1996 1.8i AUT - probleem met fans
Mu
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 30 mei 2011 12:49 PM

De laatste tijd doen mijn fans soms raar. Het gebeurt vaak dat ik in de auto zit en mijn fans beginnen te loeien bij ~78 gr. Soms springt het ‘STOP’ lampje ook aan. Na een korte tijd gaat dit weer uit. Soms gaan de fans dan ook uit, maar soms niet. Gebeurt ongeveer 2x p/week en ik rijd ong. 60 km p/dag. Temperatuurmeter staat meestal op net onder de 80 graden.

Ik heb nu afgelopen zaterdag mijn thermostaat vervangen. Motor is nu meestal rond de 80 graden en bij iets erboven slaan de fans netjes aan, maar wel hard, dus ik heb het idee dat ze alle twee aanslaan en op turbo stand. Is dit normaal?

Daarnaast slaan mijn fans af als ik de motor afzet, maar zodra ik de sleutel uit het contact trek beginnen de fans beide te draaien, terwijl de motor 80 graden is.

Mijn vraag is: wat kan hier aan de hand zijn, of is dit normaal gedrag? Ik heb de thermostaat vervangen omdat iemand een soortgelijk probleem had op het Xantia forum en dit was de eerste en de gemakkelijkste optie van vele.

Iemand een idee?

Profiel  

rien vdw
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141

- SpaceTourer C4
Gepost: 30 mei 2011 10:52 PM
  [ # 1 ]

Afgelopen winter gaf mijn Xsara een soortgelijke storing, oververhitting waarschuwing e.d.
Alle electrische contacten rond het thermostaathuis gereinigd en met kopervet ingesmeerd en de enge waarschuwingen zijn over.

als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook