd verstandig. Heb je het er voor over, is dan de vraag. Als je hem af en toe wilt laten rijden dan moet hij sowieso Wink niet geschorst zijn (belasting betalen dus) en verzekerd. Er gaat wel meer in zitten dan die 100e.

Profiel  

Bossinkje
> 700 berichten

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 27 mei 2011 07:56 PM
  [ # 4 ]

Ohja, daar had ik zo even niet aangedacht. Maar op eigen terrein, dus niet de openbare weg, dan kan het eventueel wel.

Dat er meer dan 100 E in gaat zitten dat zal best. Tussendoor sparen, heb zo af en toe wel eens een opdracht om foto’s te maken, daar verdien ik ook wel een zakcentje mee natuurlijk, en nog mn gewone werk bij de Appie!

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  

CHIC1991
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

- BX Chic
- Dyane Dyane 6 Luxe
- Méhari Mehari 4 zitter
Gepost: 27 mei 2011 08:04 PM
  [ # 5 ]

Is het misschien een idee om naar de citroen wereld meeting te gaan en daar te kijken voor een goedkope bx

en je schrijft dat je er zelf aan wil klussen maar weet je wel wat je je daarmee op de hals kan halen?

Profiel  

Gepost: 27 mei 2011 08:05 PM
  [ # 6 ]

Volgens mij kun je veel beter doorsparen en een leuk gebakje kopen als je dat rijbewijs in je zak hebt over twee jaar en een beetje. Dan staat die auto niet in de tussentijd weg te kwijnen en heb jij wat meer middelen om er ook echt iets leuks van te maken.

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5465

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 27 mei 2011 08:18 PM
  [ # 7 ]
graddus schreef:

Volgens mij kun je veel beter doorsparen en een leuk gebakje kopen als je dat rijbewijs in je zak hebt over twee jaar en een beetje. Dan staat die auto niet in de tussentijd weg te kwijnen en heb jij wat meer middelen om er ook echt iets leuks van te maken.

Mee eens, je kunt in die 2jaar informatie opzoeken wat de zwakke punten zijn van een BX, en welke type je graag wilt hebben..

Als je zelf wilt sleutelen koop dan een vraagbaak en een Haynes over de BX.. Werkt erg handig tijdens het sleutelen..

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 27 mei 2011 08:29 PM
  [ # 8 ]

Ik had op m’n 14e al een BX, maar ja die was ook gratis.
Dus ik zou zeggen: doe vooral wat je niet laten kunt. Wink

Je zegt dat je al een plekje hebt om het ding neer te zetten, dus dat probleem is ook al uit de weg.

En sleutelen kun je leren, gewoon iets uit elkaar schroeven.
En als je het dan ook weer in elkaar krijgt heb je iets geleerd, zoniet dan heb je een probleem. Laughing

Had je er ook aan gedacht dat niet kan of niet makkelijk is om die auto op je eigen naam te zetten?

Profiel  

Richard-BX
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40

Gepost: 27 mei 2011 08:42 PM
  [ # 9 ]

Hoi Bossinkje,

Als ik jou was zou ik er gewoon eentje kopen!. Net wat BasisBix zegt: het is vooral heel erg leerzaam!
Ik had zelf op m’n 14e al m’n eerste auto, gewoon om wat sleutelervaring op te doen en af en toe een rondje door het weiland te scheuren…!
Voor 100 euro koop je inderdaad niet veel. Maar een “sloper met lopende motor” moet wel lukken. Als je dan je rijbewijs hebt, kun je een goede BX kopen en deze als donorauto gebruiken.
Kijk anders eens in Duitsland, daar kun je af en toe nog wel eens afdankertjes vinden voor weinig geld. Dan heb je ook niet het probleem dat je hem op naam moet zetten en elk jaar moet schorsen.
Mocht je iets kunnen vinden dan wens ik je er in elk geval heel veel (leer)plezier mee!

Groet, Richard

BX 19 TRD, 1991 (435.000 km)
2CV6 Spécial, 1985
Peugeot 406 HDI, 2001 (408.000 km, daily driver)

Profiel  

Bossinkje
> 700 berichten

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 27 mei 2011 09:02 PM
  [ # 10 ]

Is dan eigenlijk bedoeling dat als ik de BX heb, ik hem schors en wegzet, en ik er in de tussentijd een beetje aan kan klussen. Een kennis van mij is automonteur, die kan mij natuurlijk altijd helpen als het nodig is, die is ook helemaal Citroen gek. Net zoals zijn broer. Dus dat is alweer een probleem minder!

Weet iemand dan zo hoeveel BPM er dan nog overheen komt, als dit eigenlijk wel het geval is bij een BX ?

En een vraag; waar is die Citroen wereld meeting?

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  

Richard-BX
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40

Gepost: 27 mei 2011 09:10 PM
  [ # 11 ]

Als je er één uit het buitenland haalt, hoef je er niks voor te betalen, zolang je hem niet op NL-kenteken zet. (Behalve de aanschaf natuurlijk… Wink ).
Zet je hem wel op NL-kenteken, dan hoef je geen BPM te betalen, alleen de kentekenkeuring van 95 euro.
Maar als ik jou was, zou ik dat pas doen als ik 18 was!

Groet, Richard

BX 19 TRD, 1991 (435.000 km)
2CV6 Spécial, 1985
Peugeot 406 HDI, 2001 (408.000 km, daily driver)

Profiel  

stiiluss
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122

Gepost: 27 mei 2011 09:13 PM
  [ # 12 ]

Blijkbaar is de “wereld meeting” volgend jaar in Yorkshire.

(hele lange link gulp )
http://www.google.nl/url?sa=t&source=web&cd=7&ved=0CEkQFjAG&url=http://www.icccr2012.org.uk/Links.htm&ei=yujfTc3OCIHqOcKU1fcJ&usg=AFQjCNGoGSFHq406LaClMfetmtqJ_mSj5w

Citromobile is echter ook zeer de moeite waard. Dit zal volgend jaar vast weer in het begin van mei in Vijfhuizen zijn.

(Goeie keus trouwens, een BX very good

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 27 mei 2011 09:16 PM
  [ # 13 ]

Of kom een keer naar een meeting van de BX club…

Profiel  

Bossinkje
> 700 berichten

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 27 mei 2011 09:23 PM
  [ # 14 ]

Zou ook kunnen ja!

Maar ik ken mezelf goed, en ik ben veel te ongeduldig om tot mn achttiende te wachten om een BX te kopen!

En het komt misschien ook nog door dat je met 17 al je rijbewijs kan halen dat je onder begeleiding moet rijden. Dat zou dus betekenen dat de BX minder lang stil hoeft te staan..

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  

thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 27 mei 2011 10:48 PM
  [ # 15 ]

Ik ben zelf ook 16 jaar en ben sinds februari in het bezit van mijn eigen bx. Het is wel een van dat ik van mijn oma gekregen heb want anders ging hij naar de oudijzerboer en dat kon ik niet laten gebeuren. Ik ben voordien wel al enkele dagen in de vakanties in een citroën garage gaan kijken en helpen om te weten hoe er aan gewerkt wordt. Hierdoor heb ik enorm veel bijgeleerd want ik dacht dat ik veel van auto’s en techniek kende maar toen ik in de garage kwam heb gemerkt dat ik er echt niks van kende. Sinds ik de auto heb heb ik wel al meer dingen opgezocht over hoe ik er aan moet werken dan dat ik er aan gewerkt heb. Het opknappen is allemaal niet zo makkelijk als het lijkt, maar uiteindelijk vind ik het opzoeken ook leuk. Doordat je zo veel met de auto bezig bent krijg je er een goede band mee en kijk je echt uit naar de dag waar je in kan rijden en wordt je passie voor de bx alleen maar groter. Ook de passie van mijn vader is daardoor groter geworden waardoor hij zelf een bx 16v heeft aangeschaft. Moest ik nu die bx van mijn oma niet gekregen hebben en zelf een moeten kopen zou ik dat zeker doen. Het is niet gemakkelijk en je moet weten waar je aan begint maar je krijgt er ook zo veel voor terug. Het is wel noodzakelijk dat je eerst eens in een garage gaat gaan helpen of dat je iemand kent die veel van auto’s kent, maar dat ziet er geen probleem uit bij jou. Voor de zoektocht naar de bx wil ik ook wel helpen, hier vlak bij mij staat er een te koop: http://www.2dehands.be/autos/autos/citroën/bx-1900-benzine-automaat-85450400.html?qq=bx&pcpl;=&pc;_id=&afd=autos Ik wil wel even gaan kijken hoe deze is en voor frans wil ik jou ook helpen want mijn frans is nog redelijk goed. Ik zou het ook gewoon tof vinden dat er iemand van mijn leeftijd op het forum met een bx zit. Ik zou jou gewoon aan raden om een goedkope te kopen en aan te leren werken want je krijgt er super veel voor terug.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  

1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook