Ook ik ben geheel Citrofiel
In omgekeerde volgorde:
2011 – Citroën DS3 1.6 THP
2010 – Citroën C4 VTS 180
2008 – Citroën C1
2006 – Citroën C2 1.6 VTR Sensodrive
2004 – Citroën Saxo 1.6 16V VTS
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
BX 1.6 TRS, BX 1.4, AX, Saxo, C3 - van ouders, na jaren OV (the horror) mijn eerste eigen auto, een C1, gekocht.
Ik ben geen echte Citrofiel, daarvoor moet je toch meer verslingerd zijn aan de zweverds denk ik dan. En hoewel de GSA van mijn ouders indertijd best wat potten kon breken spreekt het merk mij maar beperkt aan. Ja, de uitzonderlijke techniek is een pluspunt maar de “gewonere” modelletjes als de C1 t/m C4 enzo… nee.
Na ja, mijn autoverleden dan:
Saab 9000 (heerlijke reiswagen, helaas niet al te lang van mogen genieten)
Saab 99 (de oudste, uit 1969. Met een slecht spitfire motorblok maar o zo leuk. Zonde dat ik die niet meer heb)
Citroen ax 1.1RE (goedkoop, superlicht, reed toen al 1:22 en tot de 80 km/u kon niemand je bijhouden )
Citroen AX 1.1RE (ter vervanging van de vorige toen daar eens een vrachtwagen in naar binnen was komen rijden)
Citroen ZX Aura 1.6 (de “Citroen Astra”, maar een fijne wagen, ook voor de lange afstand. Jammer van de problemen met de brandstoftank)
Opel Omega 2.4 (bedrijfswagen naast de AX en later de ZX. Ruggenbreker met veel problemen)
Peugeot 306 XSi (leuke wagen en relatief snel, maar dat “stoere” motorgeluid gaat je al snel stierlijk vervelen)
Saab 9-3 2.0t (die heb ik bijna 10 jaar gereden. Heerlijke wagen maar met de misere van Saab geen toekomstperspectief)
VW Golf station 1.4 TSI (miskoop van de eeuw. Wat een emotieloos hok, ondanks de prettige motor met turbo en compressor. Na anderhalf jaar snel weggedaan)
Citroen DS3 1.6 THP (voorlopig een fijn wagentje achteraf wel wat aan de kleine kant)
De grootste stap tot nu toe denk ik:
2004 C5 V6 Exclusive Break
2000 Xsara Coupe VTR
1998 Xm V6 Exclusive (is er nog)
1998 Xm V6 Multimedia (is er nog)
1993 Peugeot 106 1.1i
(en nog een rijtje xm’s die wat korter gebleven zijn..)
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ga je ook DS3 rijden, Xsara Coupe?
Ik was de gene die de opmerking plaatste in mijn topic, ik heb wel eens begrepen dat ca. 60% van de DS3-kopers eerder geen Citroën reden en als ik dit topic zo zie komt dat wel ongeveer uit.
Zelf heb ik wel iets met Citroën. Mijn ouders rijden ongeveer sinds mijn geboorte Citroën (Visa, AX, 2x BX, 2x Xantia Break en nu C5 Break) en ik heb tot nu 3 BX-en gehad, een XM. Op dit moment heb ik een Visa en een Peugeot 106 Rallye naast mijn DS3
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 11-01-2011
- DS 3 1.6 e-HDi Airdream So Chic
Hiervoor reed ik een Seat Ibiza 1.9TDI uit 2000, 3 jaar en 90k in gereden. Daarvoor een Citroën Saxo VTR gehad. Zeker geen fan van franse auto’s maar de DS3 (en eigenlijk alle huidige Citroën’s) maken mij een klein beetje pro Citroën.
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
van huis uit altijd Citrofiel geweest.
maar ben zelf begonnen met:
Fiat panda 1000 bj 1986 jan. 1999 - nov. 1999
AX Axion 1.1 bj 1991 nov. 1999 - begin 2001 (Total loss)
ZX Furion 1.8 bj 1992 begin 2001 - dec. 2002
ZX 2.0 16v bj 1991 dec. 2002 - juli 2003
C3 1.6 16v senso bj 2003 aug. 2003 - maart 2011 (bekend als Blue Dolphin, diverse keren in Ahoy gestaan)
Hyundai i10 bj 2010 maart 2011 - tot levering DS3r (oude auto van mijn vriendin die nu al een E-hdi rijd.
en nu dus met smart aan het wachten op mijn DS3r.
Wat duurt wachten lang. pffff
Poekoek schreef:Ga je ook DS3 rijden, Xsara Coupe?
Ik was de gene die de opmerking plaatste in mijn topic, ik heb wel eens begrepen dat ca. 60% van de DS3-kopers eerder geen Citroën reden en als ik dit topic zo zie komt dat wel ongeveer uit.
Zelf heb ik wel iets met Citroën. Mijn ouders rijden ongeveer sinds mijn geboorte Citroën (Visa, AX, 2x BX, 2x Xantia Break en nu C5 Break) en ik heb tot nu 3 BX-en gehad, een XM. Op dit moment heb ik een Visa en een Peugeot 106 Rallye naast mijn DS3
Ja! Ik zou eigenlijk een C3 eHDi gaan rijden, maar die kon door citroen niet in mijn kleur met mijn opties geleverd worden.. Dit is prima opgelost met een alternatief:
Een Bleu Belle Ile DS3 met zwart dak, pack hifi, pack select confort, reservewiel etc.
Pack Perfo heb ik met opzet weggelaten, aangezien ik nogal snel last heb van mijn heup en die te veel opgesloten zit in die stoelen..
