Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
De X1 loopt nogal rijk. Bij meer dan half choke verzuipt ze al, ook bij koude start.
De mengselschroef stond al helemaal naar binnen en zodra ik die naar buiten draai gaat ze ook meteen slechter lopen.
Kan het zijn dat er een verkeerde stelschroef in zit of kan rijkloop door andere dingen worden veroorzaakt?
Kan het niet aangesloten zijn van de brandstofretour hier b.v. op van invloed zijn? Ik ben nog op zoek naar de losse slang/leiding daarvan. Die zit ergens goed verstopt.
Ze rijdt verder prima trouwens.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Updateje: de accu blijkt niet zo fris te zijn en dan kom je er achter dat de metalen geleider voor de zwengel, die vlak achter de grille hoort te zitten, ontbreekt… Dat wilde dus niet. En dat kon ik door de telefoon natuurlijk ook niet zien. Gelukkig had m’n broer een stel buren die wel even wilden duwen.
Verder doet ze ‘t prima. Afgelopen zondag nog mee Amsterdam op en neer geweest en geen enkel raar geluidje gehoord.
Binnenkort de carb. er eens even afhalen en helemaal fris maken en standaard onderhoud aan de motor plegen. Dat zal vast schelen in het wat te hoge verbruik en de wat rommelige koude loop.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Als verwacht is Liesje niet door de keuring geraakt. Geen verrassingen. De remleidingen (lees alle hd leidingen onderzijde) zijn ver heen, er is een bandje te erg verdroogd (die zijn van 1993! dus da’s geen wonder) en de einddemper heeft een gaatje. Over de voetenbak hebben ze niks gezegd.
Ze rijdt verder prima en ook qua uiterlijk is ze het zeker waard om te bewaren.
Allee, ze gaat nu eerst geschorst worden. De winter is toch ook geen vriend voor een GSA.
Voorlopig hebben we het flink druk met onze muziek (http://www.katterpillaar.nl). In een rustigere periode krijgen de autotjes weer wat meer aandacht.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Jammer dat ze niet goedgekeurt is, maar ja, met banden van 17 jaar oud zou ik ook de weg niet meer op willen.
Ik zag haar vrijdag al staan bij Sypersma.
Lekker droog wegzetten en ondertussen weer klaar maken.
Succes!
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 09-12-2007
- Xantia 1.8i 16V Millesime
Midfriesland schreef:Succes met de werkzaamheden. Als ze weer klaar is kunnen we wel eens een mini GSA-meeting organiseren.
Inmiddels is’tie weer helemaal klaar, alle leidingen van voor naar achter heb ik vervangen inclusief die op het achtersubframe. De meeste leidingen desintegreerden toen ik ze vastpakte. Gelukkig nu weer helemaal goed.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Pffffff! Stof er even afblazen.
Als alles meezit halen we Liesje morgenmiddag op. Het leidingwerk is vervangen en de slechte plekken aan de bodem zijn gelast. Ze heeft ook weer APK.
Vorige week waren we er al om d’r op te halen maar toen lag er ineens een plas LHM op de uitlaat en onder de auto. Er bleek een wartel scheef in de achterste hoogteregelaar gedraaid te zijn.
Voor het betreffende bedrijf is het een pechproject geweest. Tijdens de reparaties is er een afgebroken slijpschijf bij de eigenaar in z’n hand geschoten. Daardoor heeft hij veel werk moeten uitbesteden en heeft alles wat langer geduurd.
Hoe het ook zij, een wartel scheef indraaien en daarna een forse lekkage niet constateren is i.m.h.o. een teken van haastig en onzorgvuldig werken. Hopelijk blijft het daarbij qua verrassingen…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Nou, vandaag Liesje opgehaald bij de specialist. We (ik en m’n broer) gaan er nog niet meteen al te veel over zeggen, we zijn vooral benieuwd naar wat jullie ervan vinden.
Het laswerk:
Het nieuwe leidingwerk:
De “nieuwe” ashoezen:
Rubberen mof verdwenen en vervangen door een stuk autoband:
Met nietjes…
De “nieuwe” kachelslang:
Ah, dáár lag ie dus:
En ook nog een klemmetje van de kachelmotor:
En weten jullie nog hoe trots we waren op het smetteloze interieur?
Wat zouden jullie doen in zo’n geval?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Is de garage lid van de bovag? Dan zou ik daarmee contact opnemen. Als dat niet het geval is, tja ik weet niet hoe je aan die garage komt maar ik vind dit, al heb ik maar een beperkte kennis mbt citroen, schandalig eruit zien! Je kan er niet veel aan doen als de garage niet aangesloten is bij de bovag of iets dergelijks. Anders moet je contact opnemen met een rechtsbijstand adviseur/advocaat.
Tja, de beelden spreken voor zich. Zo mag het er niet uitzien als er een vakman met bijbehorend tarief aan heeft gewerkt, zelfs niet als het een beetje tegen zit. Waarin is dit een ‘specialist’ vraag je je dan af.
Ik denk dat je ze nu eerst moet aanspreken en de kans moet geven e.e.a. in orde te maken. Maar het vertrouwen is weg natuurlijk.
Vermelding van naam en toenaam hier op het forum zal in elk geval voor een deel nieuwe slachtoffers kunnen voorkomen.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Het 1 en ander heeft wel te maken met afspraken qua prijs misschien? Niet dat je dan het interieur moet versmeren.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Melchior schreef:Vermelding van naam en toenaam hier op het forum zal in elk geval voor een deel nieuwe slachtoffers kunnen voorkomen.
Maar dat gaan we zonder overleg met de mods dus niet zomaar doen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Maar dat zegt ook niemand.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Ook al breien ze dit recht en komt het weer goed, ik vind niet dat mensen je zo mogen afschepen. Het hoort niet dat je terug moet gaan omdat ze amateuristisch zijn geweest.
Overigens is het niet een goed idee om direct namen te gaan noemen van bedrijven. Daarmee kan je best wel schade toebrengen aan een forum. Persoonlijk zou ik niet eens teruggaan naar zo`n bedrijf maar dat is mijn mening. Je kan vertellen in welke regio dit bedrijf zit en als er dan mensen zijn die daar in die regio naar een garage willen kunnen ze je een pb sturen naar welke niet. Ik denk dat dit het beste is.
Natuurlijk als je stelselmatig problemen hebt met een bedrijf en eigenlijk op een zwarte lijst hoort te staan, vind ik dat je dat door moet geven aan de mod`s en die kunnen dan dit probleem te lijf gaan.
Ik zou er ook niet veel vertrouwen meer in hebben. Maar juridisch gezien zul je ze eerst de kans moeten geven om e.e.a. recht te zetten.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Tering de leidingwerk zit er ind niet netjes onder.. En onbehandeld?
Maarre ik ben een leek, maar het laswerk ziet er toch wel goed uit?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?