om 2 uur was de bestelling er,
eerst even de boel bekeken, mist enkel het glaasje van de brandstof pomp,
vervolgens de HRC in gebouwd, toen ik echter de WRC in wou bouwen, zag ik dat ook de fusee rubbers aan gort zijn.
dus die moeten er ook uit.
ik heb toen eerst de stuur inichting maar in elkaar gezet, teveel tegelijk uit elkaar draaien geeft alleen maar meer rommel en kans op kwijtraken van onderdelen.
intussen is dat ding weer klaar, en gaat die er morgen weer onder.
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ziet er weer mooi uit!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
super man! wat dat kenteken betreft moet je dit even lezen trouwens:
http://www.fehac.nl/actueel/6-actueel/76-fehac-behaalt-succes-tegen-nieuwe-rdw-maatregel-
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
@Waterman,
ik heb het gelezen, en volgens dat zou ik ook nog een document uit Frankrijk moeten krijgen.
ik heb met de RDW gebeld, en zij vertelden dat een aankoop factuur en een papier waar de jaartallen van productie in staan voldoende was.
mischien moetik alsnog een papier uit Frankrijk hebben, maar dat verzorgt de RDW volgens het stuk.
we zullen wel zien.
vanavond de stuur inrichting weer onder gebouwd, de waterslangen vervangen, brandstofpomp gereviseerd, en de koplampen geplaatst.
das wel weer voldoende voor vanavond.
kan iemand mij zeggen hoe de bovenste en onderste fusee uit elkaar te halen?
de hoezen moeten vervangen, ik heb de bovenste schotel verwijdert, en het lijkt alsof er erg veel spanning op staat,
kwestie van de krik er onder of is daar ook “speciaal gereedschap” voor?
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Voor zowel de boven- als onderfusee is inderdaad speciaal gereedschap nodig. Voor de bovenste is het een trekker die je in de schroefdraaf draait van de triangelarm.
Voor de onderste is het een lompere tool. Deze hang je over de onderarm en is voorzien van een trekker die precies in lijn moet liggen met de fuseekom.
Zonder dit kun je het vergeten want anders krijg je het niet los of je vernielt de boel.
De kogels liggen in schalen met een tussenring. Soms hebben ze de tussenring verwijderd om de speling te verminderen maar dat is niet de bedoeling. Aan de onderzijde werden shims geplaatst zoveel nodig. Er is echter een handig hulpstuk te koop met een stelbout als vervanging van de originele onderste kap.
Slopy, afgelopen Citromobile zag ik bij de stand van Citroworld een mooie en complete Wilmonda COT onderfuseetrekker in een kist oud roest onder de stand.
Vroegen er euro 80 voor, is redelijk.
http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&catId=208
Dan heb je een mooi origineel gereedschap.
Zie:
http://www.tractionrhonealpes.com/wilmonda.htm
Seulement des voitures Françaises!!
vanmorgen heb ik me aangemeld als lid van de TAN!!
ik kan niet aan de gang blijven met het maken van gereedschap.
zelfs bij CTA adviseerden ze me om lid te worden,
Ik heb me vandaag maar weer bezig gehouden met de uitlaat, de voorpijp is klaar.
De demper voor de helft, maar die maak ik vandaag nog wel af.
Als het mee zit krijg ik hem helemaal klaar vandaag, en kan ik het geluid van een volledig rvs uitlaat horen en meten.
Ik vermoed dat hij luider zal zijn dan het origineel, omdat het materiaal dikker is.
Foto’s komen vanavond
hij werkt, maar hij klinkt nog niet geweldig, vind hem nog wat te luid, het tikken wat je hoort is een schot in de demper, die mot ik nog laten krimpen om hem op te sluiten.
dit doe ik door er een rups overheen te lassen zodat hij krimpt, als het goed is is dan het “knikkeren” verdwenen. ook moeten er nog een paar rubbers voor de ophanging gemaakt worden.
Mocht het op snelheid nog te luid zijn, maak ik een nieuwe demper gevuld met rvs wol.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Mooi man, maak je dit ook op bestelling?
waarschijnlijk wel ja,
ik zit er sterk over te denken om in de wintermaanden dit soort werk tegaan doen, omdat ik het dan rustiger heb met mijn reguliere laswerk
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Da’s het betere laswerk Ik zal het onthouden mocht het nodig zijn.
ik moet de uitlaat nog uitzuren, maar ik head geen beitspasta meer, dus doe ik dat later, an is de verkleuring rond de lassen weg.
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Maak je de steun nog vast aan de voorbocht? Anders zit je een keer met een gescheurd spruitstuk.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.