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 03-03-2011
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
gereden kms type auto
60k mazda 323 (gejat, teruggevonden & verkocht)
40k toyota corolla E10 (verkocht)
150k Citroen C5 (total loss)
40k Peugeot 406 (verkocht)
Peugeot 205 (nog steeds in bezit)
10k VW Polo (voorloop auto)
Citroen DS3 (lease)
iig zeer duidelijk wel PSA groep fan
DS3, Blanc Banquise/Noir Onyx, Pack Perfo, Pack Select Confort Myway
18 Mei 2011 Ds3 Ontvangst
01 Jun 2015 DS3 af, over naar captur… aircross 7mnd levertijd, was mij te lang.
Ik reed hiervoor een Honda Civic Hybrid. Letterlijk bij gebrek aan andere keuze (lease). Wat een kansloos ding. 1.3 liter met electro koffiemolen ondersteuning. Was op dat moment mijn enige optie om te leasen. Zo’n ding is gewoon niet wat als je 60000km per jaar op de weg zit…
Daarvoor alleen maar Duits gereden, BMW, Audi en VW. En daar ligt ook mijn hart. Nu de eHDI DS3, ook weer lease. Ik moet zeggen, moest nooit wat van Citroen hebben, maar dit bevalt me prima
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 03-09-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Voor mij is het m’n eerste auto, nadat ik een VW Polo (2010) als voorloopauto had gereden. Citroën is voor mij nooit een merk geweest waar ik iets voor had. Omdat ik zowel niks van de historie wist en ook niks met rally had was het gewoonweg “just another brand.”
Dat veranderde in één keer toen ik voor het eerst een afbeelding zag van de DS3. Wát een auto zeg! Pittig, uitdagend, chique en bovenal uniek. Ik ben me in één keer gaan interesseren voor auto’s en vooral ook het merk Citroën, wat een erg mooie historie heeft. De DS-lijn voegt echt iets toe aan de markt, en dat vind ik zo mooi. Dit in tegenstelling tot zovele andere merken, waarbij er gewoonweg het geijkte verkrijgbaar is. Citroën is dus lekker eigenzinnig bezig, op een stijlvolle manier, en dat mag ik wel! Dus in die zin zou je kunnen stellen dat de DS3 van mij een Citroën fan heeft gemaakt.
Echter, voor mijn volgende wagen zie ik tegen die tijd wel weer waar ik beland. Zeker als de DS3 mij niet in de steek laat zal ik over een aantal jaar weer bij de Citroën dealer staan voor een proefrit met wat op dat moment naar mijn smaak de mooiste wagens op de markt zijn. Wellicht een licht vernieuwde DS4? Ik kijk er nu al naar uit, want dit is op het moment mijn favoriete wagen op de markt. Maar merkvast zou je mij absoluut niet kunnen noemen, het zal altijd van het actuele aanbod afhangen.
Ik had hiervoor een 9 jaar oude Fiat Stilo Diesel (1.9 JTD), en heb ook nog een Boxster S staan. De DS3 e-hdi is voor het dagelijkse gebruik, de vakantie, en zeg maar het grote kilometers maken etc, de andere wagen is voor af en toe wat anders. Allebei prima wagens maar zeer verschillend, het afwerkingsniveau is voor de DS3 wel een stukje minder maar dat geldt ook voor de kosten.
PSspike schreef:Zeker geen fan van franse auto’s maar de DS3 (en eigenlijk alle huidige Citroën’s) maken mij een klein beetje pro Citroën.
Is ook op mij van toepassing. De Peugeot RCZ deed mij ineens naar franse auto’s kijken, en even later kwam de DS3 in beeld. Overigens had ik wel al als tweede auto een Peugeot 207cc, maar dat is meer omdat er verder geen fatsoenlijke betaalbare cabrio’s zijn met stalen dak.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 01-05-2011
- C4 (2004-heden) Cactus Shine ETG
Ik was een straffe Nissan Primera rijder voor vele jaren. Altijd een beetje huiverig geweest voor Franse auto’s.
Maar ja, als je deze ziet en verliefd wordt…..
Bij deze mijn auto historie, zoals je kunt zien ben ik nooit echt merktrouw geweest, hoewel er veel fransen bij zitten.
De enige auto waar ik ooit spijt van heb gehad is de Opel Astra waar ik over de drie jaar verspreid voor ongeveer 5000-6000 euro aan gerepareerd heb.
Aan de Ford (ook een HDI-motor) heb ik ook eens een grote reparatie gehad (4 verstuivers & pomp) voor E3000,- maar dat was dan ook de enige reparatie en pas na 320.000km.
2011 - heden—> Citroen DS3 e-HDI (nieuw) 0-11.000km
2009 - 2011—> Toyota Aygo (nieuw) 0-60.000km
2009 - 2005—> Ford Mondeo 2.0tdci automaat (2003) 150.000-380.000km
2002 - 2005—> Opel Astra 1.7 dti (2000) 100.000-220.000km
2000 - 2002—> Renault Megane Coupe (1996)
1999 - 2000—> Citroen ZX Volcane (1992)
1997 - 1999—> Renault 5 (1988)
Verder heb ik toen ik een nieuwe auto zocht, naast de DS3 ook naar een Peugeot RCZ HDI en een VW scirocco TDI gekeken. Echter het kostenplaatje (geen BPM en geen MRB tot 2014 is het nu geworden) gaf duidelijk de doorslag voor de DS3. Zeker het MRB-vrije stuk vond ik een groot voordeel.