dat moet wel; ‘t blijft tenslotte dezelfde koets
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
tot op heden had ik de indruk dat de airco het nog wel redelijk trok;
eerst even raampje open om de airco een beetje te helpen en dan bleef het redelijk koud.
Vandaag met 30 graden in Limburg was het echter andere koek: niet koud te krijgen ...
Nu is er weleens opgemerkt dat de airco in een CX natuurlijk een oude airco is, maar krijgen jullie het wél koud met buitentemperaturen van deze omvang?

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Yep.
Maar op 17 april poste je zelf toch al dat de airco weer eens opnieuw afgeperst mocht worden?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
weet ik, maar omdat het in de tussentijd wel goed ging, dacht ik dat het misschien zo hoorde;
d.w.z dat de a/c van een CX deze temperaturen gewoon niet trekt ...
Koud is een groot woord natuurlijk! Ik heb wel eens op een dag met 30 graden lekker in mijn shirt met korte mouwen zeer genoeglijk twee uur op de snelweg gereden, en daarna heerlijk fris uitgestapt. Maar koud, nee..
Citroën CX, verder nix..

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Alles is relatief. Maar met de airco vol open en de wind op mijn knie wordt mijn been na een tijdje toch vervelend koud.
Of ik heb gewoon een steengoeie airco in mijn CX. Toch een gemiste kans voor je…
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

- CX 25 GTi Turbo 2
Volgens mij krijg je het in de meeste auto’s niet echt lekker bij 30 graden en volledige zon op de auto.
Misschien met uitzondering van de huidige dure jongens die rondom warmtewerend glas hebben.
In mijn Xsara krijg ik het altijd prima koud met de climate control.
Maar bij 30 graden volledig in de zon in de file staan is dat ook geen pretje.
Op 1 of andere manier wordt het wel koud in de auto, maar toch voel je dat de zon er vol op staat. Eigenlijk kan je net niet de balans vinden tussen TE koud en TE heet. Vooral de rechter voet die vlak naast een roostertje zit heeft het dan erg koud
Goed het is allemaal wel een stukje beter dan zonder airco in de file natuurlijk.
Zoals gezegt alles is relatief
jullie hebben blijkbaar allemaal langere benen dan ik; ik heb geen koude knieën (maar het roostertje staat dan ook op mijn hoofd gericht ...).
De lucht die uit de ventilatieroosters komt, is wel kouder dan de omgevingslucht, maar zeker niet “echt koud”. De airco van onze familievrachtwagen, die onlangs opnieuw gevuld is, doet het beduidend beter. Zal toch eens meten met een thermometertje.

- CX 25 GTi Turbo 2
Als je een aantal jaar geen onderhoud aan de AC heb gedaan kan dat natuurlijk nooit geen kwaad om even te laten doen

Totaal aantal Berichten: 1066
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Bij mij staat na 2 minuten het ijs op de slang van de compressor maar mijn systeem is recent opnieuw afgevuld.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Totaal aantal Berichten: 7586
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hm, dat moet ik dan ook maar weer eens laten doen. Ik moet eerst met open raam rijden en dan een kwartiertje met de airco vol aan en dan pas is het prettig. Twee jaar terug is dat ding nog ‘dicht’ verklaard - en omdat de schakelaar kapot is staat ie echt altijd aan. (Niet dat ik vaak rij - maar toch).

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dicht of niet, de werking neemt toch af na verloop van tijd.
na heel wat overpeinzingen, zowel op als naast het forum, is het tijd geworden een kloek besluit te nemen. De spaarpot trekt het naar behoren onderhouden van een CX niet langer, zeker niet nu de familie-vrachtwagen ook kuren begint te vertonen. (Lees: die is aan het overlijden, maar de auto en mevrouw Tinfoil willen het nog niet weten ...).
De dame afrijden vind ik zonde, daarom biedt ik haar te koop aan, in de hoop dat een liefhebber haar een goed onderdak biedt. Dus ook hier, met de alom bekende pijn in het hart: CX te koop ...
Als jullie dachten daarmee van mij af te zijn, hebben jullie het mis; er zit nog iets in de koker en in afwachting van betere tijden zal ik jullie blijven stalken op het forum.

Totaal aantal Berichten: 7586
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ai. Tja. Nou ja, zolang je inderdaad maar terugkomt.
PS: naar aanleiding van mijn opmerking hierboven: de temperatuur in mijn auto maar eens flink lager gezet dan normaal en wat blijkt: we kunnen bibberen bij de airco