veel olie verbruik
koetje85
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 19-05-2011

Gepost: 19 mei 2011 10:21 AM

hallo ik heb een citroen xsara van 1996. 4 maanden geleden heb ik hem binnen gedaan omdat het licht altijd brande van de temp. resultaat daar zeiden ze join de coulasse, hebben ze vanalles venandert en gedaan kostenplaat 2000 ballen. nu ik denk een drie weken geleden ofzo terug naar de garage want olie was volgens peil bijna leeg resultaat ze hebben er 3 liter bij gedaan nu vandaag staat hij weer op bijna leeg is dit normaal dat die olie terug leeg is. en bij het maken van een join de coulasse hebben ze daar dan olie ingedaan of wordt dit niet gedaan als je het niet vraagt omdat het na bepaalde tijd leeg was. er is geen lek, heb nog geen olie op de grond zien liggen. wat zou het kunnen zijn kan er iemand mij helpen. ik ken niet echt iets van autos mvg

Profiel  
 
pumaxsara
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 01-10-2009

Gepost: 04 juni 2011 08:39 PM
  [ # 1 ]

hey,

Is het al opgelost?
Zit een beetje met hetzelfde probleem, dus zou het graag ook wel eens weten aan wat dat kan liggen?

Grtz
Dennis

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 05 juni 2011 01:10 PM
  [ # 2 ]

makelijker is voor ons hoe veel ie verbruikt op het aantal km, de max norm is 1 liter op de 1000km. maar hoe gebruiken julie je auto? bv veel korte ritjes, zodat het blok dicht slibt, de zuiger en schraapveren gaan dan vast zitten, zodat de olie, door de benzine wordt weg gespoelt van de cilinder wand, en zo verdwijnt door de uitlaatpoort, wat niet waarneembaar is.ook kan het zijn dat de carerventelatie is verstopt of niet meer werkt, er komt dan teveel druk in het carter, waardoor de olie weg word geperst, via geleiders zuigers etc, of de klep geleiders (seals) zijn versleten,of hard geworden zodat ze geen functie meer hebben,( de olie uit de cilinders te houden) soms wil het wel eens helpen om de moter inwendig te reinigen, zie bv wynn,s. en de slangen te reingen van het carterventelatie systeem. en een dikkere olie te gebruiken bv 10W-40. ja en dit had eigenlijk in het begin moeten staan. maar kijk of de auto aan de onderkant, droog is, het kan natuurlijk ook zo zijn dat je gewoon lekage hebt, op hogere snelheid, en dan zie je niets op de oprit.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook