Problemen met 2cv6
Jumper3.0hdi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 10-01-2010

- Jumper 3.0 HDI DC L2H1 35
- Jumpy 2.0 hdi 120 kw
- C5 Tourer 3.0i V6 Exclusief Automaat
Gepost: 08 mei 2011 01:24 PM

Hallo, gisteren op weg naar vijfhuizen hadden we problemen met onze 2cv6 uit 86. Onderweg begon de auto in te houden en kwam er blauwe rook uit. Boven de 40 km begint de auto te stotteren en in te houden. Vorige maand hebben we de bougies en de contactpunten vervangen. Eergisteravond stond het oliepeil laag en is er een liter motorolie toegevoegd. Heeft iemand enig idee waar we moeten zoeken?

Een citroen is meer dan een auto!@

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 08 mei 2011 01:46 PM
  [ # 1 ]

Lijkt mij een gebroken zuigerveer of iets dergelijks…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 08 mei 2011 07:40 PM
  [ # 2 ]

1 liter olie bijgevuld; dat is de helft. Of inderdaad motorschade maar wat ook nog zou kunnen: veel teveel olie bijgevuld. Dan krijg je ook die symptomen. Checken dus.

Profiel  
 
Jumper3.0hdi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 10-01-2010

- Jumper 3.0 HDI DC L2H1 35
- Jumpy 2.0 hdi 120 kw
- C5 Tourer 3.0i V6 Exclusief Automaat
Gepost: 09 mei 2011 10:58 AM
  [ # 3 ]

@ puffel,

gewoon wat olie er uit laten lopen als dat het is, of moet er meer gebeuren??

Een citroen is meer dan een auto!@

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 mei 2011 11:03 AM
  [ # 4 ]

Olie checken, contactpunten controleren of het fiber nokje wel ingevet is.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 09 mei 2011 01:16 PM
  [ # 5 ]

Oliepeil checken, indien teveel eruit laten lopen. Bougies zijn dan ook kletsnat vd olie, dus schoonmaken.

Elk blok gaat kapot als je met te weinig olie rijdt…van maseratie tot 2cv.

Profiel  
 
Jumper3.0hdi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 10-01-2010

- Jumper 3.0 HDI DC L2H1 35
- Jumpy 2.0 hdi 120 kw
- C5 Tourer 3.0i V6 Exclusief Automaat
Gepost: 12 mei 2011 10:05 PM
  [ # 6 ]

olie eruit laten lopen opnieuw gevukd maar met mate, bougies schoongemaakt, hij wil prima starten maar hij loopt niet lekker, ik heb idee dat carburateur niet helemaal lekker is, kan dat?

Een citroen is meer dan een auto!@

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 12 mei 2011 11:17 PM
  [ # 7 ]

Dat kan. Maar het zijn wel andere symptomen die eerst gemeld werden. Zijn die nu verholpen dan? was de oorzaak van je eerdere euvel teveel olie/vette bougies?

Vuil in een of meerdere sproeiertjes veroorzaakt inhouden en rottig lopen. Je kunt het carburateur deksel er afschroeven en de sproeiers met perslucht doorblazen of evt. eruitschroeven en doorblazen. Je kunt de plaatsing van de sproeiers wel vinden in Olyslager.

Contactpunten en condensator zijn natuurlijk ook een bron van rottig lopen. Deze moeten wel goed en goed afgesteld zijn.

Profiel  
 
Croisette
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 03-07-2006

- Dyane Commercial
- AX AX 1.1i First Impression E2
- XM V6 12V Ambiance.
Gepost: 25 mei 2011 12:24 AM
  [ # 8 ]

Misschien met het vervangen en afstellen van de contactpunten deze niet goed vast gezet? Is mij ook al eens overkomen. Auto loopt dan goed en ineens is het mis, omdat de afstelling verloopt. Geeft eigenlijk zo’n beetje dezelfde symptomen als die je als eerste beschrijft. Bij het vervangen van de contactpunten ook direct de condensator vervangen? Deze kan ook voor problemen zorgen.

Attention! Voiture Speciale Francaise!

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 29 mei 2011 01:41 PM
  [ # 9 ]

De sproeier die aan de voorzijde zit (messing kopje,losmaken met sleutel 8 ) is zéér gevoelig voor vuil,en daardoor rottig lopen en soms niet starten.Had hier vroeger nooit last van.
Maar houd AUB je oliepeil in de gaten.

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 29 mei 2011 01:44 PM
  [ # 10 ]

draai er eerst maar nieuwe bougie’s in!  en niet van het merk champion!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook