victor1964 schreef:Volgens computer rij ik gemiddeld 4.8 liter per 100km, ik zelf kom tot 5.3 liter per 100 km. (gebaseerd na 4000km met kassabonnen), daarbij rij ik gemiddeld 95% snelweg km met gemiddelden tussen 100 en 125km per uur.
Ik heb na dik 3000 km een gemiddeld verbruik volgens de boordcomputer (over die 3000 km, ritteller 2) 1:23,8 gereden. Als ik de bonnen naast elkaar leg, zou het 1:22,4 moeten zijn. Dat is bij mij dus een afwijking van 6% dat de computer te weinig aangeeft. Enige onzekere factor is hoe ver mijn dealer de tank heeft afgevuld (ik laat hem 2x extra (zij het kort) afslaan). Maar ik denk niet dat die tot het nokje is doorgegaan, eerder tot de eerste afslag.
Jammer dat je geen correctiefactor kunt invoeren, zoals je bij een losse ‘boord’computer (als de ScanGauge) wel kunt.
Lééf je droom - in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir
Ik heb nog een kleine ergernis wat betreft mijn DS3… Ik zou het graag zo zien dat als ik 1 seconde het knopje van mijn elektrische raam ingedrukt hou, deze dan automatisch in zijn geheel open gaat. Nu moet je, om het raam volledig open te krijgen, de knop heel de tijd ingedrukt houden…
In mijn vorige auto’s werkte dat wel zo. Weet iemand of dat “gewoon” en instelling is die de dealer kan wijzigen?
Alvast bedankt!
Dan moet je deze iets harder indrukken tot de tweede “klik”
Freak schreef:Ik heb nog een kleine ergernis wat betreft mijn DS3… Ik zou het graag zo zien dat als ik 1 seconde het knopje van mijn elektrische raam ingedrukt hou, deze dan automatisch in zijn geheel open gaat. Nu moet je, om het raam volledig open te krijgen, de knop heel de tijd ingedrukt houden…
In mijn vorige auto’s werkte dat wel zo. Weet iemand of dat “gewoon” en instelling is die de dealer kan wijzigen?
Alvast bedankt!
Bij de bestuurderskant zit deze functie er standaard op, alleen de passagierszijde weer niet.
Beetje jammer dat je aan de passagierszijde constant je vinger erop moet houden om hem helemaal naar beneden te krijgen…
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Aan de bestuurderskant is voor mij voldoende. Maar ik heb het klikje van Icemanakaice nog niet gevonden. Morgen proberen!
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Een vraagje m.b.t. een ‘joelend’ geluid wat ik af en toe op merk: bij rustig accelereren merk ik op dat de auto rond de 60/70 km/h een wat joelend geluid maakt. Het lijkt van de motor af te komen, niet vanaf de wielen (het heeft een beetje weg van een gaar wiellager).
Zijn er meer mensen die dit opgemerkt hebben?
Totaal aantal Berichten: 252
- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
nee, zal er naar luisteren….....
Totaal aantal Berichten: 482
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Poekoek schreef:Een vraagje m.b.t. een ‘joelend’ geluid wat ik af en toe op merk: bij rustig accelereren merk ik op dat de auto rond de 60/70 km/h een wat joelend geluid maakt. Het lijkt van de motor af te komen, niet vanaf de wielen (het heeft een beetje weg van een gaar wiellager).
Zijn er meer mensen die dit opgemerkt hebben?
ja,ik vermoed,dat het de intercooler/turbo is,of de versnellingsbak die giert,vind het overigens niet storend,eerder een teken dat er leven in zit.
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange
Heeft niet ieder mechanisch apparaat daar last van? bepaalde toerenreeks etc, resonantie.
zoals hierboven idd, je merkt dat er dan leven in zit
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik zie het niet echt als probleem, het is meer een constatering. En het is wat mij betreft één van de weinige momenten dat je de motor hoort, dat mag ook best wel eens hoor
Is de DS3 stiller dan? Ik vond de C3 wel wat luidruchtiger ? met de E-HDI
c3 was kwa rolgeluid en windgeruis stiller als bv een golf 6. Maar de diesel kwam bij 120, 130 wel merkbaar boven het andere geluid uit.
Geen last van geluiden moet ik zeggen. Ik heb echter wel vaak de Hifi-set nogal luid open staan.
Zag vanmorgen met toeval een schoonheidsfoutje: de bestuurdersduur sluit niet helemaal mooi aan het voorscherm. Als je met je vingers erover glijdt dan merk je een kleine verhoging terwijl de bijrijderskant glad voelt. T is zo miniem dat het niet opvalt, het is mij opgevallen omdat de deur vandaag een beetje te ver openging en de boel een beetje kraakte. Daarop ben ik gaan kijken wat dat zou moeten zijn (deurophanging waarschijnlijk).
Totaal aantal Berichten: 34
- DS 3 1.6 e-HDi Airdream So Chic
Ik heb ook ‘last’ van dat gierende geluid. Het komt uit de versnellingsbak en hoe vlotter ik accelereer, hoe harder het geluid klinkt.
Collega had het ook met z’n DS3, en die vertelde mij dat het na +/- 5000km wel minder geworden is. Ik heb net de 1000km aangetikt, dus wacht nog even af…
Totaal aantal Berichten: 252
- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Ik hoor het geluid ook bij 60-70km, was mij niet opgevallen en ik vind het ook niet storend, geloof niet dat het een technisch mankement is, meer geluid wat bij de auto hoort.
De eerste 500 kilometer zitten erop!
Een paar constateringen: de middenarmsteun kraakte als een gek. Vind ik bij een auto van bijna 25.000 euro niet kunnen. Heb ik inmiddels zelf opgelost door WD40 in het scharnierstuk te spuiten.
Vanaf 80km per uur op bepaald wegdek een soort resonantie in de linkerdeur. Wordt door de dealer naar gekeken (en hopelijk ook naar geluisterd…)
Een ander puntje, voor anderen wellicht onbelangrijk, zijn de vloermatten… Als je een auto koopt van 25K, volgestouwd met de complete optielijst, prachtig leer en mooi dashboard…dan moet je er als dealer niet van die goedkope povere Hema-achtige automatjes inleggen, maar een paar mooie van velours uit de DS3 folder! Wat er nu inligt springt zo uit de toon, dat ik een paar mooie DS3 matten heb besteld. Het zit hem in details zal ik maar zeggen.
Verder vind ik het een geweldige rijdersauto! De navigatie vind ik top, het audiosysteem met subwoofer is te gek, de stoelen zijn beter dan de recaro’s in mijn Focus ST, en de afwerking is zeer netjes, eigenlijk on-Frans te noemen. Eerder Duits, uit VAG hoek. Hier in het dorp draaien de koppies als je langsrijdt.
Kortom, ik ben er bijzonder blij mee, na jaren Ford en Audi te hebben gereden. Iets heel anders, maar ook vele malen leuker!
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0