Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik ben van plan opnieuw een hefbrug aan te schaffen . D
Nu is een twee palen brug de beste oplossing wegens weinig plaats inname .
Ik heb echter nog maar alleen met vierpalenbruggen met oprijplaten gewerkt .
Is een twee palen brug goed werkbaar voor CITROEN’s ????
DS , SM , BX XM en Xantia moeten erop kunnen .
Wat is jullie ervaring ???
)
Dank , Walter
Meten is weten , gissen is missen
is wel goed te gebruiken citroen gebruik ze zelf ook
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Twee palen hefbrug
wbogaerts schreef:Ik ben van plan opnieuw een hefbrug aan te schaffen .
Nu is een twee palen brug de beste oplossing wegens weinig plaats inname .
Ik heb echter nog maar alleen met vierpalenbruggen met oprijplaten gewerkt .
Is een twee palen brug goed werkbaar voor CITROEN’s ????
DS , SM , BX XM en Xantia moeten erop kunnen .
Wat is jullie ervaring ???
Dank , Walter
Ha die walter,
een 2 palen hefbrug is perfect voor al jullie auto’s ik heb er ook een!
en de Sm staat er geweldig op, net als een ds , cx , xm en BX. een echte aanrader, ook omdat de wielen dan meteen vrijhangen , wat je heel veel ruimte geeft en fijn werkt!
Groet,
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Een 2koloms brug is inderdaad erg fijn. Voor sommige klusjes moet je echter wel een 4 kolomsbrug hebben, zoals het afstellen van de hoogteregelaars. Een 2koloms brug is meestal ook een stuk duurder dan een 4koloms brug.
Persoonlijk vindt ik een 2koloms hefbrug levensgevaarlijk voor een CX ivm gewichtsverdeling. Het lokale garagebedrijf waar ik mijn auto’s laat keuren weigert om mijn DS op een 2koloms brug te zetten ivm ontbreken van goede krikpunten.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Officieel moet je je auto bij een 2 kolommer met sjorbanden aan de brug vast maken, teminste dat zegt meneer Reno tegen zijn technici, dat zal bij Citroen niet anders zijn, alleen WIE doet dat in de praktijk, geen enkele hobbyist en garagebedrijf, persoonlijk heb ik liever een 4-kolommer. Maar een 2-koloms hefbrug is minstens even goed.
BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg
http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL stallingsruimte voor uw Citroen
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Mijn garagist zette de cx in elk geval ook nooit op de tweekolomsbrug, omdat deze daar net zo hard voorover weer vanaf dreigde te kukelen…
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Die verhalen had ik ook al gehoord !!!
Nu is de vraag of het probleem het soort brug was , ( armen die kunnen draaien als de wagen erop staat ) of niet op de juiste manier erop gezet , of dat onze auto’s er niet voor geschikt zijn .
Waar zet je bijvoorbeeld de poten onder bij een CX ??? onder de kriksteunen of het chassis .
Waar bij een DS ??
De SM heeft twee verstevigingsplaten onder de vloer zitten dus dat zal zo geen probleem zijn .
Groeten , Walter
Meten is weten , gissen is missen
wbogaerts schreef:Die verhalen had ik ook al gehoord !!!
Nu is de vraag of het probleem het soort brug was , ( armen die kunnen draaien als de wagen erop staat ) of niet op de juiste manier erop gezet , of dat onze auto’s er niet voor geschikt zijn .
Waar zet je bijvoorbeeld de poten onder bij een CX ??? onder de kriksteunen of het chassis .
Waar bij een DS ??
De SM heeft twee verstevigingsplaten onder de vloer zitten dus dat zal zo geen probleem zijn .
Groeten , Walter
Bij een Cx moet je zorgen dat de korte armen onder de voorste krikpunten komen, doe je het andersom, dan dondert ie er af door het gewicht van de motor. Echt stabiel is het dan niet.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een 4-kolomsbrug. Het is maar net waar je een brug voor nodig hebt. Voor wielen wisselen, werken aan de remmen enzo is de 2-koloms versie ideaal. Maar als je aan dorpels wilt lassen ofzo, is een 4-koloms weer perfect.
Test