25 van de 68
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Mr. Smith : Onderhoud 2024 en radiator update
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 24 mei 2011 04:01 PM
  [ # 361 ]

Oke: bedankt voor je reactie.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 24 mei 2011 11:09 PM
  [ # 362 ]

Ik heb een revisieset besteld voor de carbu. Dat wordt een leuk klusje vant weekend Wink

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 30 mei 2011 07:05 PM
  [ # 363 ]

Helaas dit weekend nog geen levering mbt tot revisieset.
Inmiddels heb ik de vlotterhoogte perfect afgesteld volgens boekje, zonder gewenste resultaat.
Ik hoop nog steeds op de vlotternaald.
Maar om zeker te zijn, ga ik beginnen bij het begin :
- eerst kleppen stellen
- onsteking goed zetten ( ok)
- lucht filter reinigen ( ok )
- vlotterhoogte stellen ( ok )

Zie ik iets nog over het hoofd ?
Kan er iets mis zijn met de sproeiers ? Hiervan zie ik weinig aanbiedingen van.

Het valt op, als ik de mengselschroef volledig uitdraai en uitneem, de wagen sneller draait op stationair zonder stil te vallen?!
Is dit normaal ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25622
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 mei 2011 12:43 PM
  [ # 364 ]

nieuwe NGK bougies.

ja dit is normal. hij krijgt meer lucht!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 01 juni 2011 09:05 AM
  [ # 365 ]

OK.
Kheb nieuwe bougies NGK besteld, maar heb Beru in de plaats gekregen.
Kga eerst met deze proberen, maar steek er later zeker de NGK erin!
Nu steekt er equiyem in.
Bestelling is inmiddels aangekomen, morgen beginnen we eraan!

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 05 juni 2011 11:24 PM
  [ # 366 ]

Verlengd weekend besteed aan de auto, daar was het prima weer voor.
Mijn aandacht is nog steeds gericht naar de carbu.
De vlotternaald is veranderd en het zwarte rook hield ermee op. Dat is dus gewonnen!
Onder de carbu zit een moer met een klein kanaaltje, deze zat potdicht.
Maar..krijg de carbu nog steeds niet goed afgesteld. Het verdraaien van de luchtmengselschroef levert weinig op. Er is geen verandering merkbaar in het gemakkelijker lopen van de motor bij verdraaien van de luchtmengselschroef. Enkel bij draaien aan de gasklep antwoord de motor ( zoals in WPHB beschreven )
De wagen draait nog steeds onregelmatig. Accelereren gaat verder goed. Enkel bij stationair schokt de motor.
De kleppen zijn nagekeken, onsteking terug afgesteld en zelfs de 123 ontsteking vervangen door een conventionele, geen resultaat.
Is de carbu aan een revisie toe of zijn er nog dingens die ik kan uitproberen ?
Kunnen sproeiers verslijten ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10368
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 juni 2011 12:19 AM
  [ # 367 ]

Stationnair sproeier? Kan een miniem vuiltje in zitten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 06 juni 2011 11:33 PM
  [ # 368 ]

Stationaire sproeier uitgeblazen, dat schiet niet op.
Kan de carterventilatie in het blok het stationaire toerental beinvloeden?
Moet dat ding niet ooit eens proper gemaakt worden ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25622
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 juni 2011 10:50 AM
  [ # 369 ]

hebben we het al over de gasklep assen gehad?

carter ventilatie lijkt me niet belangrijk

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 07 juni 2011 02:11 PM
  [ # 370 ]

Slechte bougiekabel?

knuffel

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 13 juni 2011 02:36 PM
  [ # 371 ]

De carbu 28/36DLE is er compleet af geweest en dat heeft geloond.
A L L E kanaaltjes zijn met perslucht uitgeblazen nadat ik de de carbu zo’n weekje in benzine heb ondergedompeld.
Van de week uit het clubmagazijn een nieuwe voetpakking gaan halen en deze met 2 pakkingen en sealing compound gemonteerd.
Zij startte als vanouds en het ‘geplof’ is weg. Ik krijg haar zelfs redelijk terug goed afgesteld.
Dit is belangrijk want mijn slipmoment en koppelingsregelaar dien ik terug af te stellen.
De koppelingsregelaar is ook vervangen : deze lekte op de benzine pomp en de gasklepvergrendeling werkte niet als de koppelingsregelaar op druk komt. Nu duwt die keurig mijn gaspedaal terug bij 3000rpm.
Als laatste loop ik nog een CO af te stelling te gaan doen, dan moet ie klaar zijn.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 13 juni 2011 06:02 PM
  [ # 372 ]

Goed bezig!

Citroen!

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 13 juni 2011 08:52 PM
  [ # 373 ]
DriverD schreef:

Goed bezig!

Thanks DriverD.
Ik begin beetje bij beetje te denken dat de carbu vuil is geworden van veel stil te staan en choke’n.
Zou dit een goede hypothese zijn ?

Maw,blijft een carbu proper als je veel rijdt en andersom, vervuilt je carbu als je er te weinig mee rijdt ?
Hier ben ik benieuwd naar.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25622
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 juni 2011 10:03 PM
  [ # 374 ]

ja dat heb je goed.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 12 juli 2011 02:21 PM
  [ # 375 ]

Ik heb weer tijd gevonden om te posten.
Ik denk dat de ademhalingsproblemen ( carbu ) over zijn. Ik heb afwisselend de onsteking en carbu afgesteld. Ze spint terug als een poesje en racet terug als een tijger! Naar mijn mening, kan ze nog beter afgesteld worden dan in WPHB. En dat ga ik dus proberen met meer vervroeging te geven zodat ze optimaal afgesteld staat.
De wagen rijdt goed, maar er is nog ruimte om ze beter af te stellen zonder dat ze pingelt. Ik hou mijn verbuik in het oog. Ik zit nu op momenteel 13l per 100km in gemiddeld verkeer ( stad + autosnelweg).
Target op autosnelweg : 8 à 9l op autosnelweg tegen 120km/h.

We hebben 3 weken verlof en dat ga ik grotendeels besteden aan de wagen, ze moet trouwens weer op jaarlijkse technische keuring.
let’s keep our fingers crossed. Van de week wordt de CO regeling gedaan en lichten gecheckt/goed gezet.
Dan wordt ze sexy gemaakt en gaat ze op de pijnbank..

Er is één dingentje die ik nog in orde moet brengen : achter mistlamp.
Ik heb een aansluiting gevonden op de klokkenteller. Plan is, glaasje vervangen door een amber/gele en aanlsluiten op de mistlamp.
De keuring verplicht een indicatie lamp voor mistlamp.
Nu is mijn vraag, indien ik gebruik wil maken van de lamp in klokken teller, moet ik de massa schakelen voor het lampje in klokkenteller op te lichten ?

Maw, is de lamp in klokkenteller, massa geschakeld ?

Thanks

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
 
25 van de 68
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook