177 van de 224
« Eerste  < Vorige 175 176 177 178 179 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 30 mei 2011 11:50 PM
  [ # 2641 ]
sans-pareil schreef:

249.70 km/h @ 5200 tpm.

Dat is toch best mooi?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 mei 2011 11:56 PM
  [ # 2642 ]

Ja, voor 270pk wel. Maar er is nog een boel te doen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 31 mei 2011 12:13 AM
  [ # 2643 ]
sans-pareil schreef:
Mark Gielen schreef:

En wat vindt de koppeling hiervan, van al dit geweld ? Houdt die het een beetje vol

Mark

Koppelling is al geupgrade naar een 900nm variant met een hogedruk hydraulische bekrachtiging.

Los van de koppeling en alle andere motoronderdelen: wat vindt de koets ervan?
Gaat een CX met de constructie zoals die is niet vreselijk zwabberen als er dat soort krachten op komen?

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 31 mei 2011 12:31 AM
  [ # 2644 ]

De voortrein van een CX is even solide als een spoorbrug. Daar merk je dus helemaal niets aan. En voor de rest het is niet bepaald een slappe auto vraag maar aan een oude schadehersteller om te weten te komen hoe leuk het is om te proberen om een CX recht te trekken.

Tot zover dus, geen enkele klacht, hij zit gewoon in twee keer knipperen op de 200 zonder drama. Bij lagere snelheden krijg je natuurlijk wielspin als je niet uitkijkt, maar dat is vrij logisch zonder traction control. Er is geen enkele zwabber of rarigheid bij voluit accelereren. Bochten gaan prima als je het gas er maar op houdt. Bij wegtrekken heb je wat last van de verschillende lengte van de aandrijfassen, maar dat heeft elke dwarse motoropstelling last van bij veel vermogen.

Ik vind het idee dat een CX er niet tegen zou kunnen maar vreemd. Er worden honda civics naar de 700pk gejaagd, en als je die draagarmen en ophanging bekijkt, dan is duidelijk waarom dat bij een CX geen enkel probleem is.

Kijk je moet niet verwachten dat je een CX van 270pk 400,000km kan rijden, wat misschien met een standaard gti t net aan wel kan. Maar dat de koets er minder goed tegen kan dan andere auto’s is een mythe.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 31 mei 2011 09:23 AM
  [ # 2645 ]

Wanneer mag ik er een keer in rijden?

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 31 mei 2011 10:02 AM
  [ # 2646 ]

En dan het koelsysteem weer aan gort? Laughing

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 mei 2011 10:05 AM
  [ # 2647 ]

Kan je op de dyno eigenlijk enigs sinds vaststellen wat je 0 - 100 tijd is? Of zal je dat in de praktijk moeten doen?

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 31 mei 2011 12:51 PM
  [ # 2648 ]

mooi geweld !

hoe zijn de veerkarakteristiek en rijd eigenschappen als je deze Nm/pk’s over de weg of circuit slingert ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 31 mei 2011 04:33 PM
  [ # 2649 ]
Arjan Verkade schreef:

Kan je op de dyno eigenlijk enigs sinds vaststellen wat je 0 - 100 tijd is? Of zal je dat in de praktijk moeten doen?

Misschien rekenkundig op basis van de oude of van gemeten waarden.

Boven de ca. 40 km/u wordt namelijk de luchtweerstand een belangrijke factor en die heb je nauwelijks op de rollenbank.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 mei 2011 04:47 PM
  [ # 2650 ]

“Nauwelijks” ?

Citroen!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 juni 2011 01:22 AM
  [ # 2651 ]

0-100 tijd kan je niks mee op de rollerbank. Het is ook een naafrollerbank, een dynapack, dat is een stuk minder gezeur met een diravi/hp auto dan een normale bank. En ik denk dat 0-100 tijd nu wel ongeveer het maximale is wat we van een CX met standaard onderstel kunnen verwachten. Ik heb nog niet gemeten wat dat is, maar de belasting die nodig is om hem naar de max turbodruk te krijgen haalt hij denk ik niet op het stukje 0-100. Daarvoor moeten we het met minder versnellingen gaan doen ofzo.

Rijcomfort is op zich niet veranderd natuurlijk, daar heb ik behalve de 17 inch wielen en moderne banden niets aan gedaan (dat op zich is wel een enorm verschil natuurlijk). Wat merk je ervan. Dat ie hard gaat. En dat je sperdif nodig hebt bij het uit bochten accelereren. Verder niet veel. Alles gaat prima als je het gas er maar op houdt. Dat wordt wat uitvergroot ten opzichte van standaard. Ik moet nu misschien eens gaan nadenken over remmen. Je gaat zo gauw zo achtelijk hard dat stoppen niet geheel achteloos meer is.

Thijs mag er zeker niet in rijden. Ik ben nog aan het bijkomen van de vorige keer.

Verder ben ik net klaar voor de Citron Presse. Ik heb het oude contactslot er uit gesloopt en het starten anders gedaan, met schakelaars, ineens doen allemaal dashboard lampjes het veel beter. Oude contactslot was duidelijk gaar. Verder nog wat extra slangklemmen hier en daar toegevoegd tegen losklappende slangen, electra van het laadsysteem weer op orde, er was een nogal belangrijke moer verdwenen, dat is nu allemaal weer ok. Verder de tripmaster ingebouwd, al met al het grootste deel van de dag mee bezig geweest.

Eens kijken wat het wordt op de citron presse.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 juni 2011 07:25 AM
  [ # 2652 ]

Succes

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 juni 2011 01:15 PM
  [ # 2653 ]

Zo de SV heeft volledig probleemloos de Citroen Presse gereden, ondanks al het last-minute geknutsel er aan. Zelfs geen turboslangen losgeknald. Ik ben weer helemaal verliefd op de CX.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17406
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 05 juni 2011 02:46 PM
  [ # 2654 ]

La beauté sauvage, in dit geval zelfs très sauvage. Je auto te horen voorbijsuizen was een genot!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 juni 2011 05:57 PM
  [ # 2655 ]

Ik moet ook wel toegeven dat ik best wat plezier heb beleefd aan de reacties die ik achteraf heb gehad op de inhaalacties. De nieuwe setup maakt wel een beetje geluid als je turbo aan het werk zet…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
177 van de 224
« Eerste  < Vorige 175 176 177 178 179 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook