Opnieuw problemen Citroen Xsara type 1
ReneP
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117

- Xsara break ligne prestige
Gepost: 03 juni 2011 10:42 AM

Opnieuw problemen met mijn Xsara 1.6 break….

Gisteren wou ik de verlichting van het dashboard vervangen, dus uitbouwen…. ging niet lukken want alles was op 1 torxscroef na los, maar de laatste, linksboven voor de klokkenwinkel was schijnbaar al eerder rondgedraaid. Krijg die er dus op geen enkelen manier eruit. Even later doe ik de bestuurdersdeur open en *knap* handvat afgebroken!! Kijk ik verder even onder de motorkap, zie ik koelwater uit de radiateur komen, linksboven (ontluchtingsscroef). Deze zit goed dicht! Stap ik in de wagen, zie ik ineens dat de snelheidsmeter aan de verkeerde kant van het palletje staat, dus onder de 0! Deze auto zou in perfecte staat zijn toen ik hem kocht bij de garage…. Even een lijstje wat langs is gekomen en of nog moet gebeuren

Vernieuwd:
- Klepdekselpakking
- 4 nieuwe banden

Wat nog moet
- Dashboardverlichting
- Aanwijzer snelheidsmeter
- Deurklink bestuurderskant
- Uitlaat
- Radiateur
- Trommelrem rechts achter

Zo langzamerhand word ik een beetje moe van Citroen.. voorheen 2 bx-en gereden, heerlijke wagens, ook teveel problemen. Ik twijfel of ik de wagen nog verder klaar maak, moet zakt me in de schoenen met citroen’s…... misschien verkoop ik de xsara….

Citroen C4
03-TN-GB

Profiel  

ReneP
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 03 juni 2011 12:14 PM
  [ # 1 ]

** UPDATE **

De stand van de snelheidsaanwijzer zojuist opgelost door de accupool eraf te halen, vonken veroorzaken. Dus die staat weer goed, alleen heb ik nu een giga afwijking in de snelheid…. rij ik 50 in de 4e (ongeveer 1800 toeren) geeft hij een 37km p/uur aan…...

Citroen C4
03-TN-GB

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7778

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 03 juni 2011 07:11 PM
  [ # 2 ]

Nog een keer proberen de accu los te halen, maar houd er rekening mee dat de stappenmotor van de snelheidsmeter wijlen is.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 03 juni 2011 08:45 PM
  [ # 3 ]
ReneP schreef:

Zo langzamerhand word ik een beetje moe van Citroen

Oh ja, een opel zou dit nooooooit hebben…

Ik word van dit soort opmerkingen altijd doodmoe.
één wagen met nukken en het hele merk is meteen k%t

nono

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 03 juni 2011 10:35 PM
  [ # 4 ]

Tja,

wat heb je betaald voor die wagen en wat heeft ie gelopen en als je nog garantie oid hebt ga je terug naar de garage, verder wen er maar aan er zal wel eens iets kapot gaan bij een oudere auto.

Deurklink = standaard nieuwe kost 20 euro bij de dealer

banden - die slijten

uitlaat en remmen idemdito

dashbordverlichting zijn ook maar lampjes, thuis gaat er ook wel eens eentje kapot.

en die raditor gaat ook wel eesn lekken

ik persoonlijk vind dit allemaal geen onoverkoombare dingen en met het ouder worden van auto’s vrij normaal. Overingens ging bij mij laats ook de sproeierpomp kapot dus die zal er ook nog wel aan zitten te komen als ie nog niet vv is.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

ReneP
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 04 juni 2011 12:48 AM
  [ # 5 ]
René schreef:
ReneP schreef:

Zo langzamerhand word ik een beetje moe van Citroen

Oh ja, een opel zou dit nooooooit hebben…

Ik word van dit soort opmerkingen altijd doodmoe.
één wagen met nukken en het hele merk is meteen k%t

nono

Lees goed…. is niet een wagen, maar m’n 3e van Citroen. Maar de beslissing is gemaakt, hij gaat de deur uit. Kosten worden me te hoog om dit alles te laten doen bij een garage en zelf ben ik lichamelijk niet meer in staat (helaas) om dit alles nog zelf te fixen.

Citroen C4
03-TN-GB

Profiel  

ReneP
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 04 juni 2011 12:50 AM
  [ # 6 ]
2d schreef:

Nog een keer proberen de accu los te halen, maar houd er rekening mee dat de stappenmotor van de snelheidsmeter wijlen is.

Waar bevind die zich, achter het dashboard, motorruimte?

Citroen C4
03-TN-GB

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7778

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 juni 2011 01:02 AM
  [ # 7 ]

In het tellerhuis zelf.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

ReneP
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 04 juni 2011 01:05 AM
  [ # 8 ]
2d schreef:

In het tellerhuis zelf.

Dan zal dus de hele tellerwinkel in zijn geheel overgezet moeten worden (b.v. door een van de sloop?)

Citroen C4
03-TN-GB

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 04 juni 2011 01:09 AM
  [ # 9 ]

Zijn dat dezelfde tellers als in de C5?

Profiel  

ReneP
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 04 juni 2011 01:12 AM
  [ # 10 ]
René schreef:

Zijn dat dezelfde tellers als in de C5?

Hmm… die van m’n stiefpa er maar uithalen dan? Die rijd al enige jaren C5…..

Citroen C4
03-TN-GB

Profiel  

Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 05 juni 2011 10:55 AM
  [ # 11 ]
2d schreef:

Hmm ik vraag me af of dit bij mij ook een probleem kan zijn. Mijn snelheidsmeter geeft altijd 15 - 20 km/u sneller aan dan in werkelijkheid (bijv. 100 bij 80 km/u rijd en 65 bij 50 km/u).

Dacht altijd dat dit misschien een instelling was ofzo (ben niet zo technisch) omdat er 15” VTS velgen onder zitten..

Profiel  

ReneP
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 05 juni 2011 10:59 AM
  [ # 12 ]
Flapdrol schreef:
2d schreef:

Hmm ik vraag me af of dit bij mij ook een probleem kan zijn. Mijn snelheidsmeter geeft altijd 15 - 20 km/u sneller aan dan in werkelijkheid (bijv. 100 bij 80 km/u rijd en 65 bij 50 km/u).

Dacht altijd dat dit misschien een instelling was ofzo (ben niet zo technisch) omdat er 15” VTS velgen onder zitten..

Heb enkele uren de accupolen eraf gehad. Helaas daarmee niet gered. De teller geeft nog steeds 38km p/uur aan als ik 50 rijd…. Dus, de stappenmotor zou dan inderdaad om zeep zijn. Heeft iemand een idee wat zoiets zou mogen kosten?

Citroen C4
03-TN-GB

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 05 juni 2011 02:09 PM
  [ # 13 ]

Staat de teller wel op nul?

Hij kan verschoven zijn.

Profiel  

ReneP
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 05 juni 2011 08:46 PM
  [ # 14 ]

De teller staat netjes op 0. Vandaag via GPS (Vdo-dayton navigatie) de afwijking opgemeten… 12Km p/uur te weinig geeft hij aan.
Heb ook nog een probleem met de dashboard verlichting. Deze is compleet uitgevallen, een zekering knapte, deze vervangen, deed het heel even en hoorde een *pets*, brandend geurtje en alles was weg. Alle zekeringen doorgemeten (niet de relais), maar deze zijn allemaal goed. Zit er ergens een hoofdzekering of een relais die de verlichting van het dashboard aanstuurt?

Citroen C4
03-TN-GB

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook