Jammer! Maar gelukkig was het geen klusje voor niks geweest, die rubbertjes hadden hun beste tijd wel gehad!
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Vandaag zijn we weer verder gegaan waar we waren gebleven en de score is heel aardig. De motor loopt in ieder geval weer en de hydrauliek is dicht, nou ja, de pomp lekt wel, maar daar kom ik zo op.
Na een korte interventie van Waterman waarvoor ik het hitteschild en de rechter veerbol weer mocht verwijderen staat de motor weer beter op z’n plek. De koppelinshevel raakt het stuurhuis niet meer en de remplateaus hangen er nu heel aardig bij.
We zijn met 4 man een eind opgeschoten. wimb en Sohail hebben zich gestort op het leidingwerk van en naar de stalen HD-regelaar:
Wes was lekker in de weer met proefplaatsen van de achterruit en het snijden van een stuk tapijt voor op de hoedenplank. Van dat laatste heb ik helaas geen foto.
Handig gereedschap voor iemand die zijn voorportieren af wil stellen of liever ontspannen blijft zitten bij het aandraaien van een slangenklem:
De motor is weer gestart en dat ging zonder morren. De remplateaus, de HD-regelaar en de flexibele persleiding zijn lekvrij, maar de pomp is zo lek als een mandje. Bij gas geven of zodra de pomp opbrengst moet leveren gutst de LHS tussen pomphuis en de stalen kap uit. Is dit op te lossen met een nieuwe pakkingset of is het tijd voor een revisiepomp? Iemand een idee hoe dit kan ontstaan? Simpelweg een verharde O-ring? In onderstaand filmpje, vreemd genoeg zonder geluid, zie je de LHS-uit de pomp stromen.
http://gallery.me.com/krukas#100301/IMG_0689&bgcolor=black
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wat was nou de reden dat het blok er scheef in lag?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lucas Unger schreef:de pomp is zo lek als een mandje. Bij gas geven of zodra de pomp opbrengst moet leveren gutst de LHS tussen pomphuis en de stalen kap uit. Is dit op te lossen met een nieuwe pakkingset of is het tijd voor een revisiepomp?
Tijd voor een nieuwe pomp. Het pompdeksel zit met klempassing op het lagerhuis en daar zit o.a. een O-ring tussen. Maar meestal zit er een scheur in het lagerhuis. Gewoon effe een ander pompje halen en klaar. Ik zou kiezen voor een CX pomp die door Van der Laan voor LHS gebruik is aangepast. Die gaan nooit meer lek namelijk!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
graddus schreef:Wat was nou de reden dat het blok er scheef in lag?
Gewoon, niet goed in de auto gehangen ooit. Maar, de fout zat vooral in een compleet foute afstelling van de koppelingskabel. Daardoor kwam de stelbout te ver naar voren en drukte die in het stuurhuishoesje aan de rechterkant.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Kan iemand mij wellicht voor het weekend uit een nederlandstalig WPH de procedure toesturen voor afstellen van de handremkabels en remplateaus?
En is er een handige methode voor montage van de achterruit? We hebben er vorige week wat mee lopen klooien, maar erg lekker ging het niet.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gisteren en vandaag zijn we een eind opgeschoten. Even puntsgewijs:
-De handrem is gesteld en werkt uitstekend.
-De hoedenplank is bekleed met een tapijtje en de achterruit zit op zijn plek
-De eindpijpen van de uitlaat hangen er ook onder. Voor het goed gasdicht maken van de aansluiting van de pijpen op de middendemper heb ik wat uitlaatpasta nodig, maar die kon ik niet vinden dus dat komt de volgende keer.
-De schermen aan de linkerkant zitten weer op de auto, hij is weer een stuk herkenbaarder als DS
-Het ontluchtingsslangetje van de tank is door midden, daar moet ik nog een andere voor hebben.
-De CX pomp zit op zijn plek, maar nog niet naar wens. De persleiding komt nu weer tegen de stuurhuishoes.
-In de waterslang naar de kachelradiateur zaten veel haarscheurtjes, die hebben we vervangen door een nieuw stuk universele slang.
-De beugeltjes waarmee de trompetten aan de aluminium scharnierstukken zijn gemonteerd zijn naar de klote, daar moet ik ook nog iets anders voor verzinnen.
-De lampfittingen van de clignoteurs in de trompetten zijn ook kapot, daar moet ik ook nieuwe voor hebben.
-In het linker voorscherm vond ik een ever-lasting 100.
Wat ondersteunende foto’s:
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Weer een hoop werk verzet jongens, ik is trots op jullie.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Waarvoor dient de constructie op de radiateurdop?
Om makkelijk koelvloeistof te vullen.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Dat is een origineel Citroën gereedschap, erg handig. Het is altijd het hoogste punt in het koelsysteem en ontluchten gaat op die manier erg snel en makkelijk. Je kunt de beker ook openen en sluiten met een soort hendel die je van boven af kunt bedienen. En het grootste voordeel is dat je niet hoeft te kloten met een trechter.
Het schoonbikken van de binnenkant van de kofferbak laat ik trouwens maar even voor wat het is, dat komt na de APK wel. Voor de fittingen van de clignoteurs in de trompetten ga ik denk ik maar weer even bij Chyparse winkelen.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Die fittingen (toch een soort beugeltje met moertje erin?) hebben ze volgens mij namaak in club-magazijn, zou je ook kunnen overwegen.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Dat is inderdaad een beugeltje met een kooimoer er in. Een nieuwe maakt het wel veel makkelijker, want ze zijn erg slecht. Ik heb bij demontage echter ook de fitting waar de lamp zelf in gaat gesloopt dus ook daar moet ik iets nieuws voor hebben.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Even een andere vraag. Wat voor achterlichten horen er eigenlijk op mijn DS? De achterlichten die er nu op zitten zijn naar mijn smaak met dat chroom net even te veel.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er horen achterlichten op zonder chroom.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste