Problemen met brandstofniveau indicatie
Fpronk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 15 februari 2011 04:26 PM

Goedemiddag,

Sinds een week of 3 heb ik een probleem met de indicatie van het brandstof niveau van mijn C2 1.4i. Na het krijgen van het signaal “brandstof niveau is laag” heb ik de auto weer volgetankt. Echter ging er voorheen dan ongeveer 33 liter in de tank, gaat er nu nog maar 20 a 25 liter in de tank alvorens de pompslang “afslaat.” Na het starten van de motor geeft de indicator op het dashboard aan dat de tank niet vol is (de bovenste 2 streepjes zijn niet zichtbaar). Ook het totaal aantal te rijden kilometers is gedaald. Voorheen gaf de boordcomputer aan dat met een volle tank 520 kilometer gereden kon worden en nu nog 400 km.

Bovenstaande is nu 4x gebeurd. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn en wat de oplossing voor dit probleem is. Kwestie van het laten resetten van de boordcomputer?? Kapotte sensor??

Bij voorbaat dank

Frank Pronk

Profiel  

volkerts
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15

Gepost: 31 mei 2011 10:48 AM
  [ # 1 ]

Ik ben geen technisch expert, maar ik heb onlangs gehoord dat dit te maken zou kunnen hebben met het brandstofdampterugvoer systeem. Als dit kapot is in je auto, slaat de tankslang eerder af, ondanks dat de tank niet vol is.

Vroeger ook gehad bij een andere auto, wat toen hielp is de slang op een andere manier in je auto steken en nog een (paar) keer proberen. Wel uitkijken dat je stopt als ‘ie afslaat omdat de tank vol is natuurlijk Wink

Succes!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook