2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
vering break
Gepost: 01 juni 2011 11:26 PM
  [ # 16 ]

Heeft een CX niet, behalve (soms) de Breaks aan de achterzijde.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 juni 2011 11:36 PM
  [ # 17 ]

dus…..?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 01 juni 2011 11:40 PM
  [ # 18 ]

Dus niks, want hij heeft geen Break.
Dus eigenlijk: als het membraan gaar is, hele bol vervangen!  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 01 juni 2011 11:45 PM
  [ # 19 ]

Hij heeft toch wel een break? (topictitel).
En een nieuw draadje begonnen want vlgs mij heeft Waterman in het vorige draadje hierover gemeld dat er deelbare bollen op zitten?

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 juni 2011 11:46 PM
  [ # 20 ]

nee? hoe heet dit topic?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 02 juni 2011 12:05 AM
  [ # 21 ]

Oeps, niet goed gekeken! Ik keek onder zijn avatar en las daar in de gauwigheid: ‘CX Pallas’
stupid

Oké als er deelbare bollen opzitten, en bij Breaks is dit dikwijls het geval, zou het membraan misschien vervangen moeten/kunnen worden.
Da’s dus goed nieuws want dat biedt meer perspectieven!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 juni 2011 12:07 AM
  [ # 22 ]

Nee want de bollen zijn op druk! een kapotte membraan geeft een druk van nul. Ik denk dat er verkeerde bollen opzitten. gelaste voorbollen of zo..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 02 juni 2011 12:43 AM
  [ # 23 ]

Ja, maar bij Chyparse weten ze toch wel welke druk een achterbol van een CX Break moet hebben??
Gelaste voorbollen hebben een druk van 75 Bar, de druk voor een CX Break bol (achterzijde) zou 35 bar moeten zijn. Van de Berline is dat 40 bar.

Daarom vroeg ik dus: “wat waren de meetresultaten precies?”  Dus welke getallen rolden daaruit?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Mtjf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 26-09-2009

- CX 25 Pallas IE handgeschakeld
Gepost: 02 juni 2011 11:24 AM
  [ # 24 ]

Ik dacht 38 en 37 bar opgepompt tot 40 bar moet goed zijn. Heb het deelbare gedeelte met hem besproken en volgens de monteur maakt dat slechts een miniem verschil. Als er nou comfort bollen onder hadden gezeten. Was het een andere verhaal geweest. Dus geen deelbare bollen. Verder kraakt de achterkant niet hij komt mooi omhoog zonder schokken. Toch een verwarde achterste hoogte regelaar misschen. Gezien het beide kanten betreft?

Mtjf

Profiel  
 
Gepost: 02 juni 2011 12:06 PM
  [ # 25 ]

Maar zou de auto er dan ook niet als een dragracer bijstaan??  Met de achterzijde helemaal omhoog? Of in elk geval hoger dan de voorzijde?

huh

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Mtjf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 26-09-2009

- CX 25 Pallas IE handgeschakeld
Gepost: 02 juni 2011 12:13 PM
  [ # 26 ]

Nee geen dragster.

Het wel tegenvallen rijd je 16 jaar cx krijg ik mijn eerste hydrolische probleem!
Ga mijn werkplaats handboek maar eens opzoeken.

Mtjf

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 juni 2011 01:54 PM
  [ # 27 ]

Let wel op dat je NIET aan de hoogte regelaar zit als je er onder ligt.!!!!!!!
Doe dit alleen op een brug !!!!

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mtjf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 26-09-2009

- CX 25 Pallas IE handgeschakeld
Gepost: 02 juni 2011 02:00 PM
  [ # 28 ]

He Frank,

bedankt voor de zorgen. Was het niet van plan.
vr gr M.

Mtjf

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 19 juni 2011 08:40 PM
  [ # 29 ]

Is het systeem niet gewoon vervuild? Ik begreep dat er reinigingsolie is bij chyparse. Of is je systeem nog niet zo lang geleden gereinigd?

Mij break stuiterd me ook te veel. Als het goed is zijn de bollen een jaar geleden, als onderdeel van de koop, gecontroleerd/vervangen. Wat gek genoeg wel een beetje hielp was de druk in de banden. Ik had ze wat te vol. En ik denk dat er bij mij ook een onbalans in de banden zit.

succes met de zoektocht, ik hoor graag hoe het afloopt,

Groet, David

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 19 juni 2011 10:30 PM
  [ # 30 ]

Ik kwam net een draadje tegen (HP-Systeem Spoelen volgens “oud” Recept) waarin wordt gesproken over het spoelen van het systeem. Is dat niet iets?

Groet, David

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook