Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
F.SvM schreef:Waarom geen spuitbus in de auto om de band weer te “plakken”
Kun je toe met één reservewielvriendelijke groet frank
Tot je door een mooie diepe Franse put rost en een gat van 10 cm in je bandjes rijd…
been there, done that…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Idd, ik heb nu 2 reserve wielen, ik zie ook geen rede om ze niet mee te nemen.
Je hoort veel mensen klagen dat er weinig in een CX achterbak past, maar ik vind het best meevallen.
Voorlopig zit de CX nog niet vol
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:F.SvM schreef:Waarom geen spuitbus in de auto om de band weer te “plakken”
Kun je toe met één reservewielvriendelijke groet frank
Tot je door een mooie diepe Franse put rost en een gat van 10 cm in je bandjes rijd…
been there, done that…
Twee banden op één dag en ook nog een gat van 10 centimeter ????
kan veel gebeuren maar de waterpomp begeeft het nog eerder.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Arjan Verkade schreef:Ik heb voor de LCP even 2 extra TRXen geregeld.
Het originele reserve wiel uit 1989 blijft mooi thuis.1 van de 2 was zacht dus deze even met een 12v pomp op spanning gebracht.
Ik hoopte dat een 190er die weinig verschilde met de 185er reserve band wel onder de motorkap zou passen.
Niet dus….
Goed de lucht er weer uit, dan past die primaIn de achterbak ligt in elk geval een reserve wiel op spanning. Als ik een 2de lekke band krijg zal ik hem onderweg moeten oppompen, nou ja dat kost maar even wat extra tijd dan.
Valt wel mee…...
Je gebruikt bij een lekke band het reservewiel op spanning. Daarna leg je het goede lege wiel in de achterbak en de lekke voorin. Aan het einde van de dag pompje de lege op spanning en is die weer klaar voor gebruik. Geen tijdverlies meer dan normaal
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kijk dat is precies wat ik in gedachte had
Het kost dus alleen extra tijd als ik 2 lekke banden op 1 dag zou rijden, maar dan kom je waarschijnlijk toch wel aan het maximaal aantal strafpunten voor die dag.
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ga je off road? Dat je denkt 2 lekke banden op een dag te krijgen….... Veel plezier alvast
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
In de toer klasse zou weinig tot geen onverharde wegen hebben. De sport klasse wat meer.
Ik hoop ook geen 2 lekke banden per dag te krijgen, maar niets is uitgesloten natuurlijk
Gister ben ik nog even wezen rijden met de tripmaster om wat extra functies uit te proberen.
Zo kan de tripmaster ook de huidge snelheid weergeven. Laat dit nu exact overeen komen met de GPS
Verder nog even de gemiddelde snelheid uitgeprobeerd, dat lijkt ook goed te werken. Mogelijk is dat nog handig tijdens de rally
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zojuist de CX eens even gewassen voor de rally.
De ruiten ook nog even van binnen schoon gemaakt, goed zicht blijft belangrijk natuurlijk
Ook de bandjes op iets meer spanning gezet.
De meeste troep die ik nodig heb voor de CX zit inmiddels al in de auto. Nu alleen de spullen voor de mens nog inpakken.
Morgen ook nog even de sticker plakken en de rally platen bevestigen. Nog even goed bekijken hoe ik de rallyplaat aan de achterkant erop ga krijgen
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Nog even goed bekijken hoe ik de rallyplaat aan de achterkant erop ga krijgen
Met 2 M10 bouten natuurlijk!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Daarmee sloop je het plastic schildje
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik ga het meenemen in de overweging!
Als ge ut nie wit kit, als ge nie wit wavur, pur.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
waterman schreef:Arjan Verkade schreef:Nog even goed bekijken hoe ik de rallyplaat aan de achterkant erop ga krijgen
Met 2 M10 bouten natuurlijk!
Afgelopen zaterdag een mede deelnemer bij mij op bezoek,en die had zijn schild vast gepopnageld aan zijn(wat mindere) achterbumper is een idee!!
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ik rij wel vaker oldtimer toertochten en zie regelmatig mensen die ze met zuignapjes vastzetten, maar deze worden dan over het algemeen heel rustig gereden, weet niet of dat een aantal dagen bij goed/slecht weer en dito weg blijft zitten.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zuignappen zijn de op de achterkant van de CX geen optie, daar is simpelweg geen ruimte voor. Naast de kentekenplaat is te smal.
De enige optie die ik zie is op de bumper, gelukkig is dat ook gelukt.
Morgen mag de CX achter de tralies vandaan
Ik heb wel zuignappen, maar aan de voorkant op de motorkap zoals sommige dat doen vertrouw ik niet. Dus ook hier mooi op de bumper.
Na wat knip en plakwerk het startnr ook op de zijkant.
De kofferbak voorzien van een hoop troep