2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Raar probleem xantia
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 16 mei 2011 06:28 PM
  [ # 16 ]

En misschien kan van Gompel je ook wel helpen? http://www.csjvg.nl/

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 16 mei 2011 06:57 PM
  [ # 17 ]

Garage Moonen te Elshout, ook niet super dichtbij, maar een stuk dichter dan Chyparse. Ze doen aan leenauto’s en verlenen nog ouderwetse service aan (hydraulisch geveerde) Citroëns!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
citrofreak25
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 07-12-2009

- Xantia 1.8 8V Plaisir
Gepost: 16 mei 2011 09:23 PM
  [ # 18 ]

ok bedankt mensuh geweldig veel tips heb even naar de vries auto’s gebeld in tilburg en daar zeiden ze ook al dat het de anti zink bol was dus heb gelijk maar effe afspraakje staan
hier kan een slotje op
mzzls Maikel

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 16 mei 2011 11:01 PM
  [ # 19 ]

Laat nog even weten hoe het gegaan is graag Smile
Vinden we leuk Smile

Profiel  
 
citrofreak25
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 07-12-2009

- Xantia 1.8 8V Plaisir
Gepost: 27 mei 2011 09:25 PM
  [ # 20 ]

de bollen moeten nog effe wachten had eerst grote beurt en nieuwe uitlaat 2 nieuwe banden en Distributieriem dus was best al wat geld kwijt
maar heb nu een probleempje dat hij af en toe dipt tijdens stationair draaien hij gaat van 950 toeren naar 850 toeren en schiet dan weer terug tot 950 toeren
iemand een idee hoe dit komt?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 27 mei 2011 09:46 PM
  [ # 21 ]

Airco aangezet? Of gebeurt dat op momenten dat je HD-pomp inslaat? Om eens met de simpele zaken te beginnen?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
citrofreak25
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 07-12-2009

- Xantia 1.8 8V Plaisir
Gepost: 27 mei 2011 10:13 PM
  [ # 22 ]

nee airco staat niet aan en weet niet eens of er een HD pomp in zit aangezien
het om een gewone citroen xantia 1.8I 8 klepper gaat (benzine)

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 27 mei 2011 10:35 PM
  [ # 23 ]

Als er bollen in zitten heb je ook een HD pomp Wink Die pompt dat groene spul rond.

Groetjes Harry

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 28 mei 2011 10:52 PM
  [ # 24 ]

Stappenmotor wellicht?

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 01 juni 2011 12:54 AM
  [ # 25 ]

Het zou ook weleens de Mapsensor kunnen zijn.

Profiel  
 
kawa2
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 08-02-2006

Gepost: 08 juni 2011 12:14 PM
  [ # 26 ]
citrofreak25 schreef:

rijd nu al weer een tijdje met mijn xantia maar heb na deze winter een probleem met de rem en vering
als ik hem gestart heb
dus ik start de auto en wacht tot het stop lampje en dergelijke uit zijn en rijd hierna weg
maar het wil nog wel is gebeuren als ik achter uit een parkeervak moet dat wanneer de lampjes uit zijn en ik de rem in trap ik opeens geen druk heb en het stop lampje gaat branden na een halve seconde schiet de druk er dan ineens op en als ik de rem nog vast heb in een keer vol tot stilstand kom waardoor ik al een paar keer de bumper heb bekrast met een boom
iemand die mij kan helpen

same problem here,
die zei dat als je de bollen op nieuw laat vullen/reviseren, het probleem daarmee niet hoeft verholpen te zijn.

en ook even geinformeerd naar de comfort bollen, de prijs viel reuze mee 2 tientjes per bol.85 is 100 euri.
erop zetten komt er natuurlijk ook nog bij. maar da was een uurtje..

zit nou toch wel te twijfelen om er comfort bollen van te maken.
en ja ik heb de discussies gelezen. haha

Profiel  
 
JanwillemTak
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 07-12-2004

- Xantia HDi 12,0 90 pk Break Millésime
- C5 HDi 2.0 Break Exclusive
Gepost: 21 juli 2011 03:38 PM
  [ # 27 ]

Ik heb een soortgelijk probleem gehad.
Soms wilde de auto achter ook niet meer omhoog komen.
De oplossing bleek nogal eenvoudig: goed smeren van de stangenstelsels bij de hoogteregelaars. Die waren gewoon gortdroog en roestig.
Nu remt ze weer goed en komt ze weer heerlijk zachtjes omhoog! Smile

Watersport / zeezeilen /energietechniek

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 26 augustus 2011 12:31 AM
  [ # 28 ]

Hallo

Waarschijnlijk is je voorraadbol op, jouw xantia heeft antizinkkleppen die sluiten als je motor uitzet/staat. Als je je motor start dan gaan die kleppen open en dan heb je even normale druk. Maar omdat je voorraadbol niet meer werkt is ie ook heel snel zijn druk kwijt, dus jouw hd pomp moet eesrt het hele syteem weer op druk brengen. dus je bent op dat moment aan het sturen (uitparkeren)en de auto moet omhoog komen en je wilt remmen, en dat lukt niet allemaal tegelijk.
Voor +120 euro kun je al je bollen wel laten vullen/reviseren en zal het probleem waarschijnlijk opgelost zijn.

gr Jeroen

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
JanwillemTak
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 07-12-2004

- Xantia HDi 12,0 90 pk Break Millésime
- C5 HDi 2.0 Break Exclusive
Gepost: 26 augustus 2011 10:03 AM
  [ # 29 ]

Hallo JAPV

Ik woon in Arendonk, vlak over de grens bij Turnhout. Ik heb 2 suggesties: In Hoogstraten zit een Citroen garage genaamd totaalgarage, die heeft ook een schat aan gebruikte onderdelen en in Arendonk zit een kleine Citroen garage Mangelschots.
Beide zijn redelijk in prijs (Mangelschots haalt vaak gebruikte onderdelen in Hoogstraten) en weten echt waarover het gaat.

Watersport / zeezeilen /energietechniek

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook