Dit topic is voor ervaringen met kraakjes en piepjes tijdens het rijden. Door deze dingen te inventariseren is het misschien gemakkelijker de kraakjes en piepjes te localiseren en eventueel met een oplossing te komen.
Ik start af met:
- Middenarmsteun kraakt/piept elke keer als ik mijn arm er op leg, afhaal of over een drempel rij.
- Ergens in de carrosserie bestuurderskant zit iets los, weet niet of het nou in de deur is of verder naar achter.
- Bij minimale bas trilt er al iets flink mee met de subwoofer, passagierskant achter.
Zijn er mensen hiermee bekend en zo ja, een oplossing hiervoor?
Armsteun kraak herken ik niet.
Dat van die subwoofer heb ik ook al eens elders gelezen: komt schijnbaar doordat er wat speling zit in de afsluiting van de ruimte van de subwoofer. Een stuk schuimrubber helpt dan.
Kijk voor een handleiding met foto’s op ds3club.co.uk.
En als je het helemaal grondig wil aanpakken met de subwoofer:
http://www.hidden-angel.com/bastelstube/bastelstube.html
Ik heb trouwens geen kraakjes of iets behalve de subwoofer. Ik ga het met de sub nog grondig aanpassen oftewel via de link zoals ik nu post.
Thanks voor de tip betreffende de subwoofer.
Mijn raam aan de bestuurderskant kan ook niet helemaal naar beneden (scheelt zo’n 15cm), dit hoort toch ook niet?
Tot nu toe behalve veel rijplezier, ook veel problemen met mijn DS3 en de aflevering.
Zo zit het goede dashboard er nog niet in, heb ik geen vloermatten gekregen, het verkeerde soort kentekenplaat, kraakjes en piepjes dus…
Allebei de ramen kunnen bij mij volledig omlaag zodat er geen glas meer zichtbaar is.
Chunky schreef:
- Middenarmsteun kraakt/piept elke keer als ik mijn arm er op leg, afhaal of over een drempel rij.
- Ergens in de carrosserie bestuurderskant zit iets los, weet niet of het nou in de deur is of verder naar achter.
- Bij minimale bas trilt er al iets flink mee met de subwoofer, passagierskant achter.Zijn er mensen hiermee bekend en zo ja, een oplossing hiervoor?
Hier idem! Ik rij er twee dagen in, maar armsteun kraakt en een soort krassend/piepend geluid linksachter de bestuurder. Irriteert, vooral die armsteun.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Ik vind net een mogelijke oplossing voor de resonantie in de linkerdeur:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/210776/
hoi alle, ik heb ook problemen met het geluid, ik heb eerst isolatiefolie over het kistje gedaan maar helpt niet erg veel, wel iets minder trillen, heb recht tegenover de bass speaker in de bekleding een rooster laten maken zodat de druk van de bass wegkon, is wel 40 % verbeterd maar met goede muziek open, nog steeds resonatie. mij is nu verteld dat ik beter een mdf kistje kan laten maken, dan zou het probleem opgelost moeten zijn ??? groet sonneke
Als je volgens mij de link van mij volgt en het zo aanpakt hoef je mijns inziens geen MDF kistje te maken. Ik vraag mij ook af waar je die wil laten? Of wil je zo’n kistje maken met dezelfde maat als het origineel plastic item?
De oplossing voor de krakende middenarmsteun heb ik ook gevonden!
Als je de armsteun omhoog klapt, zie je twee gleuven, waarin de armsteun scharniert. Als je daar WD40 inspuit (bij elke automaterialen zaak te krijgen), is het opgelost.
Soms is het zo simpel…
Leon75 schreef:Als je volgens mij de link van mij volgt en het zo aanpakt hoef je mijns inziens geen MDF kistje te maken. Ik vraag mij ook af waar je die wil laten? Of wil je zo’n kistje maken met dezelfde maat als het origineel plastic item?
heb je link bekeken en hebben we eigenlijk al gedaan, en met mdf kistje willen we precies dezelfde maat maken als het origineel , hopelijk dan beter geluid want dit is niet echt goed voor dat geld hoor, citroen zegt dat het goed klinkt, maar wij vinden het erg veel resonatie geven. groet sonneke
Chunky schreef:Thanks voor de tip betreffende de subwoofer.
Mijn raam aan de bestuurderskant kan ook niet helemaal naar beneden (scheelt zo’n 15cm), dit hoort toch ook niet?
Tot nu toe behalve veel rijplezier, ook veel problemen met mijn DS3 en de aflevering.
Zo zit het goede dashboard er nog niet in, heb ik geen vloermatten gekregen, het verkeerde soort kentekenplaat, kraakjes en piepjes dus…
hoi, het raam hoort gewoon helemaal naar beneden te gaanhoor, en voor de rest succes met geduld hebben, groet sonneke
Hier ook een krakende middenarmsteun. Niet echt ‘premium’ na slechts 6000km op de teller.
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Bij mij zit een soort trilling ter hoogte van parfumeur/dashboard/middelste ventilatie uitgang. Een beetje drukken/trekken aan de ventilator helpt tijdelijk. Geen idee wat het precies is.
Ik weet wat dat is: karakter —-(en pakt nu een pot zout…) volgens mij vaak aangehaald bij andere types Citroen hier op het forum.
om op ieder slakkie zout te leggen?