De navolgende ervaring:
In de maand mei voor het eerst met de Tourer en caravan op pad geweest naar Frankrijk.De caravan, een Sprite ,
weegt 1500kg.
De gereden route: vanuit Friesland ,Maastricht,Spa- Ardennen,Epinal-Elzas,Jura ,Chambery -Savoi. Dus RN’s en D wegen.Met toch wel aardige hellingen en bochtenwerk.
Totaal circa 2800km.Brandstofverbruik 11.0 liter/100km. dus 1 op 9 !!! Gemiddelde snelheid 57 km/uur.
Naar mijn mening is het brandstofverbruik [ benzine] zeer acceptabel.
Op vlakke weg of lichte hellingen voornamelijk in zijn 5 gereden
De motor doet het goed met het nemen van hellingen,soms meer dan 12 %. .De hydraulique is met caravan- rijden ideaal.
De automatische elektrische handrem is voor mij nog steeds geen pluspunt op deze C5.
Al met al ben ik zeer tevreden met de C5[fase 3]als caravantrekker.
Totaal aantal Berichten: 255
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Dat is leuk om te horen.
Wij hebben ook een caravan die 1500 kg weegt (althans inclusief belading mag wegen).
Ik heb deze met een Ford C-Max 2.0 liter diesel (136pk) en een Hyundai Tucson 2.0 liter benzine (140pk) getrokken.
De benzine viel niet tegen maar je kunt niet met piepende banden wegrijden zoals bij een Diesel. Dat ding had zo’n enorme trekkracht!
We rijden een Ds3 voor dagelijks gebruik maar hebben de 2.0 liter benzine voor de caravan. Omdat ik geen ervaring heb met lichtere motoren is het goed te horen dat dit mogelijk is.
Is de 1.6 THP een diesel of benzine?
Totaal aantal Berichten: 7810
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
THP is benzine, 156 pk.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De Peugeot 508 is met dezelfde motor caravantrekker van het jaar geworden, dus dat zit wel goed.
Vreemd is wel dat citroen lagere trekgewichten opgeeft.
En waarom bevalt de automatische elektrische handrem niet? Ik heb deze op mijn C4GP samen met de hill-holder en dat bevalt me juist uitstekend. Je geeft gas en de rem lost automatisch, wat wil je nog meer?
Dat is goed nieuws zeker als je je bedenkt dat wij met onze hdi bj 2003 een op 10 halen ook met 1500 kg als caravan ben benieuwt wat hij solo verbruikt