Hoe kan ik de borgpin van de voorremblokken verwijderen? Achter is het gewoon een 8mm bout en moer, voor zit er een pin met een ronde kop, ik kan hem ronddraaien, los krijg ik hem op geen manier…..
Wie weet hoe ‘t zit, zoiets staat weer niet in een vraagbaak, te simpel blijkbaar maar dus niet voor mij…...........
Alvast dank voor de reactie’s, juriaan
(cx 1983)
DS & Xantia 1.9 TD

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Je bedoelt die pen die door de blokken zit ? Er zit een groef in deze pen waar de veer invalt je moet de veer dus even optillen en dan kun je borgpen eruit trekken.
Succes
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Die pin kan wel gruwelijk vast zitten hoor. Heeft mij ook wel eens de nodige zweetdruppels gekost.
en die veer is de veer die tegen de remblokken zit? Die moet je dan waarschijnlijk induwen, iets wat mij tot nu toe met een beweegbare, dus losse, pen niet lukt…............raar…......
DS & Xantia 1.9 TD

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je de pen niet los krijgt dan zal je de hele klauw even uit elkaar moeten halen.
Hier een plaatje van hoe het geheel in elkaar zit, geleend uit de Haynes Manual:
De pin klemt aan 2 kanten in de veer. En de pin kan inderdaad behoorlijk krom zijn. Bij mij was hij aan 1 kant helemaal recht en schoof hij er zo uit, aan de andere kant was hij krom en was het even wat kracht zetten. Die pin heb ik vervangen voor een nieuwe. Een nieuwe pin kost maar een paar euro.
Succes!
DAT is super & duidelijk!! Geen twijfel meer mogelijk; die blokskes kunnen zich niet langer voor mij verborgen houden!!
Hartelijk dank voor de duidelijke uitleg!
juriaan
DS & Xantia 1.9 TD