Forum leden
ik kan een GS kopen met zeer weinig kilometers 29.000 km in zeeer goede staat.
ik heb geen ervaring met dit type auto.alleen met de BX
mijn vraag is wat mag zo’n auto kosten?
het is een GS club c-matic
Bij voorbaat mijn dank
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Als die in echt mooie roestvrije staat is tussen de 2500 en 3000 euro.
daar sluit ik mij bij aan, ik heb een mooie roestvrije voor 2850 euro gekocht.
Dank jongens voor de info
ik moet zeggen dat de vraagprijs hoger ligt dan jullie aangeven
echter hebben jullie ook zo’n lage km stand.
groet
am
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Het hangt er nogal vanaf waar je hem koopt. Bij een particulier in Frankrijk zal je over het algemeen minder betalen dan bij een Nederlandse handelaar die hem in de showroom heeft staan. De auto die je wilt gaan kopen is de motor daarvan al een keer drooggemaakt? Als dat niet zo is, dan moet dit ongetwijfeld nog gebeuren. Mogelijk kun je dat nog gebruiken bij de onderhandelingen…
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
bedankt voor de reactie maar…..motor drooggemaakt?
wat bedoel je? de auto heeft 27.000 km gereden
Voor de veroudering van de rubbers maakt de kilometerstand niet uit. Lekken gaan ze allemaal doen. Als dat nu niet het geval is, zal dat snel na de ingebruikname beginnen. Stilstand is achteruitgang wat dat betreft.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Uit ervaring weet ik inmiddels dat een droog blok dat lang heeft stilgestaan inderdaad gaat lekken. Geeskje had 8 jaar stilgestaan en lekte geen druppel. 1000 km later regende het er zowat onderuit. Ook Brekkie was de eerste 200 km nog mooi droog…
NB Je kunt de ergste lekkage van de beruchte retourijpjes verhelpen of verminderen op een boerenbeunmanier (lang leve sikaflex) maar dat is van tijdelijke aard en ook niet aan te raden als je niet van plan bent het blok op korte termijn groot onderhoud te geven.
Na lange stilstand is, behalve het verhelpen van de standaard lekkage, ook nog ander onderhoud sowiezo nodig: benzineslangen, HD-rubbers, distributieriemen enz. Als je dat allemaal laat doen, dan ben je zomaar 1500 euro’s verder. Dat zit dan vooral in de uren. Als je zelf gaat knutselen valt het wel mee.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
gaat dit soms over die appeltjes groene gs uit friesland?
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4