Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
sans-pareil schreef:249.70 km/h @ 5200 tpm.
Dat is toch best mooi?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja, voor 270pk wel. Maar er is nog een boel te doen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Mark Gielen schreef:En wat vindt de koppeling hiervan, van al dit geweld ? Houdt die het een beetje vol
Mark
Koppelling is al geupgrade naar een 900nm variant met een hogedruk hydraulische bekrachtiging.
Los van de koppeling en alle andere motoronderdelen: wat vindt de koets ervan?
Gaat een CX met de constructie zoals die is niet vreselijk zwabberen als er dat soort krachten op komen?
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De voortrein van een CX is even solide als een spoorbrug. Daar merk je dus helemaal niets aan. En voor de rest het is niet bepaald een slappe auto vraag maar aan een oude schadehersteller om te weten te komen hoe leuk het is om te proberen om een CX recht te trekken.
Tot zover dus, geen enkele klacht, hij zit gewoon in twee keer knipperen op de 200 zonder drama. Bij lagere snelheden krijg je natuurlijk wielspin als je niet uitkijkt, maar dat is vrij logisch zonder traction control. Er is geen enkele zwabber of rarigheid bij voluit accelereren. Bochten gaan prima als je het gas er maar op houdt. Bij wegtrekken heb je wat last van de verschillende lengte van de aandrijfassen, maar dat heeft elke dwarse motoropstelling last van bij veel vermogen.
Ik vind het idee dat een CX er niet tegen zou kunnen maar vreemd. Er worden honda civics naar de 700pk gejaagd, en als je die draagarmen en ophanging bekijkt, dan is duidelijk waarom dat bij een CX geen enkel probleem is.
Kijk je moet niet verwachten dat je een CX van 270pk 400,000km kan rijden, wat misschien met een standaard gti t net aan wel kan. Maar dat de koets er minder goed tegen kan dan andere auto’s is een mythe.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Wanneer mag ik er een keer in rijden?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
En dan het koelsysteem weer aan gort?
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kan je op de dyno eigenlijk enigs sinds vaststellen wat je 0 - 100 tijd is? Of zal je dat in de praktijk moeten doen?
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mooi geweld !
hoe zijn de veerkarakteristiek en rijd eigenschappen als je deze Nm/pk’s over de weg of circuit slingert ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Arjan Verkade schreef:Kan je op de dyno eigenlijk enigs sinds vaststellen wat je 0 - 100 tijd is? Of zal je dat in de praktijk moeten doen?
Misschien rekenkundig op basis van de oude of van gemeten waarden.
Boven de ca. 40 km/u wordt namelijk de luchtweerstand een belangrijke factor en die heb je nauwelijks op de rollenbank.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
“Nauwelijks” ?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
0-100 tijd kan je niks mee op de rollerbank. Het is ook een naafrollerbank, een dynapack, dat is een stuk minder gezeur met een diravi/hp auto dan een normale bank. En ik denk dat 0-100 tijd nu wel ongeveer het maximale is wat we van een CX met standaard onderstel kunnen verwachten. Ik heb nog niet gemeten wat dat is, maar de belasting die nodig is om hem naar de max turbodruk te krijgen haalt hij denk ik niet op het stukje 0-100. Daarvoor moeten we het met minder versnellingen gaan doen ofzo.
Rijcomfort is op zich niet veranderd natuurlijk, daar heb ik behalve de 17 inch wielen en moderne banden niets aan gedaan (dat op zich is wel een enorm verschil natuurlijk). Wat merk je ervan. Dat ie hard gaat. En dat je sperdif nodig hebt bij het uit bochten accelereren. Verder niet veel. Alles gaat prima als je het gas er maar op houdt. Dat wordt wat uitvergroot ten opzichte van standaard. Ik moet nu misschien eens gaan nadenken over remmen. Je gaat zo gauw zo achtelijk hard dat stoppen niet geheel achteloos meer is.
Thijs mag er zeker niet in rijden. Ik ben nog aan het bijkomen van de vorige keer.
Verder ben ik net klaar voor de Citron Presse. Ik heb het oude contactslot er uit gesloopt en het starten anders gedaan, met schakelaars, ineens doen allemaal dashboard lampjes het veel beter. Oude contactslot was duidelijk gaar. Verder nog wat extra slangklemmen hier en daar toegevoegd tegen losklappende slangen, electra van het laadsysteem weer op orde, er was een nogal belangrijke moer verdwenen, dat is nu allemaal weer ok. Verder de tripmaster ingebouwd, al met al het grootste deel van de dag mee bezig geweest.
Eens kijken wat het wordt op de citron presse.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Succes
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo de SV heeft volledig probleemloos de Citroen Presse gereden, ondanks al het last-minute geknutsel er aan. Zelfs geen turboslangen losgeknald. Ik ben weer helemaal verliefd op de CX.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 17406
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
La beauté sauvage, in dit geval zelfs très sauvage. Je auto te horen voorbijsuizen was een genot!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik moet ook wel toegeven dat ik best wat plezier heb beleefd aan de reacties die ik achteraf heb gehad op de inhaalacties. De nieuwe setup maakt wel een beetje geluid als je turbo aan het werk zet…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!