14 van de 24
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
mijn Traction-ervaring: motorrevisie
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 mei 2011 10:26 PM
  [ # 196 ]

Helemaal mee eens! Nu de boel er toch af ligt écht doen hoor. Rijdt véél fijner en gaat véél lichter!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 31 mei 2011 11:01 PM
  [ # 197 ]

die komt er ook in, dat de wagen oud is wil niet zeggen dat er geen vernieuwde techniek in mag

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 02 juni 2011 10:35 PM
  [ # 198 ]

vandaag nog even tijd gehad om de nieuwe rempomp te installeren, wat een ondingen zijn dat.

ze pompen echt voor geen meter. het duurt een eeuwigheid voordat de plunjer terug komt.

hier is geen sprake van even vlug de remmen ontluchten, dat duurt de hele dag!!!!

dit is de eerste keer dat ik niet te spreken ben over nieuwe onderdelen,

normaliter is het met 2 man in, in, uit,uit. alle wielen bijlangs klaar.

hier is het in, in, uit…................................................................................................................................................................................................uit, zolang duurt het voordat de plunjer weer terug is en er weer olie in de zuiger zit, als dat er al zit.

slecht,slecht.slecht!!!!

uit frustratie de remmen er maar bij gelaten, en dus de bak er uit gehaald. de koppeling is er uit, niet versleten, maar wel erg plakkerig.
vervangen dus, mischien morgen de nieuwe plaat en anders volgende week.

blijft klote wat die remmen betreft, ik baal als het niet af is.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10374
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 juni 2011 02:35 AM
  [ # 199 ]

Dat met die remmen heb ik nog nooit meegemaakt, ook niet met een trax. Als het pedaal omhoog is komt het gaatje toch wel vrij in de hoofdremcylinder dat in verbinding staat met het reservoir? Anders schiet het niet op.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 03 juni 2011 03:02 PM
  [ # 200 ]

Daar zit wel het probleem, bij de vorige pomp kwam de plunjer niet vergenoeg terug,
De cup sloot zo goed af, dat het vacuum achter de cup groter was den de veerdruk.
Waardoor hij niet voorbij dit gaatje kwam,

De 2de pomp heeft hier ook last van maar deze loopt langzaam wel voorbij het gaatje.
Het duurt gewoon erg lang.

Zo juist gebeld met iemand voor de koppeling, morgen middag kan ik die ophalen.
Met een beetje mazel zit die er s’avonds weer in.

Kan ik zondag rijden met een goede koppeling.
Ook heb ik een adres voor de fuseetrekkers hier vlak bij.
Die zal ik waarschijnlijk volgende week vervangen.
De rubbers altans

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10374
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 juni 2011 04:44 PM
  [ # 201 ]

Als je de ontluchtingsnippel openlaat en het slangetje in een potje remolie hangt krijg je toch geen vacuüm?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 03 juni 2011 06:12 PM
  [ # 202 ]

Nee,het zit niet in de leiding maar in de pomp,
Als je de rem intrapt schuift de plunjer naar voren, als je dan de rem weer los laat,
Gaat de Plunjer door de veer in de pomp weer naar achteren.
Op dat moment sluit een terugslagklep de pomp af zodat er geen olie meer terug de pomp in kan stromen.

Het is dan de bedoeling dat er olie langs de plunjer en langs de daarvoor zittende rubber cup in de pomp loopt,
Echter sluit deze cup zodanig af dat hij er geen olie langs laat,

Er onstaat een vacuum in de pomp. En de veer is niet sterk genoeg om daardoor heen te druken.

Hij moet echter een flink eind terug komen voordat het gaatje zijn werk kan doen.

Momenteel zit Pomp 2 er in en deze lekte iets beter dan pomp 1 ik heb nu remdruk maar het systeem is nog niet volledig ontlucht.

Ik denk dat ik een stop ga maken zodat ik met de compressor druk op het hoofd reservoir kan zetten,
Op die manier krijg ik zeker alle lucht er uit.

Een half bar zou genoeg moeten zijn

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 03 juni 2011 06:12 PM
  [ # 203 ]

Kan wel even een film maken van de pomp en wat hij niet goed doet?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10374
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 juni 2011 12:39 AM
  [ # 204 ]

Ik snap het verhaal.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 04 juni 2011 11:27 AM
  [ # 205 ]

vanmorgen nogmaals de rem in getrapt, en het lijkt er op dat hij rem druk heeft, ik kan het pedaal niet meer tot de bodem intrappen.

citroen repareert zichzelf

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Gepost: 04 juni 2011 11:52 AM
  [ # 206 ]

Voor de fuseehoezen adviseer ik leer i.p.v. rubber. Gaan namelijk veel langer mee.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 04 juni 2011 05:14 PM
  [ # 207 ]

dan moet ik de hoezen terug sturen, ik heb de rubber hoezen al in huis….

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 05 juni 2011 12:24 AM
  [ # 208 ]

Vanmiddag heb ik de nieuwe koppeling gehaald,

bij het uitbouwen van de bak zag ik dat de uitgaande assen ook wat lekten, uit voorzorg maar 2 keeringen en 2 asjes meegenomen, mochten ze inderdaad lekken, dan heb ik dat gelijk mee vervangen.

vanavond familie bezoek gehad, dus geen tijd om de koppeling terug in te bouwen…
met een beetje mazzel ga ik er morgen nog even mee bezig.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 06 juni 2011 09:56 PM
  [ # 209 ]

zondag morgen heb ik de koppeling terug in gebouwd, dat maakt een wereld van verschil.

tijdens een test rit viel de motor uit, en bleek de brandstof pomp niet te functioneren.

vanavond die uit elkaar geschroefd. bleek het veertje van de terugslag klep kapot te zijn.

deze heb ik vervangen voor een veertje van een ballpoint.
na enig wringen en buigen werkt dit, en blijft de motor weer lopen.

het enige wat nu nog gebeuren moet, is de verlichting vervangen.
en de fusee rubbers, dan zou hij voor de keuring kunnen.

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 977
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 06 juni 2011 10:09 PM
  [ # 210 ]

Keuring? De auto is vrijgesteld van de APK (bouwjaar van voor 1960) en voor de kentekenkeuring bij de RDW hoeft de auto niet apk waardig te zijn.
Geweldig in ieder geval hoe snel je de auto weer op de weg hebt!

Profiel  
 
 
14 van de 24
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook