![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 4
- C4 (2004-heden) COUPE 1.6 HDI 16V
Hallo,
Ik bezit sinds een aantal weken een C4 coupe 1.6 HDI 16v 110 PK en tot nu toe bevalt dat erg goed.
Dus ook maar aangemeld bij dit forum omdat hier zeker nuttige informatie te vinden is
Mijn vraag is over de automatische stand van de verlichting, het is bij mij zo dat als ik hem op deze stand heb staan na het starten altijd de dimverlichting brand en dat als het donker genoeg is de ledverlichting bij schakeld. Dit komt op mij vreemd voor, zou dit niet andersom moeten zijn?
Of is dit bij iedereen zo?
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5786.jpg)
Totaal aantal Berichten: 196
- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Tazsz
Mijn vorige C4 was een Coupe 1.6 VTS, en bij die auto was de verlichting van de auto door de dealer zo ingesteld dat de koplampen altijd gingen branden nadat de motor was gestart. Dat is dus geen standaard instelling. Normaal gesproken gaan de koplampen pas branden als de auto denkt dat het te donker wordt. Omdat ik ook overdag dimlicht wil voeren heb ik die instelling laten aanpassen. De lichtsensor werkt dan echter nog steeds. Dat kon ik zien aan de dashboard verlichting. Die zag ik namelijk wel in helderheid veranderen als ik bv een tunnel in reed.
De instelling kun je niet zelf aanpassen, dat is namelijk een instelling in de BSI die door de dealer veranderd moet worden. Appèlverlichting moeten ze dan veranderen.
Zie ook:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/201256/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/185778/
Totaal aantal Berichten: 4
- C4 (2004-heden) COUPE 1.6 HDI 16V
Bedankt, ik had al even de onderwerpen doorgenomen maar was het niet tegen gekomen of herkend.
Nu is het duidelijk