Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Soms loop je wel eens ergens tegenaan….juist als je het niet verwacht!
Zo’n dag was het vandaag. Ineens stonden we oog in oog met een om aandacht vragende GS break Club uit 1978. Het baasje gebeld, die kwam een kwartier later en een half uur later waren we de trotse eigenaren!
Gezien de geringe aanschafprijs is het alles behalve een showroom exemplaar. Gebreken zijn er ook, toch is de bodem vrijwel ok! Er moet een andere deur in, de reeds geschuurde en deels geverfde carosserie heeft een likje verf nodig en de techniek moet een flinke beurt hebben!
Te leuk om te laten staan, te goed om te slopen, te slecht om veel te betalen.
Wat gaan we dus doen? De techniek even op orde brengen zodat het fatsoenlijk rijdt, de auto een nieuw laagje verf geven niet te moeilijk gewoon met de roller. Het zal een low budget project worden. Gewoon voor de lol en omdat het jammer zou zijn als de slopershamer gehakt zou maken van deze leuke auto!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
LEUK heel veel plezier met je aanschaf! Zoals iedereen hier gelijkt roept bij een nieuwe auto FOTO’S altijd welkom!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Hee, da’s volgens mij die break die een tijdje geleden nog bij de loop/sloop stond op MP. Had geel en wit plaatwerk en ik meende dat er ergens een gat in een bovendorpel zat. Zelf nog aan gedacht ivm onderdelen… Leuk dat ze nu wordt gered!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Gaaf!
@midfriesland: idd, dat is ze. En een GS had CEE-IKS nog niet gehad. Het wordt echt één grote Opron-show in de schuur in Berkel: drie GS/break en een stuk of wat CX-en…
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Hey wat leuk dat er al een fotootje in het topic staat! De deur aan de bestuurderskant is slecht, verder valt het wel mee met de roest! Het is meer de techniek die een aandacht verdient. Het is gewoon een grappige auto die beter verdient dan weg te kwijnen.
We zitten te denken er wellicht een soort van citroën service auto van te maken. Nu is de auto toch al min of meer met de roller geverfd, dus veel er aan verprutsen kan niet!
Iemand leuke ideeen voor een mooie upgrade? Foto’s van voorbeelden zijn natuurlijk welkom:)
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Een paar van die stickers heb ik nog wel liggen, niet zo groot als op de foto, maar komt wel een eind in de richting. Mag je hebben tegen portokosten (mits ze op de GS belanden natuurlijk )
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010
- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Als CEE-IKS je belt met de mededeling dat er zelfs al een heuse topic op CFNL is geopend, dan rest mij niet anders dan als de wiedeweerga een GS toe te voegen aan de afdeling “mijn Citroëns”. Jaja, de vreugde wordt gedeeld: de diepte investering is samen gemaakt. Lachen, zo’n mini-cx .
De Service hierboven is wel heel erg mooi! En wit! Een GS Service in het “service-geel” is natuurlijk ook erg mooi, maar we wilden het rollen beperken tot de buitenkant. Geel van buiten en wit van binnen slaat natuurlijk nergens op; we willen geen dubbel-vla-gs. Nog afgezien van het achterportier wat de service niet heeft. Kortom: ze blijft wit en we gaan gewoon uitvinden welke Histor tint het beste in de buurt komt van blanc meije (RAL 9010?) .
Iemand een kleurtip?
Je suis ZEN dans ma Citroën
Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
25trd schreef:Een paar van die stickers heb ik nog wel liggen, niet zo groot als op de foto, maar komt wel een eind in de richting. Mag je hebben tegen portokosten (mits ze op de GS belanden natuurlijk )
Wow dat zou natuurlijk helemaal te gek zijn
Heb je een PM gestuurd!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je hem nou een beetje dik in de verf zet ( wel autolak nemen hoor!!) kan je hem daarna nat met korrel 1200 en daarna korrel 2000 schuren. Dan pak je de poetsmachine met commandant 3 of 4 en poetsen maar. Moet jij eens kijken hoe mooi dat kan worden! Deel voor deel, rustig aan de tijd voor nemen als de lak écht goed is doorgehard ( minimaal 14 dagen dus).
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
waterman schreef:Als je hem nou een beetje dik in de verf zet ( wel autolak nemen hoor!!) kan je hem daarna nat met korrel 1200 en daarna korrel 2000 schuren. Dan pak je de poetsmachine met commandant 3 of 4 en poetsen maar. Moet jij eens kijken hoe mooi dat kan worden! Deel voor deel, rustig aan de tijd voor nemen als de lak écht goed is doorgehard ( minimaal 14 dagen dus).
Kijk daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht, maar vind het echt een goeie tip dit. Het hele project is eigenlijk begonnen als een grapje afgelopen zondagmiddag. Gewoon low budget lol, maar ik ben natuurlijk niet te beroerd om er een paar extra uurtjes in te steken om te zorgen dat het een mooi geheel gaat worden.
mcmlxxiv: Dat wordt dan toch een diepte-investering in een grote pot Blanc Meije, en aangezien schuren jouw hobby is kun je vast mentaal gaan voorbereiden. Sowieso moeten we ons ook bekwamen in het schuren en plamuren voor de AZ (en die moet wel profi gespoten worden) Ik heb er al zin in!!!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is wel belangrijk dat je voldoende laagdikte hebt. Wat IK zou doen: voorbewerken, rollen in de kleur. De eerste laag even laten aandrogen, dan de 2e laag. Dan goed laten drogen, een dag of 2 ofzo.. Schuren met 1200 nat, weer heel goed ontvetten en stofvrij maken, nog één mooie laag in de kleur en dat dan 14 dagen laten uitharden. En daarna deel voor deel aan de gang met het poetsverhaal.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
DriverD schreef:
Ik zat al heel erg te verzinnen welke stickers ik op mijn GSAtje wil hebben.
Geloof dat ik er nu achter ben haha
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zoiets: (Maar dan gewassen ):
?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
whaha, werkt blijkbaar aanstekelijk, even je hoofd onder de kap terwijl ik LHM ververs! Mooiman, dit wordt vast een geweldig voiture, ben benieuwd. Komt ze vlug naar de schuur of moet de AZ eerst af?
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99