15 van de 207
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 26 mei 2011 10:58 AM
  [ # 211 ]
bogaard77 schreef:

Je kan best rupsjes van 1 a 2 cm maken zonder de boel te heet te maken. Vaak afkoelen tussendoor.

Hoe je het wend of keert het materiaal wordt altijd WARM anders ben je namelijk niet aan het lassen,maar aan het plakken.
Ga ook niet afkoelen met water op heet materiaal hiervan gaat het alleen maar extra hard roesten.
Wat ik altijd doe is een strook aluminium tegen de achterkant van het te lassen materiaal klemmen en deze regelmatig afkoelen.Dit materiaal neemt de warmte op,werkt uitstekend en je houdt alles in de hand.

En je kan nadat je hebt gehecht goede rupsen leggen met deze methode,en niet alleen maar puntlassen.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 mei 2011 11:01 AM
  [ # 212 ]

dat van dat aluminium doe ik bij RVS altijd wel.
Bij gewoon zwart staal niet,maar wel een idee.
En ik las alles voldoende door.
Alleen door middel van puntlassen,tot dat dit een volledige las is.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 mei 2011 01:36 PM
  [ # 213 ]

Hoe je het wend of keert het materiaal wordt altijd WARM anders ben je namelijk niet aan het lassen,maar aan het plakken.

Nog even een aanvulling van mijn kant.
Als ik het mis heb hoor ik het graag,maar als je “rupsjes"last is de kans groter dat het materiaal “te warm"wordt dan met puntlassen en daar komt bij,dat bij een lange las de kans groter is dat het ene stuk plaatdeel veel warmer wordt dan het andere (dus spannings verschil)
Dit zal zeer waarschijnlijk ook aan de lasser liggen maar daarom kiest die dus voor de meest veilige manier.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 26 mei 2011 02:52 PM
  [ # 214 ]

Klopt, daarom is proplassen om de ~2 cm voor “ons” de beste methode. Rupsjes is niet sterker, en volledig aflassen brengt teveel warmte in. De truck met de aluminium plaat vind ik een leuke, die ga ik onthouden!

Officieel is puntlassen de benaming voor deze methode: http://www.rustbuster.nl/Puntlassen/Puntlassen.htm

Deze klemmen vind ik trouwens ongelofelijk handig voor laswerk aan de auto: http://www.frost-auto.nl/?p=productsMore&iProduct=10

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 26 mei 2011 03:56 PM
  [ # 215 ]

Je ontkomt in bepaalde gevallen er niet aan om volledig af te lassen,als je het goed doet en de juiste methode hanteert is het goed te doen.

Trouwens puntlassen lijkt het zelfde als proplassen maar dat is het niet,bij proplassen las je handmatig de gaatjes dicht die je van te voren heb aangebracht.Bij puntlassen worden gewoon twee plaatdelen tussen twee elektrodes gehouden en door de weerstand die ontstaat worden de plaatdelen aanelkaar gelast.(simpel gezegd)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 mei 2011 07:31 PM
  [ # 216 ]

Alles bij elkaar genomen is het dus belangrijk om goed door te lassen en te zorgen dat je niet teveel hitte in je materiaal brengt.
En het verschil tussen prop en punt lassen is nu ook mooi uit gelegd.
Dat is trouwens een mooi puntlas apparaat,dacht die veel duurder waren.
Die grote kasten van de LTS (vroeger) kun je voor een habbekras krijgen maarja daar heb ik niks aan.
in ieder geval bedankt voor alle uitleg en ideeën

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 mei 2011 01:02 AM
  [ # 217 ]

Goede avond.
Vanavond eindelijk het binnen scherm vast gelast.
Het was nog wel effe werk voor ik alles pas had,dit kwam omdat ik stukje waar het dashbord kastje aanhangt ook vervangen heb en dit dus niet helemaal pas had.
dus alles weer uitelkaar stukjes verder in en uitkloppen passen,weer uitelkaar passen
en ga zo maar door.
Daarna alles weer inelkaar aftekenen voor de prop lassen en weer uitelkaar.
Gaten boren en dan voor altijd samen voegen en vast lassen.
Morgen alles schuren en in de primer zetten.
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110528234749?feat=directlink

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 29 mei 2011 01:47 AM
  [ # 218 ]

Lekker bezig!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 29 mei 2011 03:02 PM
  [ # 219 ]

Netjes! Zo’n puntlasapparaat heb je toch weinig aan, je moet maar net in de situatie zijn dat het apparaat om het werkstuk heen past. In de fabriek zorgen ze daar natuurlijk voor tijdens de assemblage.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 mei 2011 12:05 AM
  [ # 220 ]

Goede avond,
Vandaag begonnen met de opbouw van de A stijl.
Eerst het scherm verder afgelast daarna schoon geslepen en alles opgeschuurd.
Kan één deze dagen de primer erop,vandaag helaas niet gelukt en vanavond geen zin,moest eerst alles nog opruimen en toen was het alweer tien uur,(morgen lange dag)
Maar even een leuk detai voor me eigen.
De oude A stijl even gepast en het klopt tot op de milliemeter. banana
Dus we zijn op de goede weg
dit was het weer voor vandaag.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 juni 2011 12:24 AM
  [ # 221 ]

Goede avond
vandaag een leuk werkje gedaan,eindelijk het voorste gedeelte aan de passagiers kant in de primer gezet.
Dit lijkt nu al weer heel wat voor de rest van de week niet veel gedaan.
alleen het luchtfilter gedemonteerd (klaar voor stralen).
en het gas rem en koppelings pendaal nieuws zwart gemaakt.
Verder deze avond het achterscherm gedemonteerd.
Wat een ellende kwam hier onderuit,daar heb ik nog wel effe werk aan het is hol en bol en nog een beetje geknikt ook en tenslotte de randjes zijn ook nog omgevouwen.
Kort gezegt veel tijd rovend werk maar leuk om te doen (hoop ik)
Deze week maar eens een plaatje carroserie staal halen en iets dunner dan een millimeter anders klop je je een gek en nog gekker.
Houd dus in dat ik op zoek moet naar een jutte zak en kersepitten om model in te kloppen.
daarna onder het engelse wiel door en klaar is kees eu sorry achter binnen scherm.
De gehele achterkant hangt in elkaar met pur (was voor het uitdeuken)
De tankdop en plaat waar die op geschroeft zit heb ik eruit moeten beitelen was niet los te krijgen.
en het laatste we gaan met goede moet door
Alleen van de week toch even richard van Citro Classiek vragen om aan te komen en mij een paar tips te geven van wat eerst te doen en hoe,dit laatste gaat met name over de kofferbak bodem.
En leuk om te zien op één van de foto’s is hoe het stuk er is tussen gezet om het achtescherm te verlengen.
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110602225956?feat=directlink


vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
alan505
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 03 juni 2011 12:52 AM
  [ # 222 ]

Wow!

Je bent snel en efficiënt!

Heeft u een projectplan voor de restauratie, of heb je net begint te werken?

Ik denk dat ik nodig om wakker te worden eerder en sneller te werken op mijn CX!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 juni 2011 01:01 AM
  [ # 223 ]

Het voor scherm heb ik nieuw gekocht dus dat was makkelijk.
en het achterscherm moet ik zelf maken dat is wat moeilijker maar gaat ook lukken.
En een project plan heb ik niet ben gewoon rechts vooraan begonnen en eindig links vooraan en dan ga ik met het dak bezig.
Is er misschien iemand op dit forum wie dit kan vertalen voor alan dit leest iets makkelijker voor hem

al vast bedankt

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 03 juni 2011 01:30 AM
  [ # 224 ]

Wat een klus, hebben ze purschuim in de holle ruimtes van de achterschermen gespoten?, slechter kan je het niet treffen alles rot dan weg, dit wordt plaatwerken puur sang, ik heb zo het idee dat dit jou wel lukt, ik blijf dit draadje met belangstelling volgen en wens je heel veel succes met de restauratie.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 03 juni 2011 01:40 AM
  [ # 225 ]

Complimenten Frank! Nu begrijp ik ook waarom jij ook op zoek bent naar het kleurnummer voor de longerons etc Wink

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
 
15 van de 207
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook